Izložba “Boja je radost” stigla je u pravo vrijeme

Moderna galerija, nacionalni muzej moderne umjetnosti, programsku 2021. godinu otvara slavljem boja i oblika u umjetničkim djelima izabranim iz Zbirke Tonija Politea.

Politeova zbirka slika, objekata i grafika objedinjuje preko 400 djela domaćih i inozemnih umjetnika. Nastala je zahvaljujući Politeovom sudjelovanju u međunarodnom kulturnom okruženju, neopterećenom investicijskim aspektima kolekcionarstva.

Sazdana je po osobnom estetskom ključu koji se ne obazire na trendove i uvriježene vrijednosti, i koji u potpunosti odražava osobnost svog vlasnika. Za osobe poput Tonija Politea sudjelovanje u umjetničkom okruženju je način postojanja punim plućima.

Od umjetnosti i za umjetnost se živi, s umjetnicima se poslovno surađuje i druži, umjetnička djela se produciraju, razmjenjuju i u njima su uživa u svom privatnom prostoru. No, taj život, iako primarno bipolarno vezan za domaću sredinu – zima u Zagrebu, ljeta u Starom Gradu na otoku Hvaru – ima intenzivnu internacionalnu dimenziju.

Politea je široki raspon njegovog rada u području likovnosti (sjetimo se da je bio jedan od prvih privatnih galerista i producent grafičkih mapa) vodio u globalna umjetnička središta gdje je kao žovijalni sugovornik i likovni zanesenjak, bez za nas tipičnih provincijskih hemunga, sklapao poznanstva, prijateljstva i suradnje.

Na svoj način, Politeo je otjelotvorenje one međunarodne kulturne prakse zasnovane na ravnopravnoj suradnji koja nam suštinski nedostaje. Kao i svaka zbirka, tako i Politeova odražava duh i svjetonazor svog sakupljača.

Svatko tko je jednom u životu bio u njegovom suterenskom studiju u zagrebačkoj Medulićevoj ulici, poput mene je bio osvježen šarolikim kaosom umjetnina, memorabilija, dizajnerskih objekata, multipla, grafičkih listova, posveta, fotografija i, konačno, živopisnim likom samog kolekcionara koji se svojim stilom savršeno uklapa u okruženje intenziteta gesamtkunstwerka.

Kolikogod Politeova likovna zbirka bila više proizvodom životnog puta i stila, nego skupljačke strategije, ona jasno odražava modernistički estetski kôd kojeg njeguje i po kojem ravnomjerno i bez diskriminacije uključuje umjetnine nastale u okruženju Iličkog placa s onima koje potječu s europskih, azijskih i američkih destinacija.

Iz predgovora Branka Franceschija u katalogu izložbe
Naslovna fotografija: reprodukcija: Andy Warhol MM, sitotisak, 95 x 93,5 cm, 1967.

Facebook Like Button