Corinne Foulquier: Hrvate i Francuze veže gastronomija i enologija

Intervju s Corinne Foulquier, prvom ženom agencije Atout France, otkriva nam koja nova priznanja Hrvatima stižu iz Francuske te kako su hrana i vino jedan od bitnih odrednica hrvatsko-francuskog prijateljstva.

Francuska i Hrvatska godinama pomno njeguju prijateljski odnos kad je riječ o turizmu. Hrvati su rado viđeni gosti na skijalištima, vinskim cestama i plažama Francuske, a također se sve više Francuza zanima za naše prirodne ljepote, vino i gastronomiju. Vodeća turistička zemlja u svijetu svoj uspjeh duguje iznimnim prirodnim ljepotama, bogatoj kulturnoj baštini, događanjima, razvijenoj gastronomiji i enologiji, ali i neumornom ulaganju i razvijanju odnosa sa zemljama čiji će stanovnici tek postati gosti Francuske. Jedan od sjajnih primjera je i dodjela odličja za zasluge u turizmu gospođi Maji Serdar, direktorici Travels in Style i gospođi Suzani Marković, direktorici koje su nagrađene za iznimni trud i promoviranje Francuske kao poželjne destinacije.

Čast im je ukazao gospodin Philippe Meunier, veleposlanik Francuske Republike u Republici Hrvatskoj, dodijelivši im priznanja u Francuskoj rezidenciji i održao govor podrške.
Naše dvije zemlje mogu surađivati kako bi razmijenile iskustva o najboljim načinima za predstavljanje svoje ponude stranoj publici. Veleposlanstvo Francuske Republike u Republici Hrvatskoj podržava razmjene između Francuskog udruženja umjetničkih i povijesnih gradova s hrvatskim gradovima. Također ćemo biti aktivni po pitanju revitalizacije urbanih gradskih središta u Zagrebu i na Dalmatinskoj obali. Svi se sjećamo naših dvaju kulturnih festivala „Croatie, la voici!“ iz 2013. godine i „Rendez-vous de la France en Croatie“ iz 2015. godine koji su bili važni za mobiliziranje kulturnih aktera i organizaciju brojnih događanja koja unose život u naše gradove i prostore čineći ih predmetom sanjarenja. U Hrvatskoj ove godine očekujemo više od 500.000 francuskih turista kojih je svake godine sve više. U suradnji s agencijom Atout France nastojimo među hrvatskim turistima promovirati Francusku kao turističko odredište. Oko 70.000 hrvatskih turista dolazi svake godine u Francusku, posebno kako bi posjetili Pariz te kako bi tijekom zimskih mjeseci uživali u najboljim skijaškim područjima u Europi – rekao je gospodin Philippe Meunier dodajući kako je uvjeren da brojni Hrvati žele otkriti i posjetiti Francusku i to ne samo Pariz i ne samo skijaške destinacije.

Veleposlanik je naglasio kako je Francuskoj sigurnost turista iznimno važna te da Francuska vlada čini sve kako bi 85 milijuna turista koji svake godine dolaze u Francusku i zbog kojih je ona vodeća turistička destinacija u svijetu – bili sigurni.
Francuska je u posljednjih nekoliko godina u potpunosti obnovila svoju politiku turističke promidžbe. To je sada politički i ekonomski prioritet pod nadležnošću Ministra vanjskih poslova međunarodnog razvoja, a uz potporu agencije Atout France. Dopustite mi da pohvalim rad gospođe Corinne Foulquier koja usko surađuje s hrvatskim turističkim agencijama – kazao je gospodin Philippe Meunier.

Direktorica zadužena za Austriju i Srednju Europu u Atout France, agenciji za turistički razvoj Francuske, Corinne Foulquier ekskluzivno za čitatelje Wish.hr – a otkriva brojne razloge za posjet Francuskoj.
U Atout France agenciju došla sam 2008. godine. Tada sam radila u New Yorku, a 2011. godine sam se preselila u Beč i radila kao direktorica za Austriju i trinaest drugih zemalja, uključujući i Hrvatsku. Atout France je agencija koja promovira Francusku turistima na više razina – kaže Corinne Foulquier dodajući da djeluju aktivno putem interneta, ali i organiziraju brojne sajmove i radionice više puta godišnje u različitim gradovima poput Beča, Rima ili Pariza. Atout France, francuska nacionalna turistička organizacija i državni operater u turizmu organizira profesionalne sajmove koji okupljaju tisuće stručnjaka iz cijele Europe kako bi modernizirali razvoj i turističkih usluga s ciljem da se osigura razvoj važnog sektora.

Nedavno smo u Zagrebu na radionici u hotelu Esplanade okupili brojne turoperatore kako bismo razgovarali i razmijenili informacije o francuskim skijaškim resortima. Organiziramo i radionice na kojima razgovaramo o vinskim cestama i drugim temama, kao i putovanja za novinare – dodaje direktorica.

Budući da je Corinne Foulquier zadužena za Austriju i Središnju Europu, nismo mogli odoljeti da je ne pitamo koje su razlike u potrebama i sferama interesa između turista, primjerice Austrijanaca i Hrvata.
Austrijski i hrvatski turisti ne traže iste stvari. Austrijancima nije u fokusu skijanje uFrancuskoj, a iz Hrvatske u Francuske Alpe dolazi godišnje trideset do četrdeset tisuća turista. Hrvati su česti posjetitelji Pariza, ali otkrivaju i druge destinacije. Tako su primjerice prošle godine tijekom Europskog prvenstva u nogometu brojni turisti iz Hrvatske otkrili Bordeaux, a sve više dolaze i u Provansu te ostaju u manjim mjestima. Često posjećuju i Akvitaniju, Francusku Baskiju te druge dijelove zemlje. Hrvati dolaze u Francusku kako bi uživali u umjetnosti, arhitekturi te osobito gastronomiji. Čvrsto smo povezani kad je riječ o hrani i vinu – otkriva direktorica Atout France.

Francuska je svjetski poznata po vrhunskoj kuhinji, chefovima koji se ponose Michelinovim zvjezdicama te velikim i malim mjestima specifičnim po specijalitetima koji se njeguju generacijama i mogu samo ondje kušati. Otkrivanje kulinarskih posebnosti i vinskih cesti u Francuskoj turistički je trend koji ne jenjava.
Kad je riječ o rastućim trendovima u francuskom turizmu zasigurno je na prvom mjestu gastronomija, ali i sport koji je sve više u fokusu. Iduće godine će se u Francuskoj održati Ryder Cup, jedno od najprestižnijih natjecanja u svijetu golfa koje se organizira svake dvije godine – dodaje stručnjakinja za turizam.

Mali budžet za putovanja nije nužno prepreka za posjet Francuskoj. Prestižne lokacije ili vrhunski smještaj stoje više i ne može si ih svatko priuštiti, ali uz ponešto planiranja cijene ne moraju biti vrtoglave.
Mnogi misle da je Francuska skupa, ali kad bismo primjerice usporedili cijene noćenja u Italiji, Francuska je jeftinija, a kvaliteta smještaja je viša. Naravno, ako odsjedate u palači platit ćete što ste bukirali, ali u ponudi je i sve više pristupačnijih aranžmana. Proći ćete jeftinije ako se obratite lokalnim turističkim agencijama. Imamo brojne stručnjake koji organiziraju putovanje po mjeri posjetitelja. Također, imamo i nekoliko klastera po kojima dijelimo turizam na niše, poput vinskog, noćnog života ili city-breaka kako bi svatko mogao pronaći nešto za sebe. Jedna od nama vrlo važnih grana je i religijski turizam. Osim Lourda, tu je i Mont-Saint-Michel, Chartres i brojni drugi gradovi u kojima možete istražiti francusku prošlost – kaže Corinne Foulquier.

Na pitanje kako bi Hrvati mogli naučiti ponešto od Francuza kad je riječ o razvijanju turizma, Coririne navodi da se kao prednost može pokazati usmjeravanje sadržaja u manje niše, te njihovo usavršavanje, kao i osluškivanje želja posjetitelja.
Hrvatska ima odlična vina pa bi razvijanje vinskog turizma zasigurno bio plus. Mi smo nedavno pokrenuli internetski portal Frenchwine.com koji je jako je popularan jer vino povezuje ljude – ne samo da ga piju nego i da otkrivaju vinograde, prirodu, načine na koje se vino proizvodi. I noćni život privlači brojne posjetitelje pa se isplati uložiti u sadržaje koje bi pomogli metropoli da živi noću i izvan sezone, tijekom tjedna – savjetuje Corinne Foulquier.

O tome koje bi destinacije u Francuskoj preporučila čitateljima Wish.hr-a, Corinne navodi pitoreskni grad u blizini Bordeauxa, poznat po odličnom vinu, ali i druga ‘mjesta iz snova’.
Doista vrijedi provesti dan u Saint-Émillionu. Srednjovjekovni ugođaj, ljepota vinograda i opuštenost ne može se opisati riječima. I Chartres je prekrasan grad. Poznat je po veličanstvenoj katedrali koja je na UNESCO-ovom popisu svjetske baštine. Svake noći, od travnja do rujna u Chartresu nastupa čarolija svjetla. Tijekom festivala kulturni spomenici i remek-djela arhitekture su posebno osvijetljeni, a ugođaju doprinosi i glazba. Nema ništa ljepše do beskrajno šetati po srednjovjekovnom gradu koji je poput sna. Ima sjajne tržnice hrane i cvijeća. Odlučite li se na posjet Normandiji, svakako svratite u Honfleur. Divno je sjesti u luku i pojesti palačinke, kao i pogledati izložbu slikara Boudina te prošvrljati dražesnim ulicama i dućanima. I u Hrvatskoj imam gradove koje osobito volim. Uživam doći u Istru i posjetiti Poreč, Lošinj je divan, Dubrovnik, ali i naravno Zagreb s očaravajućom tržnicom. Velika želja mi je posjetiti Zadar – otkriva Corinne Foulquier koja nam je za kraj otkrila i ciljeve agencije Atout France, a to je nastavak usavršavanja i usmjeravanje prema specijaliziranim granama turizma.

Facebook Like Button