Ukradeni dijamanti

Oružje i dijamanti -Pljačka se odvila u Francuskoj, Cannes, Carltoh Hotel u 8. mjesecu 1994. godine.
Ukradena vrijednost je iznosila 60 milijun olara. Carlton hotel je vrlo luksuzno mjesto, toliko luksuzno da ima i vlastitu zlatarnicu. Godine 1994. zlatarnica je postala meta jedna od najvećih dijamantnih pljački ikada.

Pljačka se temeljila na sili i strahu više nego na nekom razrađenom planskom sistemu. Kada je bilo vrijeme zatvaranja u zlataricu su “upala” tri maskirana muškarca. Kupci i zaposlenici su počeli paničariti zbog toga što su pljačkaši počeli pucati posvuda. Jedan od pljačkaša je strpao dijamante i nakit u torbu te su zatim pobjegli sa nakitom u vrijednosti od 60 milijuna dolara. Pljačkaši nikada nisu pronađeni kao ni dijamanti. Nakon istraživanja mjesta zločina, policija dolazi do zaključka da nije bilo nigdje tragova ispaljenih metaka. Pljačkaši su uspjeli orobiti zlatarnicu sa praznim vatrenim oružjem.

NIGHT AT THE MUSEUM (2002)
U Listopadu 2002. godine pljačkaši, kradljivici dijamanata su izveli jednu neobjašnjivu pljačku svih vremena. Događaj se odvio u Nizozemskoj u Muzeju umjetnosti, kada je bila izložba dijamanata kojom su namjeravali posjetitelje naučiti o draguljima. Na izložbi su također bili kraljevski primjerci, kao i dijamantni nakit koji je posuđen muzeju od privatnih kolekcionara.

Najdragocjeniji komad je nestao u nedjelju ili ponedjeljak ujutro. Zaposlenici dolaze u muzej u utorak i ugledaju da 6 komada od 28 izloženih primjeraka nedostaje. Muzej ima 24-satnu zaštitu i postavljene kamere kroz cijeli muzej. Vitrine u kojima je stajao dragocjeni nakit napravljene su od neprobojnog stakla, što dovodi do pitanja, kako je nakit nestao?

Do današnjeg dana nitko ne zna kako niti tko je opljačkao muzej. Na video zapisu nema nikakvog dokaza da je netko bio u muzeju u vrijeme kada je on bio zatvoren. Jedini znak nasilnog ulaska/provale je razbijeni prozor i prazne vitrine. Muzej nije objavio o kojim dijamantima i nakitu je riječ, no priča se da je nestao vjenčani poklon Engleske Kraljice Mary II.

Muzej je objavio da je riječ o krađi u vrijednosti od 12 milijuna dolara, no s obzirom da nakit koji je nestao ima povijesno značenje stvarna cijene je ne postojeća/neprocjenjiva. Dijamanti vjerojatno nikada neće biti pronađeni zbog toga što na bilo kojoj aukciji bi se prepoznali. Nakon nekoliko godina bezuspješnog istraživanja, policija zatvara slučaj. Ako “nevidljivi” kradljivci uspiju doslovno odšetati sa draguljima u vrijednosti od 12 milijuna dolara, što onda sa onima koji su naoružani i potencijalno opasni….sa čime oni idu doma? Vjerojatno nikada nećemo znati.

THE ITALIAN JOB (2008)
Priča počinje kako se žena u Milanu žalila policiji zbog buke, svako jutro pred zoru. Zbog toga što nigdje u blizini nisu bili nikakvi građevinski radovi, ljudi i policija su zaključili da je riječ o radnicima. Nitko nije ni slutio da žena živi pored svjetsko poznate Damiani nakit showroom-a.

Damiani zgrada je bila vrlo sigurna, imala je kvalitetan alarmni sustav i naoružane čuvare na prednjim vratima. Nitko nije primijetio niti vidjeo pljačkaše kako doslovno buše rupu u zidu svako jutro sa 1,2 metara zida koji je dijelio Damiani zgradu od susjednog podruma. Njihov “timing” je bio savršen. Dućan se upravo pripremao za privatnu predstavu tako da nitko osim zaposlenika nije bio unutra.

Kradljivci su imali na sebi ukradenu ili lažnu policijsku uniformu te su upali u dućan u 10 ujutro. Nisu bili naoružani već su zatražili da vide neke podatke dućana. Nakon čega su savladali zaposlenike te ih zavezali. Na kratko vrijeme odvezuju jednog zaposlenika koji im otvara sef i daje dijamante i zlato u vrijednosti od 20 milijuna dolara.

Operacija je trajala pola sata-sat. Dolazimo do zaključka da su pljačkaši napravili jednu pogrešku. Da je bila večer Oscara odnijeli bi puno više sa sobom. Neki od najvrjednijih komada (koji su bili izloženi vani) Hollywood-skih zvijezda, uključujući dobitnicu Oscara Tilda Swinton (koja je nosila Damiani’s “Sahara Braclete”).

Istraga još traje, policija sumnja na namještaljku, jer je “timing” bio jednostavno presavršen.

 Više o dijamantima možete pronaći na stranicama : Dijamanti

Fotografija: Everystockphoto

Facebook Like Button