Prehrana i starenje

Ako se naše tijelo počne mijenjati to ne znači da se moramo odreći kvalitetne hrane.

Koliko je pravilna prehrana važna u svakodnevnom životu govori činjenica da je nepravilna prehrana jedan od glavnih razloga prijevremenog starenja organizma. Većina među Vama želi izgledati lijepo, mladoliko i što kasnije ostarjeti. Stoga ako do sada niste pazili što jedete, vrijeme je da počnete misliti na svoj organizam te uvedete u jelovnik namirnice koje Vam mogu pomoći.

Nekvalitetan način prehrane, odnosno konzumiranje hrane bogate zasićenim mastima s previše kolesterola ili bogatu rafiniranim ugljikohidratima, smanjen unos povrća i voća ili namirnica bogatih vlaknima mogu ubrzati starenje. Stvaraju se slobodni radikali (reaktivne molekule) koji oštećuju naše stanice.

Kako bi smanjili djelovanje slobodnih radikala potrebno je koristiti namirnice koje sadrže biološki aktivne tvari koje smanjuju djelovanje slobodnih radikala. Kod djelovanja vrlo su važni vitamin C i E, selen, beta-karoten i bioflavonoidi. Dakle, preporuča se korištenje namirnica koje sadrže većinu bioregulatora poput: šljiva, trešnja, grejpa, crvene paprike, cikle, grožđa i ribizla.

Pokušajte konzumirati više od 50 % namirnica u sirovom obliku tijekom dana, smanjite unos rafiniranog šećera i žitarica, povećajte konzumaciju tekućine i biljnih čajeva, a voće i povrće neka se svakodnevno nađe na Vašem tanjuru.

Autor: Magistra nutricionizma Marina Jakšić