Ono što volimo jesti neka nas liječi

Hrana od njene nabavke do kuhanja ili isprobavanja najfinijih specijaliteta postali su toliko popularni kao nikada do sada. Sa svih strana zapljuskuju nas recenzije najboljih restorana, predstavljanje najboljih kuhara, vještina nabavke najzdravije hrane, spravljanje različitih kulinarskih recepata.

Sve u svemu zapravo je to sve skupa jako zabavno, zanimljivo i u konačnici jako dobro. Jer što više upoznajemo namirnice koje jedemo i način na koji ih spravljamo upoznajemo i sebe. Saznajemo što volimo, što je našim nepcima ukusno i tako sve više ulazimo u prehrambene zdrave navike i kulturu prehrane.

Koje su najpopularnije namirnice, umaci, voće koje se najčešće jede i za što su one korisne saznali smo, kako bi u hrani doista potpuno uživali.

> Pesto je iznimno popularan umak i često se koristi u kombinaciji s tjesteninom. Budući da je biljka bosiljak njegov glavni sastojak pesto je odličan za konstipaciju, regulaciju probave, a odličan je budući da dosta relaksira tijelo. U slučaju zatvora probave slobodno pojedite više pesta za ručak.

pesto

> Luk i češnjak namirnice su koje se najviše koriste u spravljanju različitih jela. Za luk i češnjak poznato je da su odlični u borbi s različitim virusima, bakterijama. Luk u svom sastavu ima tvari bogate sumporom te je on stoga jako ljekovit, a kada se skuha kao juha luk odlično djeluje kao protu upalni lijek za kosti. Češnjak kao pravi borac umiruje bolove i upale uha.

> Šalša je savršen sastojak za različite paste, a kada se u njoj nađu čili papričice postaje savršena u borbi sa slabom cirkulacijom, različitim upalnim procesima. Šalša je odlična za izlučivanje sekreta iz nosa i pluća.

salsa

> Ocat je naš saveznik u svim salatama, zimnicama, a najbolje djeluje kada se trebamo riješiti bakterija iz organizma. On savršeno dezinficira i čisti crijeva, a budući da je kiseo pospješuje gubitak tekućine iz tijela što je kod raznih bakterija koje mogu napasti tijelo bitno. Jabučni ocat pomiješan s vodom snižava tjelesnu temperaturu kroz obloge na tijelu.

> Soja sos postao je popularan kao i sama istočnjačka kuhinja koja se udomaćila i u Europskim krajevima. Pa tako i soja sos koji je bogat biljnim estrogenom ili fitoestrogenom koji se ponašaju u žena kao hormoni pomaže kod simptoma menopauze i kod prekomjernog znojenja. Preporučuje se konzumirati upravo soja sos koja ima najučinkovitije fermentirane aktivne sastojke pa je stoga i najdjelotvornija.

soja

> Gorušica je savršeno fina a njena ljekovita svojstva najbolje je usmjeriti ako imate problema s grloboljom.

> Brusnica bilo da je jedemo svježu, sušenu ili kao prirodni sok poznati je lijek urinarnog trakta. Svakako se preporučuje da sok ne sadrži nimalo šećera, ako imate infekciju urinarnog trakta budući šećer doprinosi razvoju štetnih bakterija.

brusnica

> Sezamovo ulje čisti je melem za njegu kože tijela koju hrani i čini je baršunasto mekanom. No ono što sezamovo ulje čini našem tijelu iznutra svakako je hvale vrijedno. Bogat antioksidansima potiče djelovanje vitamina E koji je zaslužan za očuvanje naših zdravih stanica tijela, a odličan je suborac u suzbijanju migrena, nesanice i visokog tlaka. Najbolje ga je konzumirati svježeg u raznim salatama.

Kao i prema svakom lijeku tako i prema hrani koju uzimamo kao lijek treba biti oprezan i uzimati je dozirano. Vjerujte u svježe namirnice i konzumirajte ih što češće, jer su najbolji dodaci prehrani izrađeni upravo iz biljaka koje su ipak najdjelotvornije u svom prirodnom obliku. Neka biljke budu nezaobilazne na vašem kuhinjskom stolu, bilo svježe, sušene, u obliku sokova, začina ili najfinijih umaka.