Izložba fotografija u muzeju Mimara

26 fotografija skulptura iz fundusa Španjolskog nacionalnog muzeja skulptura u Valladolidu.

Muzej Mimara, Rooseveltov trg 5.
24. listopada – 3. studenoga 2017.

Iz generacije u generaciju španjolski umjetnici izrađivali su skulpture od obojanog drva, te su one zahvaljujući, prije svega, sjaju koji je ta vrsta skulpture postigla tijekom baroka, postale jedan od stupova kulturne baštine te zemlje.

mimara-2 mimara-1

U razdoblju baroka, koje je obuhvatilo XVII stoljeće i protegnulo se do prvih desetljeća XVIII stoljeća, likovne umjetnosti niknule su na podlozi vjerskog raskola i protureformacijske katoličke ofenzive i postale instrument indoktrinacije putem koje su se promicale teme o Isusovoj muci i kult svetačkih čuda i relikvija, pokrenula kanonizacija tadašnjih mučenika i mistika, kao što su Terezija od Isusa ili Petar Alkantarski, te popularizirale svečanosti kolektivne pobožnosti, kao što je Bezgrešno začeće. U takvom ozračju, crkveni redovi, posebice Isusovci, postali su veliki promotori umjetnosti.

Španjolski nacionalni muzej nalazi se u Valladolidu i u njemu je pohranjena najveća zbirka baroknih polikromnih skulptura, uključujući i djela velikih majstora kao što su Gregorio Fernández, Juan Martínez Montañés, Alonso Cano, Pedro de Mena i José de Mora – koji su svoja djela stvarali u vrlo aktivnim gradovima kao što su Valladolid, Granada i Sevilla.

Svi oni likovnu snagu baroka stavili su u službu politike slike, koja u dušu vjernika krišom usađuje vjerske poruke i moralne doktrine. Kroz krajnji naturalizam oponašaju se suze i krv, rane i brazgotine, mučeništvo, anatomski vjerni prikazi mišića i tetiva, sve to zahvaljujući istančanoj kombinaciji polikromije i pridodanih materijala: kože, koplja, kristalnih kapi, pluta, staklenih očiju i zalijepljenih tkanina.

Tom verizmu se pridružilo i izražavanje osjećaja posuđeno iz kazališnog jezika. Odabirale su se teme ekstatičnog zanosa, vizije neba, krvavih muka, odricanja od zemaljskog života i duhovnog nemira. I, iznad svega, patetika smrti, kojoj je barokna estetika podarila nasilan, neobičan, te iznimno dojmljiv naglasak.
Španjolski nacionalni muzej skulptura

Facebook Like Button