Outsourcing u službi razvoja poslovanja

Uoči outsourcinga neophodna je detaljna analiza, ističu mr. sc. Nataša Cikač i Natalija Crnički. Neovisni stručnjaci javnoj bi nabavi osigurali kvalitetniji nadzor.

Državna poduzeća ne mogu ni brzo ni lako u većem obujmu dio svojega posla prepustiti privatnom sektoru. Istaknuto je to na konferenciji „Outsourcing u službi razvoja poslovanja“ mreže poduzetnica i poslovnih žena Women in Adria.

Predstavljajući rezultate svojeg nedavnog istraživanja o outsourcingu u Hrvatskoj, stručnjakinje za nabavu i prodaju mr. sc. Nataša Cikač i Natalija Crnički istaknule su da će idućih nekoliko godina vanjske usluge najviše koristiti privatne tvrtke.

„Outsourcing još neko vrijeme sigurno neće postati nužnost u državnim tvrtkama. Naime, da se i želi donijeti odluka o outsourcingu, potrebno je napraviti detaljnu analizu poduzeća koja će ukazati na efikasnost pojedinih odjela, a samim time i zaposlenika. Budući da bi to u nekim slučajevima značilo i smanjenje broja zaposlenih, država bi za to trebala imati spremna sveobuhvatna rješenja“, kazala je mr. sc. Nataša Cikač iz tvrtke Cronata.

natalija-crnicki

„Outsourcing nije čarobni štapić! Nakon temeljite analize stanja, a prije donošenja rješenja treba jasno definirati ciljeve. Pritom je građanin koji plaćanjem poreza financira i državni sektor, tipičan kupac – želi što kvalitetniju uslugu po što nižoj cijeni“, ističe Natalija Crnički iz tvrtke BNB Sklad.
Državnim kao i privatnim tvrtkama outsourcing omogućuje da se posvete osnovnom poslu, postanu fleksibilnije, koriste osobe specijalizirane za određene vrste poslove, smanje kadrovske probleme te troškove.

„Javna nabava daleko je kompleksnija od onoga kako se trenutačno doživljava. Upravo bi angažiranje neovisnih stručnjaka moglo pored ušteda donijeti i stručnije vođenje i kontroliranje procesa nabave te upravljanje rizicima“, kazala je Cikač te pojasnila da neovisni profesionalci nisu opterećeni internim odnosima u tvrtki što im omogućuje lakše iskazivanje nepristranog mišljenja.

Crnički je pritom podsjetila da je istraživanje pokazalo kako tvrtke u Hrvatskoj lakše koriste vanjske usluge koje ne ulaze dublje u njihovo poslovanje poput čišćenja i zaštite. Malo je tvrtki koje naručuju vanjske usluge nabave, prodaje i administrativnih poslova, no i outsourcing tih djelatnosti iz godine u godinu raste. Pritom neke tvrtke trebaju stručno savjetovanje, a neke i operativnu potporu.