Kako organizirati ormar?

Ponekad nas pogled, nakon otvaranja vrata vlastitog ormara, uplaši, jer osim onih koji održavaju besprijekoran red (svaka čast) većina je nas od onih koji stalno odlažu slaganje i “pročišćavanje” odjeće i obuće. U svijetu odavno postoje osobe koje se bave upravo tim poslom. Slaganjem ormara ljudima koji su zaposleni pa to ne stižu raditi kako bi željeli i zaita su veliki pomagači u dijelu organizacije nečijeg života. Jer uredan ormar izuzetno štedi vrijeme pri odlukama što odjenuti, ali i štedi novac budući da smo puno puta kupili komad odjeće zaboravivši da već jedan (ili više njih dapače:) već imamo.

U razgovoru s gospođom Erin Mack, koja obožava organizirati ormare, a iskustvo je stekla radeći u prestižnim “Rugby Ralph Lauren” dućanima, iz života u sofisticiranom užurbanom New Yorku otkriva kako Istinski uživa u preslagivanju ladica, ormara, košara, njihovom uljepšavanju, organiziranju ali i u uklapanju tih životnih elemenata u unutarnji dizajn.

01-erin-mack
Erin Mack

Kako i kada ste se odlučili za karijeru organizatora ormara?

Oduvijek posjedujem strast za organiziranjem. Počelo je u dugim zimskim noćima još dok sam bila dijete. Tada sam iz čiste zabave počela sređivati ostavu i ormare moje majke. Sjećam se tog dobrog osjećaja nakon obavljenog posla, vidljivog rezultata mog rada. Ne trebam posebno isticati da se i mojoj majci to također jako svidjelo. Nakon sastanka i rada sa svojim profesionalnim kolegom Jeffreyem Phillipom sam shvatila da je to moj životni poziv.

Koje su najčešće pogreške prilikom organizacije ormara?

Mislim da većina ljudi ne posvećuje dovoljno vremena organizaciji. Za njih to predstavlja zahtijevan zadatak za koji jednostavno nemaju vremena. Imam osjećaj da se općenito krivo pristupa ovom zadatku. Također mislim da se nedovoljno obraća pažnja na pravilnu pripremu rada prije same organizacije. Koristim sjajne proizvode, koje nabavljam u “Container Store” i “Bed Bath & Beyond”. Uz njih organizacija postaje jednostavnija a mogućnost kombiniranja puno lakša. Kupnja kutije ili košare za spremanje odjeće u ormaru je puno važnija od samog slaganja odjeće po boji.

02-closet-pencile

Život U New Yorku, praćen visokom cijenom iznajmljivanja stanova, nameće potrebu racionalnog korištenje životnog prostora. Kolika je potražnja za uslugama organiziranja i koji klijenti najviše traže takve usluge?

Prava je umjetnost dobro posložiti sve elemente unutar malenih stanova New Yorka a to je razlog zašto klijenti sve više traže usluge profesionalnih organizatora. Postoje različita web mjesta na kojima možete zatražiti usluge organizatora i naučiti više o ovoj profesiji. Na primjer to su www.napo.net ili www.yelp.com.
Teško mi je privući moju dobnu skupnu, srednjih dvadesetih godina. Mnogi od njih nemaju još dovoljne prihode da bi mogli angažirati organizatora. Također, otežavajuća činjenica je što se ta dobna skupina seli skoro na godišnjoj bazi te se još nisu smjestili u kuće gdje bi mogli primijeniti ranije pružene usluge. Većina mojih klijenata dolazi iz obitelji, starije populacije

Tko je gori u organiziranju, muškarci ili žene i zašto?

Ha,ha … ovo je teško pitanje. Mislim da žene imaju više potrebe da budu organiziranije od muškaraca ali su po prirodi neurednije. Barem ovo vrijedi za mene. Sve u svemu, mislim da to ovisi o osobi, nema potrebe za sukobom spolova. Jedan od razloga je i taj što žene posjeduju više od muškaraca. Mi imamo šminku, proizvode za kosu, cipele, nakit, odjeću koja treba biti usklađena i mnogo više drugih stvari. Mnoge žene u žurbi odlaze na posao, u školu ili na sastanak sa prijateljima i slično. Svi gore nabrojani proizvodi budu na brzinu ostavljeni ili pohranjeni.

04-erins-closet

Kojih 5 savjeta dajte svojim klijentima u vezi organiziranja ormara?

1. Čistite svoj ormare i napravite plan.
2. Donirajte staru odjeću koju niste nosili godinu dana.
3. Razvrstajte ormar po svojoj želji. Možete omiljene predmete držati zajedno, jedno pored drugoga, možete ih složiti po boji, možete stvari koji češće nosite staviti na lako dostupno mjesto.
4. Nesezonsku odjeću iznesite iz ormara.
5. Stvorite potrebu za održavanjem. Obećajte sebi da odjeću nećete ostavljati na stolici nego ćete nastaviti sa započetim promjenama.

Kako se koriste vaše usluge i koliko prosječno koštaju?

Ukoliko netko želi moje usluge može se uspostaviti prvotni kontakt putem elektroničke pošte. Ovdje moram napomenuti da ne radim sa “sakupljačima”. Nakon prvotnog kontakta, osnova je razgovor o željama i potrebama klijenta. Cijena ovisi o poslu. Pošto sam nova u poslu uzima poslove u kojima se osjećam ugodno.

05-closet

Katarina Štimac, fashion blog – LaKatwalk