Riješite nadutost super namirnicama

Nadutost je vrlo neugodna, pogotovo za vrijeme ljetnih mjeseci kada nosimo najmanje odjeće i borimo se s teškim vrućinama.
Pored toga, sprječava nas u normalnom funkcioniraju, bilo na poslu, fakultetu ili u običnom izlasku na kavu jer se nikako ne možemo opustiti zbog konstantnog ‘balona’ koji nam opasava tijelo.

Ona ne mora označavati da se nešto loše događa u vašem organizmu, eventualno da unosite neke namirnice koje vas jače napuhuju pa im treba smanjiti djelovanje.

Na svu sreću, postoje i načini kako prehranom možemo smanjiti nadutost, a većina tih namirnica je sezonska i vrlo ju je lako za nabaviti, ako ju već i nemate u hladnjaku.

krastavci

Krastavci

Poznato je da se krastavci koriste i za smanjenje podočnjaka, a jednako tako djeluju i na smanjenje nadutosti u trbuhu. Cynthia Sass, poznata nutricionistica koja je osmislila čarobnu vodu protiv nadutosti i specijalist je za vječne probleme povezane s probavnom i opsegom struka, kaže kako krastavac pozitivno djeluje na nadutost zbog kvercetina, antioksidansa i biljnog pigmenta iz skupine flavonoida.
Dodaje i kako krastavci sadrže antiupalne sastojke u sebi.

Najbolje ih je narezati i jesti takve kakve jesu na salati ili napraviti osvježavajuću vodu s njima i zamijeniti njome sve slatke i gazirane napitke.

banana

Banane

‘Zvijezde’ voćnog svijeta, banane, bogate su kalijem, kao i avokado, kivi, naranče i pistacije, te sprečavaju nakupljanje vode u tijelu tako da reguliraju razine natrija i tako smanjuju nadutost uzrokovanu unosom soli.
Pune su i vlakana, koja pomažu kod konstipacije ili usporene probave.

„Nadutost može biti uzrokovana i konstipacijom“, kaže Sass. „Ako niste u mogućnosti eliminirati ostatke iz svog probavnog trakta, bit ćete ‘začepljeni’, kako bi se reklo, što dovodi do nadutog trbuha“.

papaja

Papaja

Enzim koji se nalazi u papaji (papain) pomaže razbijanju proteina u probavnom traktu, što olakšava probavu. Sass dodaje kako ovo tropsko voće ima i antiupalna svojstva, kao i vlakna koja pomažu probavnom sistemu da ojača.
Najbolje ju je konzumirati svježu ili u smoothieju.

smoothie hrana sok sokovi

Jogurt s probioticima

Dobre bakterije iz fermentiranih mliječnih proizvoda, probiotici, pomažu reguliranju probave i prvaci su u održavanju općenitog zdravlja vašeg probavnog trakta i imuniteta. Mogu se i uzimati kao dodatak prehrani, ali ih možete dobiti i iz vašeg najdražeg jogurta koji ima aktivne kulture u sebi.
Možete mu dodati žlicu meda, šaku najdražeg voća, mueslije, zobene pahuljice ili žličicu pekmeza za slatku notu.

lan unutranja hrana karcinom

Sjemenke lana

Ovo su pravi spasioci organizma, jer sjemenke lana imaju u sebi sastojak koji opušta grčeve u probavnom traktu, čime se omogućuje plinovima da prođu kroz organizam bez zadržavanja i napuste tijelo.
Možete ih konzumirati u kruhu, kobasicama i nekim drugim mesnim jelima.
Isto tako ih možete dodati u jogurt ili ih grickati same između obroka.

Đumbir

Đumbir je uvijek dobro imati u kući za pomoć kod prehlade, boli u mišićima, grčevima i ostalih bolesti u kojima je imunitet narušen. Pored toga, odličan je za nadutost jer umiruje probavni sustav i opušta mišiće koji su uključeni u proces probave, kaže Sass.

ginger hrana

Njegova specifična slatkasto ljuta aroma potječe od mješavine bioaktivnih tvari, među kojima je najpoznatiji gingerol. Važno je da je đumbir prilikom upotrebe svjež, a izbjegavajte onaj korijen koji je mekan, ima smežuranu koru ili je pljesniv.
Dodajte ga u pića, smoothieje, salate ili napravite čaj od njega.

Uz sve ove namirnice protiv nadutosti preporučuju se čajevi od mente i kamilice, a u ljetno vrijeme možete ih pripremiti hladne za dodatno osvježenje i opuštanje metabolizma nakon napornog radnog dana.