Umjetnički dvojac Stasas & Von Sel

Iza umjetničkog imena Stasas & Von Sel krije se udruženi dvojac koji zajedničkim snagama djeluje kreativno na području Hrvatske i Njemačke. Točnije, StasaS je samostalna umjetnica koja radi i živi u Zagrebu i surađuje na zajedničkim projektima sa poslovnim partnerom. Također ona je slikar, fotograf, scenograf i bodypainting artista s dugogodišnjim iskustvom rada na televiziji, kazalištu i filmu sa regionalnim, državnim i međunarodnim priznanjima u nekoliko sfera umjetničkog djelovanja. S druge strane Von Sel se predstavlja kao art, story i modni fotograf te digitalni umjetnik. Radi na granici između fotografije i klasičnog slikarstva. Ovaj umjetnik živi na relaciji Stuttgart-Zagreb te surađuje s raznim osobama iz inozemstva poput glazbenika, modela i stilista. Osim što surađuju na zajedničkim projektima, svatko za sebe djeluje i samostalno. U narednom intervjuu saznajte više informacija o ovom zanimljivom umjetničkom dvojcu, njihovim radovima, načinu rada i planovima za budućnost.

vonsel-stasas

W: Možete li nam reći na koji način ste uspjeli povezati svoje dvije ljubavi, slikarstvo i fotografiju?
Rekla bih da je riječ o tri umjetnosti, a to su slikarstvo, kostimografija i fotografija. Sve te grane povezane su neovisno o meni jer jedno bez drugoga ne ide. Ako se baviš story fotografijom koja je režirana, to zahtjeva određeno znanje povijesti, mode i literature. Uz školovanje imam i dugogodišnje iskustvo rada na televiziji, upravo na scenografiji kao rekviziter, scenski slikar i scenograf.

W: Koju granu fotografije najviše preferirate i zašto?
Volim story, portretnu, editorijalnu, kostimiranu i režiranu fotografiju. Mogla bih reći da je to ona koja uključuje ljude, ljudsku emociju, ljepotu, karaktere i priče. Fotografija kojom možemo prikazati stvarnost i maštu, ona s kojom možemo „izmišljati“ surealne i nestvarne svjetove, no isto tako rekonstruirati bilo koje povijesno razdoblje. Trudimo se svaki puta stvoriti nešto novo i pronaći zanimljive teme. Svaki puta se jako trudim osmisliti novu scenografiju i kostimografiju, dok Von Sel radi na stvaranju atmosfere, svjetlosnih efekata te kvaliteti samog finalnog proizvoda. Izrada, priprema i obrada, ponekad znaju trajati tjednima i mjesecima, no svaki trud se na kraju isplati.

steampunk-bandit-queen-2-by-vonsel not-enough-by-vonsel

W: Može li se u Hrvatskoj živjeti od fotografije?
Ovo je malo nezahvalno pitanje, no smatram da se realno može. Možda ne baš uvijek od one grane koju volimo, no u svakom poslu postoje ustupci i kompromisi, pa tako i u ovom. Situacija je kod nas takva kakva je i treba naučiti plivati u njoj.

W: Na koji način odabirete modele i kakva su Vam iskustva u radu s hrvatskim modelima?
Najdraži modeli su mi oni koji su svjesni sebe tj. oni koji znaju izraziti emociju, uživjeti se u potrebne likove, osobe koje znaju komunicirati licem i tijelom i koje vole to što rade. Te sve stvari su važnije od fizičkog izgleda jer na kraju priče potrebna nam je ljudska ispričana priča prožeta emocijama. Volimo raditi s klasičnim slatkicama, modelima, sportašicama, klasičnim ljepoticama u kombinaciji sa svime gore navedenim. Lijepo tijelo bez baratanja s istim uz facijalnu ekspresiju na fotografiji ne znači baš ništa. Stoga da, prilično smo izbirljivi.

reflexio-by-vonsel

W: Pozitivna i negativna iskustva sa snimanja?
Svako novo snimanje je i novo iskustvo. Uvijek postoje poneke prepreke i nepredvidljive situacije, no velikih negativnih iskustva u smislu ružnog na sreću nemamo. Uvijek se zna događati da modeli otkažu u zadnji čas, vrijeme nam se promjeni ili nam propadne neka ideja, međutim sve to ulazi u okvire ovoga posla. Tu su ona klasična iskustva, poput popikavanja u štiklama, padanja u rupe, iskakanje nepozvane publike iz grmlja i slične stvari.

W: Smatrate li da u Hrvatskoj ljudi fotografiju smatraju hobijem, a ne profesijom?
U usađenim predrasudama i ljudskoj psihi još uvijek postoji ono: „on/ona samo nešto crta, stišću gumbe na kameri i slično.“. No glupo je globalizirati jer da svi misle tako, umjetnost kao takva bi već odavno izumrla. Činjenica je da se bolje prodaje trenutni trend i komercijala, no za sve postoje kupci i publika.

politico-by-vonsel trans-night-by-vonsel

W: Na koji način pronalazite svoje klijente?
Osim što bi fotografija trebala govoriti više od tisuću riječi, mislimo da su preporuke ipak vodeći oglašivač. Naravno tu su objave, publikacije, intervjui kao pozitivna reklama no pozitivno iskustvo klijenata najdalje se čuje. Uz to uvijek je potrebno raditi na kvaliteti, usavršavati se i učiti. To je ono što publika i klijenti prepoznaju.

W: Što za Vas znači biti profesionalni fotograf i koliko je takvih u Hrvatskoj?
Postoje dvije teorije što profesionalan zapravo znači. Prema prvoj profesionalac je onaj koji naplaćuje svoj rad i živi od njega, a druga je ona gdje profesionalac odradi svoj posao (pa i hobi) stručno sa znanjem, napretkom i stalnim usavršavanjem. Jer ako je stvar isključivo u naplaćivanju, ne razumijem onda zašto je onda zapravo tu obrazovanje. U Hrvatskoj postoji priličan broj dobrih, odličnih i kvalitetnih fotografa. Nekima je to stalni posao dok je drugima to samo hobi. No važno je napomenuti da obje kategorije imaju ime u svijetu fotografije i smatramo ih profesionalcima.

horizon-stasas

W: Na koji način dolazite do ideja za vaša snimanja?
Inspiracija je svugdje oko nas. U našim životima, okolini, ulici, ljudima, knjigama, filmovima i glazbi. No budući da volimo klasično slikarstvo i odrasli smo na stripovima, nekako se nametnulo da vizualni identitet naših fotografija bude slikarski ili stripovski. Marljivo pronalazimo odgovarajuće ambijente, popratnu rekvizitu i modele koji nam odgovaraju za određenu ulogu. Kako bi se ideja pretvorila u realizaciju potrebno je dosta vremena i truda, počevši od samog osmišljavanja, realizacije pa na kraju svega odabira i obrade.

W: Najveći uzor u fotografskom svijetu?
Teško je navesti jedan jedini uzor. Iako se mi sami bavimo određenim foto tematikama, to ne znači da ne volimo totalno različite stilove. Također kako je fotografija usko vezana i s filmom i slikarstvom, uzore imamo i tamo. No recimo da smo najbliži ruskoj foto školi koja je poznata po slikarskim, detaljnim i režiranim kadrovima, te njemačkom stilu koja je siroviji i kičastiji. Znači možemo reći da su naši radovi najbliži kombinaciji toga dvoje.

doll-is-mine-stasas beyond-the-view-by-vonsel

W: Smatrate li da u Hrvatskoj fotografi jedni drugima ruše cijene?
Rekla bih i da i ne. Kvalitetan rad ima svoju cijenu i točno se zna za što se nešto može dobiti, ali i kod koga. Realnije bi bilo reći da fotografi imaju manje posla zbog dostupnosti same opreme i fotoaparata na mobitelima koje danas svi imaju. No kada netko želi kvalitetnu fotografiju bilo za privatne ili komercijalne svrhe, ipak će potražiti nekoga tko nudi kvalitetan proizvod.

W: Može li se iz Hrvatske surađivati sa poslodavcima iz inozemstva?
Kako Von Sel živi na relaciji Zagreb-Njemačka i tamo ima svoj studio, možemo reći da radi na oba tržišta. Postoje mnogi časopisi diljem svijeta koji naručuju određeni tip fotografije gdje se fotograf ne mora fizički uopće micati iz Hrvatske ili mjesta u kojem živi. U doba elektronike svijet je postao jedno veliko selo bez granica.

W: Kakvi su Vam planovi za budućnost?
To je kao da pitate penzionera od 70 godina i on vas čudno pogleda. Kao i on i mi bismo voljeli biti živi i zdravi te raditi ono što nas ispunjava i veseli. Također, voljeli bismo vidjeti bolju situaciju po pitanju umjetničkog rada na našem tržištu jer stvarno bi bilo šteta da svi pobjegnu u inozemstvo.

joy-2-stasas hungry-bird-stasas

Više informacija o radovima ovih umjetnika možete pogledati na sljedećim linkovima:
Von SEL
www.trafika.de
https://www.facebook.com/Von-Sel-Photo-129443087079252/

StasaS
https://www.facebook.com/StasaSah?fref=ts
https://500px.com/stasas

Autor: Marina Jakšić

Facebook Like Button