Sportska elegancija na švedski način

Točno prije 60 godina Volvo je proizveo svoj prvi sportski kabriolet pod nazivom Sport koji je postao prethodnica brojnih uspješnih sportskih Volvo modela.

U lipnju 1954. godine na svijet je došao Volvo Sport – poseban roadster dvosjed i prvi sportski automobil ove švedske kompanije. Ipak, mala masa i pouzdana Volvo tehnologija nisu bile dovoljne za veći tržišni uspjeh, pa je proizvodnja prekinuta nakon samo 68 proizvedenih primjeraka. No važnost je ovog modela, izrađenog od specijalne stakloplastike, bila u tome što je utabao put sljedećem slavnom sportskom Volvo modelu izrađenom od čelika i lima, a to je bio legendarni Volvo P1800.

Priča o prvom sportskom Volvu započela je u glavi osnivača Volvo kompanije, Assara Gabrielssona, početkom 50-tih godina. Ovaj automobilski entuzijast puno je putovao u Sjedinjene Američke Države gdje se upoznao s inženjerima i čelnicima tvrtke Glasspar iz Kalifornije koja se bavila proizvodnjom čamaca i automobilskih karoserija od tada inovativne stakloplastike. Gabrielsson se zainteresirao za proizvodni proces i odlučio svoj automobil napraviti od tog inovativnog materijala. Uz to, primjetio je da su mali europski sportski automobili jako traženi u SAD-u, te je i odlučio napraviti jedan. Kompanija Glasspar je 1953. godine dobila zadatak da osmisli prvi prototip, dizajnira karoseriju, napravi kalupe za njenu proizvodnju te obuči Volvo radnike za rad sa stakloplastikom. Kod kuće, u Gothenburgu, inženjeri Volva dobili su zadatak da pronađu podvozje pogodno za postavljanje karoserije. I tako je rođen Volvo Sport.

Iako je Volvo Sport inicijalno trebao biti namijenjen samo američkom tržištu, automobil se prodavao i u Južnoj Africi, Brazilu, Maroku i Švedskoj. Proizvodnja i prodaja išle su sporo, pa je tijekom prve godine proizvedeno tek 44 primjerka. Sljedeće 1957. godine proizvedena su još 23, ali nakon što je ih je novi direktor Volva Gunnar Engellau provozao tijekom jednog vikenda, odlučio je odmah prekinuti proizvodnju. Potez je pravdao činjenicom da Sport nije bio dovoljno kvalitetan, te da je kompanija sa svakim prodanim primjerkom zapravo gubila novac. U konačnici, proizvedeno je tek 67 primjeraka, ali kasnijim istraživanjem dokazano je da su dva automobila greškom dobila isti broj podvozja (20), što znači da je zapravo proizvedeno 68 primjeraka Sporta. Začudo, većina tih automobila i danas postoji i vozi.

Unatoč propasti modela P1900, kako se automobil interno zvao, Volvo je iz ovog projekta naučio mnogo toga. Ubrzo nakon prekida proizvodnje, direktor Gunnar Engellau pokrenuo je razvoj novog sportskog automobila, ali ovaj put izrađenog od čelika i lima. Četiri godine kasnije, stigao je Volvo P1800, koji će s vremenom postati izuzetno uspješan i slavan Volvo automobil.

Pratite sve novosti na našoj službenoj Facebook stranici Volvo Hrvatska

Facebook Like Button