Bonton ponašanja u shopping centrima i trgovinama postao je aktualniji no ikad

Svakodnevni odlazak u dućane zahtjeva poznavanje pravilne kulture ponašanja.
Budući da svatko od nas na redovnoj bazi posjećuje trgovine različitih profila, lijepo je biti upućen u osnovi bonton. Kako zbog nas samih, ali s druge strane i djelatnika trgovina. Odlazimo li u dućan po svakodnevne namirnice ili trgovine s odjećom, pravila su gotovo uvijek ista. U narednom tekstu donosimo vam podsjetnik prije obilaska trgovina koji bi bilo u redu poštivati.

Pozdrav 

Prilikom ulaska u željenu trgovinu potrebno je pozdraviti djelatnika i osoblje. Tako iskazujete poštovanje prema drugim ljudima te predstavljate primjer kulturno odgojene osobe. Kao što je poznato od davnina, lijepa riječ i poštovanje otvaraju sva vrata.

Budite ljubazni

Za neke od nas prevelika ljubaznost prodavača predstavlja primjer naporne i dosadne osobe. Nije vam jasno zašto netko stalno „skakuće“ oko vas, budući da ste si zamislili sami razgledati željene stvari. Svima nama to ponekad bude naporno, no imajte na umu da su prodavači i osoblje trgovina zaduženi za ovaj dio posla od strane poslodavca te da ponekad nemaju drugog izbora. Imajte razumijevanja i lijepo im se zahvalite na pomoći ako smatrate da vam ne mogu pomoći.

Isprobavanje odjeće 

Kod isprobavanja odjeće preporučuje se vođenje brige o odjeći. Nemojte biti jedni od onih osoba koje samo zato što odjeća nije njihova, ne mari za istu. Svim prodavačima su poznati primjeri ljudi koji u kabinskom osoblju ostave isprobanu odjeću punu pudera, šminke ili dezodorans. Osim što je nehigijenski, odraz je kulture te kućnog odgoja. Ako vam odjeća ne odgovara vratite ju nazad u istom stanju u kojem ste ju pronašli.

isprobavanje odjece
 

Ostavljanje stvari 

Ako ste se zaputili u trgovini te nakon određenog vremena shvatili da neku namirnicu ipak ne trebate ili ste vidjeli nešto bolje, budite toliko pristojni da neželjenu stvar vratite nazad na policu s koje ste je i uzeli.

Bez guranja

Jedno od osnovnih pravila prilikom kupovine je poštivanje drugih kupaca. Nemojte se nametati ili oduzimati drugima prednost prilikom plaćanja. Ako je netko došao prije vas logički je da se nalazi prije vas u redu. U protivnom ćete na sebe samo navući bijes ostalih kupaca te moguće neželjene komentare.

Završni korak 

Poslije završetka kupovine lijepo se zahvalite djelatniku na usluzi te uljudno pozdravite. Za sobom uzmite račun, a kolica vratite na mjestu unutar dućana s kojeg ste ih i uzeli. Ne očekujte da će to netko napraviti za vas, a još manje se nemojte pretvarati da ništa ne razumijete i otiđete.

Autor: Marina Jakšić

Facebook Like Button