Yannick Simon

Ekskluzivno za Wish.hr odgovara poznati kapetan slavnog jedrenjaka “Belem”, Yannick Simon.

Zadnjih nekoliko dana je aktualna vijest da je Hrvatsku, odnosno jadransku obalu posjetio posljednji francuski trgovački brod iz 19.stoljeća pod nazivom „Belem“. Ljubitelji pomorstva, mora i plovidbe okupili su se na šibenskoj rivi kako bi u živo vidjeli ovaj prekrasni jedrenjak s tri jarbola, budući da se ovakvi događaji ne mogu vidjeti svaki dan. Redakcija portala Wish je imala priliku i veliku čast intervjuirati poznatog kapetana jedrenjaka „Belem“ Yannicka Simona koji ekskluzivno za naš portal odgovara na pitanja o slavnom jedrenjaku. U intervju možete pročitati kapetanove doživljaje, saznati kako je upravo on postao kapetan te koliko je puta „Belem“ oplovio svijet.

Ukratko o jedrenjaku Belem

Brod „Belem“ dobio je naziv po brazilskoj luci gdje je poznata obitelj Crouan nekoliko generacija ranije osnovala pograničnu trgovačku kuću davne 1896.godine kada je brod pušten u rad. Idućih 18 godina brod je oplovio Atlantskim oceanom noseći svakojak teret, ali posebno začine, šećer i kakaovac. Prešao je Atlantski ocean 33 puta te preživio bezbroj avantura, ali i nezgodnih incidenata. Belem je brod s tri jarbola poznat kao posljednji francuski trgovački brod iz 19.stoljeća koji još uvijek plovi. Prema urbanim legendama ovaj brod preživio je pet različitih života, plovio je pod tri različite zastave, a kao borac među brodovima oplovio je svijet 33 puta. Sagrađen je u Chantenay sur Loire-u nedaleko od Nantes-a, a danas predstavlja živući simbol mornarice francuske povijesti. Njegov današnji kapetan je slavni Yannick Simon.

prva
 

W: Od kada ste u mornarici te kako je došlo do situacije da upravo Vi upravljate ovim brodom?

„Na jedrenjaku Belem plovim punih pet godina. Prve dvije sezone bio sam glavni šef, a zadnje tri godine sam kapetan ovog velikog broda. Budući da sam vodio većinu stvari na brodu pune dvije godine, logičan slijed je bila postati kapetanom.“

W: Kakav je osjećaj biti kapetan poznatog jedrenjaka Belem?

„Osjećaj je odličan no s druge strane nosi mnogo odgovornosti. Na brodu imamo 16 iskusnih časnika i ljudi odnosno profesionalne pomorce koji su izabrani po rangu trgovačke mornarice čija edukacija i učenje traje svaki dan. Također ovdje je i 48 vježbenika koji na svakodnevnoj bazi treniraju, uče i educiraju se. Velika je odgovornost biti odgovoran za ovako veliki broj ljudi o kojima se moraš brinuti, voditi management i prenositi im svoje znanje.“

druga
 

W: Možete li nam ukratko reći osnovne i najvažnije činjenicu o brodu te njegovu današnju funkciju?

„Najvažnija informacija je da je Belem najstariji trgovački brod koji još uvijek plovi Europom. Izgrađen je u Francuskoj, a u plovidbu je pušten u 19.stoljeću, točnije 1896.godine. Ovo je vrlo star brod čija je prvotna funkcija bila prenošenje tereta, a posebno bih stavio naglasak na prenošenje šećera, ruma i kakaovaca iz Brazila u Francusku. Danas plovimo negdje oko šest mjeseci u godini kada je vrijeme treninga i edukacija mladih vježbenika. Također volio bih napomenuti da je jedna od važnijih funkcija Belem broda upravo prenošenje znanja o povijesti francuske mornarice. Zato smo danas ovdje u Jadranskom moru.“

W: Da li su vaše odgovornosti kao kapetana velike i koje su one?

„Odgovornosti kapetana su velike. Sam čin kapetana je najviša titula koja i nosi najveću odgovornost na brodu. Kapetan je odgovoran za cjelokupno stanje broda, posadu, edukaciju, treninge, odgovaranje vlastima za papire i sigurnost broda kao i sam management broda. Najvažnija stvar za jednog kapetana je da mu je posada u redu odnosno da su sposobni i snalažljivi, a moram priznati da imam jako dobru posadu.“

W: Možete li podijeliti s nama neku posebnu situaciju/događaj od kada ste vi kapetan broda?

„Općenito plovidba na ovom brodu je pozitivna stvar. Pokušavamo izbjegavati stresne situacije no nekada se one ne mogu izbjeći. Jedna od stresnih situacija za mornara je plovidba prilikom lošeg vremena i jakog vjetra. Nije nam zanimljivo ploviti kada je vjetar jak. Što se tiče pozitivnih stvari zanimljivo je to što dosta plovimo i imamo priliku posjetiti razne zemlje. Prije nekoliko godina smo plovili Atlantskim oceanom i posjetili Kanadu što je za sve nas bilo jedno veliko iskustvo.“

treća
 

W: Kako su upravo vas izabrali za kapetana ovog broda te da li za to postoje kakvi određeni uvjeti?

„Biti kapetan ovog broda, velika je čast. Kako bi ušli u konkurenciju za kapetana bitno je da ste licencirani pomorac, da imate dosta iskustva i da ste voljni učiti i raditi. Prije sam radio godinama na raznim putničkim brodovima tako da mi je moje iskustvo mnogo pomoglo. Jednostavno sam bio na pravom mjestu u pravo vrijeme.“

W: Koje poznate osobe su se vozile ovim brodom te da li su ikada neke od njih bile vlasnici broda?

„Slavne osobe nikada nisu bile vlasnici Belem broda. Vlasnik broda je zaklada koja omogućuje plovidbu broda. Na našem brodu česti posjetitelji su bili razni poznati diplomati, ambasadori, kraljevska obitelj Velike Britanije, kraljevska obitelj Monaka kao i razne javne osobe iz show businessa.“

W: Da li je moguće kupiti brod Belem?

„Nije ga moguće kupiti jer je on danas dio francuske nacionalne i mornarske povijesti.“

četvrta
 

W: Koji je minimalni vremenski period za najam broda te koliko on košta?

„Za najam broda Belem potrebno je napraviti rezervaciju šest mjeseci prije. Ukoliko smo na plovidbenim treninzima to je onda potrebno učiniti godinu dana ranije. Rekao bih da najam broda u globalu nije skup.“

W: Kako izgleda edukacija mladog kadra i kako se oni sa stečenim znanjem mogu služiti?

„Na brodu postoji dvije vrste posade. Prvu čini 16 iskusnih časnika koji su u potpunosti kvalificirani za upravljanje ovim vrlo posebnim brodom u maksimalno sigurnim uvjetima. Svoje znanje koriste tako da educiraju mladi kadar i prenose znanje o francuskom pomorskom nasljeđu. Drugi dio čine 48 vježbenika koji su platili da budu na brodu, a cilj im je naučiti kako se zapravo plovio u prošlom stoljeću.“

W: Kako ćete odabrati svog nasljednika i koliko dugo netko može biti kapetan?

„Ne postoje nekakvi posebni uvjeti koji ograničavaju da bi netko bio kapetan ovog broda. Trenutno sam kapetan Belem broda i namjera mi je to ostati još neko vrijeme. Naravno da će moj nasljednik morati imati sve zadovoljene kriterije i osobine kako bi preuzeo moju funkciju.“

peta
 

Autor: Marina Jakšić

Fotografije: Wish.hr

Intervju omogućio: Peugeot Hrvatska