Četri dana do EU tržišta

Što nas sve dobroga dočekuje ulaskom u EU. Svaki poduzetnik u EU može imati koristi od ogromnog EU tržišta – 28 zemalja s oko 500 milijuna potrošača.

Jedinstveno tržište Jedinstveno tržište je povećalo slobodu izbora svakog građanina gdje želi živjeti, studirati ili raditi. Općenito, radnici mogu tražiti zaposlenoslenje i poslodavci mogu tražiti soblje u bilo kojoj državi članici, bez obzira na nacionalnost. Akademske i stručne kvalifikacije su priznate u cijeloj Europskoj uniji. Potrošači imaju koristi od jedinstvenog tržišta jer mogu uživati u prednostima šireg izbora, bolje kvalitete i nižih cijena roba i usluga. U principu, možete kupiti robu i usluge od bilo kojeg dobavljača u EU bez da se moraju prihvaćati ugovorni uvjeti različiti od onih koje primjenjuju u svojoj zemlji.

Jedinstveno tržište omogućava poduzetnicima neometano poslovanje u svim zemljama članicama. Tvrtke imaju priliku rasti kako žele, imaju veliko tržište za prodaju i ne moraju brinuti o carinama i davanjima na unutarnjim granicama. Tvrtke mogu organizirati svoje trgovačke lance i financije koristeći bilo kojeg dobavljača bilo gdje u EU. Kao rezultat, poduzeća, velika ili mala, imaju potencijal maksimizirati svoju učinkovitost i postati konkurentnije.

Smanjena birokracija Briokracije se otvaranjem granica značajno smanjuje, posebice za mala i srednja poduzeća. Zakoni se unificiraju ili harmoniziraju u svih 28 zemalja članica kako bi se omogućilo funkcioniranje jedinstvenog tržišta. Tvrtke mogu odlučiti osnivanje podružnica u bilo kojoj zemlji članici ili nuditi prekogranične usluge iz svoje matične zemlje.

Tržišno natjecanje je odlučujuće za gospodarski rast i središnji je cilj EU politika. Stoga je EU postavila set pravila koja jamče slobodnu i fer tržišnu utakmicu na svom tržištu. Europska komisija odgovorna je za osiguravanje uvjeta koji neće narušiti tržišno natjecanje i ovlaštena je za korekcije kod netržišnog ponašanja. Ulaskom u EU Hrvatskim se poduzetnicima omogućava izlazak na tržište zemalja EU članica sa svojim robama i uslugama.

Princip slobodnog kretanja robe, što znači omogućavanje transporta i prodaje robe bilo gdje u EU, je ključni princip EU tržišta., Složeni i različiti zakonski propisi svake zemlje članice do određene su razine zamijenjeni jedinstvenim setom europskih pravila, smanjujući time troškove i komplikacije za poduzetnike koji se bave trgovinom u drugim EU zemljama.

Kako bi EU tržište bilo učinkovito, poduzetnici moraju poštovani brojna pravila, kao npr. fer tržišno natjecanje. Nekonkurentno ponašanje, kao što su zlouporaba dominantnog položaja na tržištu, price-fixing sporazumi i neopravdane javne potpore su zabranjene.

EU tržište robe je vrlo integrirano i tvrtke se mogu natjecati na javnim nadmetanjima u drugim EU zemljama, međutim još se radi na uklanjanju barijera koje utječu na fleksibilniju i učinkovitiju trgovinu uslugama.

Što građani EU misle o jedinstvenom tržištu? 81% građana EU slaže se da jedinstveno tržište vodi k većem izboru proizvoda u trgovinama, elektro trgovinama, trgovinama odjećom i ljekarnama. Većina EU građana slaže se da EU pravila javne nabave pomažu u borbi protiv protekcije i korupcije. Dvije trećine EU građana misli da jedinstveno tržište osigurava kreiranje više radnih mjesta. Osam od deset građana misli da bi otvaranje tvornice u stranom vlasništvu doprinijelo lokalnom razvoju i ekonomskom rastu.

Tekst: Marija Tufekčić Fotografija:Shutterstock