Air Help: ovaj servis rješiti će vam odštetu od zrakoplovnih kompanija

Putujete li avionom, možda ste se koji put pronašli u neugodnoj situaciji da vam je npr. bila izgubljena prtljaga, let vam je bio otkazan, avioni su bili prebukirani ili su se pak rezervacije poklapale, a možda je i usluga bila loša.

Pored isprike kompanija koju idu uz neke i ne tako velike vaučere i popuste, putnici bi mogli puno toga dobiti natrag za pretrpljenu štetu.

Nažalost, samo 2% njih to i uspije, dok kompanije neprimjetno izbjegavaju sanaciju te štete.

Kako putnici teško sami mogu ostvariti odštetu za ovakve probleme koji oduzimaju vrijeme i novac, a kompanije prolaze nekažnjeno, par tehnoloških entuzijasta osnovalo je 2013. godine u Kopenhagenu tvrtku AirHelp, koja omogućava legalne usluge izračunavanja i ostvarivanja odšteta od europskih zrakoplovnih kompanija i to u samo jednoj aplikaciji, tj. web stranici.

Pokušaju li putnici sami tražiti odštetu, morat će poslati tone dokumenata i često zaći u slijepe ulice birokracije, kaže jedan od osnivatelja tvrtke, Nicolas Michaelsen. Tako zrakoplovne kompanije nagomilaju i preko 300 milijardi dolara godišnje na neriješenim zahtjevima.
„Mi auto-generiramo legalne dokumente koje treba uputiti kompaniji kako bi se odšteta ostvarila“, nastavlja.

IZDVOJENO:

> Sve što putnik treba imati jest Gmail račun s kojim se ulogira na aplikaciju, a nakon toga treba samo nekoliko sati pričekati mail s povratnom informacijom.
> Nakon toga se daju prava AirHelpu da barata sa zahtjevima i to je to. Kroz nekoliko tjedana putniku se vraća odšteta.

odmor hidro avion tropi more

AirHelp radi i listu najboljih i najgorih zrakoplovnih kompanija u svijetu prema kvaliteti prijevoza, broja odgođenih ili zakašnjelih letova te načina na koji tvrtka rješava sporove i zahtjeve za kompenzacijama i povratom novca. Na jednoj takvoj nedavno našla se i Croatia Airlines i to blizu vrha liste s odličnim ocjenama.

Prema podacima iz AirHelpa najbolji su Qatar Arlines, iako se odšteta od Croatian Airlines može očekivati i kroz 20 dana, jer kako i sa stranice kažu, ta kompanija vrlo dobar i brz i odaziv na zahtijevanje odštete, a zanimljivo je da je naša nacionalna zrakoplovna kompanija po brzini i načinu rješavanja sporova najbolja u svijetu.

Najgori su pak RyanAir i EasyJet, jedni od poznatijih charter letova na ovim područjima.

Zbog borbe za prava putnika, AirHelp se ponekad nađe i na sudu s aviokompanijom, dok nekad dobiju novce odmah.
Prosječan iznos odštete za probleme s otkazivanjem letova, prtljagom, rezervacijama, prebukiranosti i slično je oko 450 dolara (oko 2690 kuna), a 25% provizije odlazi AirHelpu za uslugu. Pravda na kraju ipak bude zadovoljena, pogotovo zbog proživljenog stresa koju osoba doživi na putovanju.

Dogodi li se ovo i vama, sada znate od koga potražiti pomoć i ‘istjerati pravdu’ za pretrpljene neugodnosti za koje vi niste krivi.