Ljiljana Grgurić Manjkas stvorila najslušaniji radio

Za Ljiljanu Grgurić Manjkas s pravom se može reći da je lijepa, pametna i sposobna, žena koja odlučno spaja obiteljske obveze i poslovne zadatke u punom smislu tih riječi. Napustivši posao u Odjelu za marketinške komunikacije Hrvatskog Telekoma, gdje je pamtimo po kampanji „Roko Tours“, danas ona hrabro plovi u poduzetničkim vodama i čelna je osoba u vlastitoj tvrtki Ragusa FM, odnosno Soundset Ragusa radija koji je najslušaniji u području Dubrovačko-neretvanske županije. Kako se odlučila na tako nešto te pokoju zanimljivu sitnicu iz privatnog života pročitajte u ekskluzivnom intervjuu koji slijedi.

W: Radili ste na dobroj poziciji u Hrvatskom Telekomu no u jednom času odlučili ste preuzeti kormilo u vlastitoj tvrtki Ragusa FM i nastaviti karijeru na radijskim valovima Soundset Ragusa. Što Vas je ponukalo na ovaj vrlo hrabar poslovni potez?
U Hrvatskom Telekomu radila sam punih 14 godina kao stručnjak za komunikaciju poslovnim i privatnim korisnicima. Uživala sam radeći u jednoj tako modernoj i dinamičnoj industriji kao što su telekomunikacije. Tu svaki dan možete naučiti nešto novo, upoznati nove tehnologije i to onda plasirati na tržište. Marketinške komunikacije su same po sebi dinamične, a kreirati komunikaciju i oglašivačke kampanje za telekomunikacijske usluge, dodatni su izazov. Teško bi sada bilo prisjetiti se, a kamoli nabrojiti sve njih, no jedan mi je projekt posebno prirastao srcu i na njega sam jako ponosna. Posebno zato što su nakon lansiranja te kampanje i prodajni rezultati bili izvrsni, a to je, konačno, uvijek i cilj. Radi se, zapravo, o serijalu kampanja koje smo lansirali 2007./2008. godine, pod radnim nazivom “Roko Tours”. Zanimljivo je da i danas na spomen toga imena jako puno ljudi zna da se radilo o kampanji “Ured za van” kojom je tvrtka lansirala mobilni internet. Za tu smo kampanju osvojili prvi hrvatski EFFIE – zlatnu medalju u kategoriji telekomunikacijskih usluga i Grand Prix za najbolju kampanju. Tvrtka RIM, vlasnik BlackBerryja, dodijelila nam je nagradu za najinovativniju marketinšku kampanju.
Ovakvi projekti su uvijek rezultat pravog timskog rada i napora mnogih kolega, kako iz moje bivše tvrtke tako i iz marketinških agencija. Sretna sam što sam imala priliku biti dio ovako velike kompanije.
I sad dolazimo do ključnog pitanja koje su mi mnogi postavili: zašto onda odlazak u neizvjesno i nesigurno poduzetničko okružje?
Pa, dva su razloga. Prvo, osjećala sam da gubim onu “pokretačku” energiju, a ta mi se spoznaja nije nimalo sviđala. Trebala sam promjenu, samostalnost u donošenju odluka, više slobode. S druge strane, suprugu, koji je u poduzetničkim vodama već petnaestak godina, počeo se razvijati jedan drugi segment poslovanja, tako da je tvrtka jednostavno trebala pojačanje. Radio je već bio tu i prilično etabliran, no smatrala sam da svojim znanjem i iskustvom mogu pomoći kako bi se napravio dodatni iskorak. Nakon višemjesečnog promišljanja, u proljeće 2014. g. donijela sam odluku o nastavku karijere u poduzetničkim vodama.

Ljiljana Grgurić Manjkas

W: Radio je izdržao veliku konkurenciju televizije i uostalom svih ostalih suvremenih medija. Što Vi mislite o tome i kako je to moguće?
Vjerujem da je razlog tome činjenica što radio možete slušati gotovo uvijek, bez obzira na to što radili: u autu, na poslu, dok kuhate, spremate stan, družite se s prijateljima…. Zahvaljujući novim tehnologijama možete ga slušati na osobnom računalu ili na mobitelu dok, primjerice, trčite ili se vozite u tramvaju.
Na ovogodišnjim Danima elektroničkih medija prezentirano je istraživanje jedne agencije prema kojem čak 90 posto populacije sluša radio, a prednjače žene od kojih čak 83 posto redovito sluša radio, dok isto radi 67 posto muškaraca.
Struktura slušatelja, također, ide na ruku radijskim djelatnicima, jer pokazuje da se radi o slušateljima u dobi od 30 do 59 godina, koji su zaposleni, obrazovaniji i s višim prihodima. Većina slušatelja preferira glazbeni sadržaj. Pored toga, žene najviše vole slušati teme o zdravlju i ženskim pravima, a muškarcima je najzanimljiviji sport.
Uspoređujući slušanost lokalnih radijskih stanica nasuprot nacionalnim, razvidno je da slušatelji na prvo mjesto stavljaju lokalne radijske stanice, jer ih najviše zanimaju i lokalne teme. Dakle, sve ono što je njima na određenom području gdje žive i rade relevantno, a njihov lokalni radio je najčešće jedini dostupan lokalni medij.
Što se tiče kvalitete programa, spomenuto istraživanje pokazalo je da lokalne radijske stanice tu nimalo ne zaostaju za nacionalnim.

W: Koje je područje slušnosti vaše radio stanice i tko su vaši slušatelji?
Sjedište Soundset Raguse je u Dubrovniku. Radi se o radiju koji pokriva područje Dubrovačko-neretvanske županije. Već duže vrijeme Soundset Ragusa je najslušanija na tom području. Slušatelji su joj vjerni ponajprije zbog dobre glazbe, pravodobnih i korisnih servisnih informacija, formatiranog i ležernog pristupa i kratkog i pouzdanog news programa.
Mediji su ozbiljan posao u kom publika ne oprašta propuste, avanture i eksperimente. Danas u svijetu dominira koncept tako zvanog formatiranog radija. Ragusa je implementirala taj provjereni koncept, ali je za razliku od brojnih drugih u Hrvatskoj koji su učinili isto uložila golem trud u prilagođavanju tog koncepta gradu, županiji i publici kojoj se obraća. Pa ipak je Dubrovnik svjetski grad s posebnim štihom. Zanemariti to bila bi velika poslovna pogreška. Ragusa je tako razvila svoj vlastiti koncept formatiranog radija i strpljivo ga gradila godinama. Program je potpuno prilagođen lokalnoj populaciji. Kontinuirano radimo na njegovom poboljšanju, sustavno pratimo radijske trendove i uspješno pariramo velikim nacionalnim postajama.
Trenutno smo dosta angažirani na redizajnu naših web stranica koje će biti gotove za nekoliko dana, a na taj ćemo način i radiju udahnuti još jednu novu, dodanu vrijednost.

W: Vezano za takozvane ženske kvote sudjelovanja u poslovnom svijetu kakav je profil vaših djelatnika?
I u tom segmentu možemo biti više nego zadovoljni, jer kod nas, obzirom na hrvatski prosjek, vrijedi obrnuta priča: od 11 zaposlenika i troje vanjskih suradnika, većinu čine upravo žene koje su i na svim vodećim pozicijama u tvrtki.
Još je zanimljiviji naš doprinos boljoj demografskoj slici Hrvatske – ukupno imamo 18-ero djece, a još je troje “na putu”. Najstarije dijete je dječak od 17 godina, a najmlađa djevojčica od 10 mjeseci.

Ljiljanu Grgurić Manjkas Ljiljanu Grgurić Manjkas

W: Ono što vaš radio dosta određuje na tržištu velika je aktivnost po pitanju humanitarnih i društveno korisnih projekta? Možete li nam malo više reći o tom dijelu programa i kako ga zapravo sprovodite na terenu?
Tako je. Osim svakodnevnog posla u eteru, naši djelatnici nađu vremena i volje organizirati niz društveno korisnih projekata u gradu Dubrovniku i županiji. Posebno smo ponosni što je prošle godine, upravo na inicijativu Soundset Raguse, obnovljen dječji odjel dubrovačke opće bolnice. Za tu smo svrhu, uz pomoć građana, prikupili 186.500,00 kuna.
Također, već treću godinu za redom na teniskim terenima u Lapadu organiziramo filmske večeri na otvorenom. Dubrovčanima je posebno u sjećanju ostala i akcija udomljavanja životinja iz skloništa na Žarkovici, a za akciju “Božićni konvoj Soundset Raguse“ dobili smo nagradu HURIN-a za najbolju akciju u 2014.godini.

W: Povodom 10. godišnjice postojanja Soundset Raguse vjernim slušateljima darujete koncert u znak zahvale. Kako I kada ćete ih točno razveseliti?
Radio je počeo s emitiranjem programa 1.12.2005.godine. Tijekom proteklih deset godina bilo je i teških dana, posebno s obzirom na gospodarsku situaciju u Hrvatskoj i općenito krizu u medijima. No sve smo to nekako prevladali, cijelo vrijeme ulažući u kvalitetu programa i djelatnika. Naši su slušatelji i klijenti to prepoznali i stoga im želimo zahvaliti na najljepši mogući način – dobrom glazbom koja je i okosnica našeg programa. U tome će nam pomoći jedan od naših najpoznatijih rock bendova -“Vatra” koji će tom prigodom predstaviti i svoj najnoviji album “Zmajevi na vjetru”. Pozivam sve da nam se pridruže na Stradunu, 28.11.2015. u 21 h kako bismo zajedno proslavili naše prvo desetljeće.

W: Možda zvuči kao već uobičajeno pitanje, ali ipak se ono nameće kao neophodno kada ste Vi u pitanju. S obzirom na to da ste iznimno tradicionalna supruga i majka kako uspijevate njegovati obiteljske obveze s velikim obimom posla?
Tradicionalna sam ako govorimo o obiteljskim i temeljnim društvenim vrijednostima. Obitelj mi je, uz posao, uvijek na prvom mjestu i zato se trudim svaki slobodni trenutak što kvalitetnije provesti sa sinovima Matejom i Lukom, te suprugom Miljenkom. No, ako govorimo o raspodijeli kućanskih poslova u našoj obitelji nema neke čvrste podjele na muško-žensko. Suprug i ja sinove od malih nogu učimo da je u životu korisno svladati što više vještina, pa i onih kućanskih. Svatko može i mora spremati svoje stvari, sobu, krevet, odnijeti smeće, izvaditi suđe iz perilice i sl. Stariji sin već pomalo pokazuje interes i za kuhanje. Nadam se da će mi snaha jednog dana biti zahvalna na tome (smijeh). No, s druge strane, kako smo suprug i ja rijetko imali „posao s radnim vremenom“, kada god su mogli, uskakali su susjedi, ujedno i dragi prijatelji, a tijekom praznika baka i djed koji žive u Skradu.

Ljiljana i Miljenko Manjkas s djecom

Ljiljana i Miljenko Manjkas s djecom

W: Volite li kuhati i vodite li računa o zdravoj prehrani sebe i Vaše obitelji? Što je ono što Vaši ukućani uvijek rado čekaju da im servirate?
Da, volim kuhati i peći kolače. S obzirom na to da je suprug Slavonac, a ja Goranka, na našem su stolu najčešće tradicionalna hrvatska jela i kolači. Pri tome mi je jako važno da ta prehrana bude koliko-toliko uravnotežena, s dosta povrća, voća, salata i variva. Zbog ovog potonjeg muški dio nekad baš nije jako sretan, ali “muški” to pojedu. Povremeno spremamo i ribu, a dečki najviše vole odrezak od tune sa šparogama ili rikolom, te puricu s mlincima.
Od kolača često radim one kremaste, a za blagdane uživam praveći orehnjaču prema receptu moje mame i bake.

W: Nemoguće je ne primijetiti Vaš odličan izgled. Kako ga održavate i što činite da biste održali savršenu figuru?
Gotovo cijeli život bavim se s nekom vrstom fizičke aktivnosti – u ranoj mladosti skijaškim trčanjem, a kasnije aerobikom, pilatesom i plesom. Trening je sastavni dio moga načina života, oslobađa me negativne energije i daje snagu za sve druge životne obaveze. Nikad nisam bila na dijeti, ali pazim s prehranom. Kad pretjeram za vrijeme blagdana, sljedećih nekoliko dana jedem više voća. Nikad ne preskačem doručak, a tako učim i svoje ukućane. Naravno, nešto treba pripisati i dobrim genima.

W: Volite li putovati? Koje Vas je putovanje posebno fasciniralo i zašto?
Kad god nam se ukaže prilika suprug i ja „pobjegnemo“ na par dana i napunimo „baterije“. Posjetili smo dosta lijepih mjesta, no Sicilija nas se posebno dojmila i željeli bi ju ponovno posjetiti. Bili smo na organiziranom putovanju i prekratko da bi vidjeli sve što smo željeli. No, koliko god volimo putovati uvijek iz početka zaključimo da nam je kod kuće, u Hrvatskoj, najljepše. Ne možemo zamisliti da živimo negdje drugdje.

W: Ptičica nam je prišapnula da obožavate koncerte i da posebno volite neke glazbenike. Otkrijte nam o čemu se tu točno radi?
(Smijeh) Tako je…svi koji me malo bolje poznaju dobro znaju da sam veliki fan Brucea Springsteena i da se u mojoj kući najčešće sluša upravo ta rock legenda. Jedan od mojih najsretnijih dana bio je kada se suprugu i meni prije tri godine, konačno, ukazala prilika da budemo dio jednog od njegovih nezaboravnih koncerata. Ono o čemu sam godinama mogla samo slušati i čitati, konačno se ostvarilo u ljeto 2012. u Beču. Mojoj sreći nije bilo kraja kada sam uvidjela da se Springsteenova turneja nastavila i tijekom 2013., i da ponovno dolazi u Europu. Sljedeća destinacija bila je Padova. Dva koncerta, isti glazbenik, ali dva potpuno drukčija doživljaja – jedan bolji od drugog. Oni koji su kroz protekle više od 40 godina duge glazbene karijere imali priliku i sreću biti na njegovim koncertima po 10, 20 i više puta, znaju o čemu govorim. Springsteenov ni jedan koncert nije isti. Ista je jedino njegova energija, strast, jednostavnost i ljudskost, te dokumentaristički pristup svakoj napisanoj pjesmi – slušajući riječi uvijek imate nepogrešivi dojam kao da je pjesma pisana baš za vas.

Autor: Diana Mikloš
Fotografije: G. I. Tepeš