Bosporski most „Most ljubavi“

Dragulj koji spaja Europu i Aziju.

Poznati Bosporski most koji povezuje europski i azijski dio prema pričama i legendama starih lokalnih mještana nosi u sebi jednu veliku toplinu i znamenitost. Tradicija kaže da svatko tko posjeti Istanbul kao neizbježan dio posjeta mora proći ispod most kako bi zauvijek bio sretan u ljubavi. Lokalni mještani zovu ga i most ljubavi budući da spaja dva kontinenta pa se smatra da tako doprinosi i spajanju dvoje ljudi odnosno ljubavi.

IDEJA NASTANKA MOSTA KROZ POVIJEST

Prema povijesnim činjenicama sama izgradnja ovakvog mosta postojala je još prije 2,500 godina kada je došlo do sukoba između Perzijanaca i Grčke. Smatra se da su Perzijanci izgradili pontonski most s namjerom da napadnu Grčku i na taj način prošire svoju dominaciju po Europi. Potrebno je naglasiti da je tadašnji most nije bio zapravo most, već su Perzijanci pomoću raznih pomagala stvorili „most“ koji je poslužio za prijelaz prema Europi.

SUVREMENI MOST „Prvi bosporski most“

Most kojeg poznaje današnja populacija službeno je otvoren 30.listopada 1973.godine, a njegova gradnja započela je početkom 1970.godine. Do tada nije postojao niti jedan najduži viseći most na ovim područjima osim na teritoriju Sjedinjenih Američkih Država, a nakon gradnje Bosporski most postao je četvrti najveći viseći most na svijetu. Mnogi arhitekti za to vrijeme smatrali su da je to izrazito zahtjevan pothvat, međutim na kraju se ispostavilo da je izgradnja ovog mosta olakšala život mnogobrojnim građanima. Nacrt mosta napravili su poznati britanski arhitekti sir Gilbert Roberts i William Brown, poznati po gradnji mnogobrojnih svjetskih mostova, a cijena izgradnje Bosporskom mosta iznosila je 400 milijuna dolara.

MOST U BROJKAMA

Znameniti most povezuje europski i azijski dio kontinenta. Stupovi mosta visoki su oko 105 metara, most je dugačak 1560 metara, širok 33m, a raspon između stupova iznosi oko 1000m. Postoji osam prometnih traka, a od tih osam koristi se samo njih šest budući da su dvije zaustavne. Ne zna se točan broj koliko je automobila prošlo kroz most, međutim ta brojka je veća od milijardu vozila. Na gradnji su radila 35 inženjera i 400 radnika. Sada možete zamisliti kako izgleda jedan običan dan u turskom prometu i koliko je njegova izgradnja olakšala život građana. Od 2007.godine most je osvijetljen posebnom led rasvjetom koja mu i u noćnim satima daje posebnu čar i posebnost.

Autorica: Marina Jakšić
Fotografije: Foter/ privatni album Marine Jakšić

Facebook Like Button