Istraživanje #OmnishopperGuide kompanije MasterCard® pokazuje kako sve većom prisutnošću tehnologija kupci internet koriste za informiranje te kupuju u manjem broju internetskih trgovina.
Tehnologije su danas prisutne u gotovo svakoj maloprodajnoj transakciji čime se stvaraju drugačija iskustva kupovine trgovaca i kupaca, otkrilo je najnovije istraživanje kompanije MasterCard. Osam od deset kupaca u svijetu odluku o kupnji donosi informirajući se putem pametnih uređaja, a sve više kupaca kaže kako je kupovina postala pametnija, te da za svoj novac dobivaju više vrijednosti nego prije. Iako kupovina u trgovinama i dalje iznosi devet desetina kompletne maloprodaje, nove tehnologije su, u usporedbi s prethodnim godinama, dovele do preciznijih kupnji manjeg broja proizvoda i u posebno odabranim trgovinama.
„Za uspjeh trgovaca najvažnije je razumijevanje „pametnih“ kupaca, no kupci su i dalje nezadovoljni činjenicom da ih trgovci ne razumiju“ – rekao je Mathieu Loury, predsjednik Merchat Solutions kompanije MasterCard. „Dobra vijest je da postoje rješenja kojima se mogu analizirati i ispuniti ova očekivanja, čime se „omnikupcima“ (kupci koji koriste sve prodajne kanale) podilazi na svakom koraku njihovog osnaženog puta te stvara okruženje koje ih gura naprijed“.
Istraživanje „Retail CMO’s Guide to the Omnishopper“ kompanije MasterCard kombinira podatke dobivene od tisuća kupaca iz cijelog svijeta s anonimnim uvidima u MasterCard transakcije. Ključni pronalasci govore:
> Tehnologije korištene za kupovinu su gotovo univerzalne: 80% ispitanika izjavilo je kako prilikom kupovine koriste tehnologije poput aplikacija za provjeru cijena, usluge „click and collect“ za kupnju putem interneta s preuzimanje proizvoda u trgovini te tehnologije dostupne u trgovinama kojima se može istražiti ili naručiti određeni proizvodi. Šest od deset ispitanika se o proizvodima informira više nego što su se informirali prije dvije godine.
> Kupovina u fizičkim trgovinama je i dalje najzastupljenija: „Omnikupci“ i dalje preferiraju fizičke trgovine naspram internetskih radi bolje usluge te bržeg i osobnijeg iskustva kupnje. Ovo je jedan od mogućih razloga sporog rasta internetske trgovine koji iznosi 7.5 % ukupne svjetske maloprodaje.
> Kupci zahtijevaju specifične i lako dostupne proizvode: Današnji kupci znaju što žele. 73% ispitanika ovog istraživanja izjavilo je kako su najviše nezadovoljni proizvodima kojih nema na zalihama, što ukazuje na važnost upravljanja inventarom trgovaca.
> Kupci su pametniji i dobivaju više vrijednosti za svoj novac: 80% kupaca u svijetu smatra kako dobivaju više vrijednosti za svoj novac, kako u fizičkim tako i u internetskim trgovinama.
> „Omnikupci“ su lojalni: Iako ih jedan klik dijeli od naoko neiscrpne ponude, samo 26% kupaca želi kupovati u novim trgovinama. Ovo može predstavljati problem za trgovce koji žele privući nove kupce. 20% ispitanika izjavilo je kako ih je tehnologija potaknula da kupuju u novim trgovinama.
„Kad analiziramo kupce širom svijeta, Brazilci su najgorljiviji internetski istraživači. Na tržištima poput Ujedinjenog Kraljevstva i Sjedinjenih Američkih Država sve više kupaca istražuje prije kupovine, a kupuju u sve manje trgovina u fizičkom svijetu“, izjavio je Theodore Iacobuzio, predsjednik Global Insights, kompanije MasterCard.
Metodologija istraživanja: Istraživanje „Retail CMO’s Guide to the Omnishopper“ kompanije MasterCard spaja informacije o MasterCard transakcijama s istraživanjem o „omnikupcima“, provedenim na tržištima Brazila, Kine, Njemačke, Hong Konga, Indonezije, Poljske, Sjedinjenih Arapskih Emirata, Sjedinjenih Američkih Država i Ujedinjenog Kraljevstva. Internetska anketa, provedena u srpnju 2015. godine, obuhvatila je 11.337 ispitanika.
Uz dopuštenje: Webb Dowse (sve fotografije)