5 top jednostavnih savjeta za bolje zdravlje

Sreća bez zdravlja ne ide, a i obrnuto, stoga su svi moji tekstovi služili i služit će funkciji unapređenja zdravlja.

I kad već toliko spominjem zdravlje, odlučio sam da u uvodnom dijelu ovog članka ukratko opišem što je to zdravlje, kako na njega gleda konvencionalna medicina, kako alternativna, te kako ga ja doživljavam. A nakon toga ću dati par jednostavnih savjeta, ono što možete ODMAH SADA promijeniti u vlastitim životnim navikama da bi se osjećali zdraviji i sretniji.
Pa počnimo..

Zdravlje je u većini slučajeva jedno individualno iskustvo vlastitog psihofizičkog stanja, te se često ne može testirati, dijagnosticirati, kalkulirati, izmjeriti ili izvagati.

Poznata je činjenica da se ljudi u životno opasnim (smrtonosnim) bolestima ponekad subjektivno osjećaju potpuno zdravo, dok se ljudi bez ikakve mjerljive bolesti jednostavno ne osjećaju dobro!
Većina nas na prvi moment kada nas netko pita o zdravlju pomislimo kako je zdravlje odsustvo bolesti. I da nije tako, pokazala je Svjetska zdravstvena organizacija.

Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji, WHO (1948), zdravlje je stanje potpunog tjelesnog, duševnog i socijalnog blagostanja, a ne samo odsustvo bolesti i slabosti.

Također, možemo reći kako se pojam zdravlja odnosi na skladno funkcioniranje tijela, uma i duha te harmonično kovitlanje unutarnje energije.
Kada mene pitate, ja bi nadodao da je zdravlje balans svih 5 elemenata od kojih smo satkani; zemlje, vode, vatre, zraka i prostora.

Statistike pokazuju kako oko:
> 20% zdravlja ovisi o genima
> 20% o okolini
> 10% o ljekovitim pripravcima
> 50% o načinu života

Iz čega jasno vidimo da vlastitim životnim navikama najviše utječemo na zdravlje/bolest organizma. Pa kad je to već tako, sagledajmo što svatko od nas trenutno može promijeniti u svom stilu života kako bi održali dobro zdravlje i osjećaj sreće, ili ako ste ga „izgubili“, kako ga povratiti.

OVDJE saznajte još nekoliko sjajnih savjeta za smanjenje kiselosti organizma i savjeta za poboljšanje vašeg zdravlja

Uz pravilno disanje smanjite stres i kiselinu u tijelu
Kronična iscpljenost može riješiti u svega nekoliko koraka
Vježbe istezanja i savjeti za regenereciju tijela koje ćete odmah usvojiti

disanje jutarnje rastezanje

5 jednostavnih savjeta da vam bude bolje i da budete zadovoljniji:

1. Ono što možete iskoristiti u svakom trenutku Bilo kad i bilo gdje, a ne trebaju vam apsolutno nikakvi uvjeti je da BUDETE POZITIVNI, ili makar pokušate biti pozitivni.
Što to znači? To znači da prestanete plakati i žaliti za stvarima koje nemate već da se opustite i postanete fokusirani i zahvalni na onom što imate.

Jer uvijek postoji makar jedna stvar zbog koje možemo biti sretni. Tajna uspjeha je da se sjetimo te stvari u najgorim momentima.
Većina ljudi mi kaže: „Leo, lako je tebi reći.“ Ja im odgovorim da je sve stvar treninga i našeg odabira.
Za početak, najvažnije je stvoriti namjeru da ne želite više trošiti svoje dragocjeno vrijeme i vitalnu energiju na negativne stvari.

Što znači kiselost organizma

Cijela filozofija je u tome da je tendencija organizma i uma osobe koja je „kisela“ i puna ugljičnog dioksida i stresa da bude negativan.
Tendencija uma i organizma osobe koja nije „kisela“ je da bude pozitivan.
Zato stalno ljudima govorim: „Dišite duboko, pijte dovoljno vode, hodajte…“, jer to je najbrži način da regulirate kiselost i budete pozitivni.

2. Iskoristite svaki dan da napravite nešto lijepo za nekog! Osvrnite se malo okolo sebe. Sigurno postoji osoba u vašoj okolini ili životu kojoj možete pomoći na bilo koji način.

Jedan mudrac je rekao da SREĆA POČINJE ONDA KADA POČNEMO DIJELITI SEBE S DRUGIMA. Stoga, učite primjerom druge, prenosite im pozitivna iskustva, motivirajte druge na pozitivne promjene i budite njihova inspiracija. Garantiram da ćete se osjećat puno bolje. Čim se osjećate bolje i sretnije, to je izvrsna podloga za bolje zdravlje.

3. Prvo što možete regulirati u prehrani i što će biti od velike pomoći je da kažete STOP bijelom šećeru, bijelom brašnu i soli.
Ove tri namirnice su poznate po tome što pojačavaju kiselost i narušavaju PH vrijednost organizma, te time uzrokuju propadanje stanica, ubrzano starenje, slabljenje imunološkog sustava i javljanje raznih tegoba.

kako se najbrže riješiti kiselosti u organizmu

Bijeli šećer zamijenite melasom, steviom ili medom.
Bijelo brašno također zamijenite bilo kojim dr. brašnom ili kombinacijom brašna (raženo, crno, integralno, kukuruzno).
Možete proučiti postoji li u vašoj okolici ijedan mlin (ako ste u Zagrebu i okolici, preporučujem Mlin Pukanić u Velikoj Gorici).
Klasičnu bijelu jodiranu sol zamijenite himalajskom soli, cvijetom soli ili keltskom soli.

4. Hodajte makar 30 min svaki dan. Svi znamo koliko hodanje poboljšava opću cirkulaciju i rad srca, koliko pozitivno utječe na redukciju viška kilograma i održavanje dobrog tonusa mišića, te koliko pozitivno utječe na um. Međutim često zaboravimo da samo pravilnim disanjem i unosom kisika unosimo pozitivnu energiju u organizam. Zato iskoristite prirodu, šume, parkove, šetnjice uz more i hodajte uz duboko disanje.

Ako imate vremena, ako živite u manjim sredinama, hodajte do posla, trgovina i sl… uštedjet ćete novac, smanjit ćete proizvodnju ispušnih plinova iz prijevoznog sredstva, i dobit ćete zdravlje.

Jako mi se dopala izjava Ralpha Walda Emersona koju rado dijelim sa vama

Malo ljudi zna kako šetati. Potrebna je istrajnost, standardna odjeća, stare cipele, oko za prirodu, humor, radoznalost, govor, tišina i ništa posebno.

5. Iskoristite ljeto i more. Plivajte makar 15 do 20 min svaki dan. Poznato je da liječenje vodom, ili morskom vodom, spada u najstarije terapijske metode u fizikalnoj medicini.

Plivanje, kao kineziološka aktivnost sama po sebi, ima dokazano višestruki povoljan utjecaj na ljudski organizam pa tako djeluje na pozitivne promjene na živčano- mišićno- koštanoj strukturi, razvija aerobno – anaerobni kapacitet rada što će vam doprinijeti u poboljšanju svega pa i radne sposobnosti, poboljšavaju se kardiovaskularni, respiratorni i mišićni funkcionalni kapaciteti, uglavnom, osigurava opće poboljšanje vitalnosti, tonusa mišića, razvoja koordinacije i snage.

Kako plivati?

Osobno svima preporučujem leđni stil, ili, makar ležeći na leđima, da se pliva samo nogama, iz razloga što se leđnim plivanjem najviše jača i liječi kralješnica, jačaju se duboki mišići leđa, trbušni mišići i solarni plexus koji je tzv. centar vitalne energije.

Također, smanjuje se tlak i opterećenje između diskova te se održava adekvatan metabolizam diskova i zdravlje cijele kralješnice.

I za kraj pročitajte ove dvije mudre izreke koje zaista nadahnjuju

„Zdravlje je najveći imetak. Zadovoljstvo je najveće blago.˝ – Lao Tzu
„Čije su energije u ravnoteži, a apetit dobar, čija tkiva funkcioniraju normalno, čije se otpadne tvari pravilno izlučuju i čije su Jastvo, duh i osjetila ispunjeni zadovoljstvom, zdrava je osoba.“ Sushruta Sutrasthanam

Leonardo Gospodnetić,
Master of Arts in Kinesiology

Facebook Like Button