Za let si, dušo, stvorena

Zagrebačko kazalište mladih svoju pozornicu rado prepušta plesnim predstavama pa je na njoj, zahvaljujući Talijanskom institutu za kulturu u Zagrebu, pri kraju sezone (4.7.2021.) gostovalo Atletsko plesno kazališta „Kataklo“ iz Milana.

Spomenuto kazalište (kataklo grč.- plešem savijajući se i grčeći se) utemeljila je godine 1995. dvostruka sudionica Olimpijskih igara, ritmička gimnastičarka Giulia Staccioli (1964.), koja je to svoje znanje i iskustvo primijenila u koreografiji predstava.

Od 1996.do 2020. nastalo je devet predstava, ali kako je grupa zbog epidemije svoju produkciju zaustavila na godinu dana, predstava s kojom su ponovo počeli nastupati (dan prije nastupa u Zagrebu zatvorili su Međunarodni festival djeteta u Šibeniku) nosi simboličan naziv „Back to Dance“ („Povratak plesu“).

ples-predstava-1

Staccioli je složila predstavu od, kako piše, do sada neviđenih fragmenata, a šestero vrhunski uvježbanih plesača „zabranilo“ je gravitaciji pristup u njihovu predstavu! Šteta da odabrani fragmenti nisu bili posloženi dramaturškom logikom , ali i ovako osmišljena predstava pružila je uvid u njihove koreografske i izvedbene ideje.

Mada bismo mogli govoriti o svojevrsnom patchwork-u , vidljiv je stil ovog fizičkog teatra, a to je, kako ističu, poigravanje „ironijom, energijom i snagom“. Scene se vrtoglavo izmjenjuju, pa nakon što smo se zadivljeni zagledali u „lebdeće“ atletičare nalik onima na antičkoj grčkoj vazi, već su nas zaskočili užurbani trkači uživljeni u vlastite pokrete, a za njima već slijede ljudi koji su se dogovorili da umjesto na nogama stoje na glavi…

Prava priča složena je od duhovitog nadmetanja u teretani , a scena s bodybuilderima je izrazito komična. Meni je najupečatljivija bila scena u kojoj mlada žena „pričvršćena“ za skije izuzetno graciozno izvodi „nemoguće“ pokrete stavljajući tijelo u neshvatljive položaje, što je djelovalo fascinantno i pomalo zastrašujuća (kao da nije „od ovoga svijeta“).

ples-predstava-2

Osim ovih zahvata koji zahtijevaju vrhunsku kondiciju, uigranost i beskrajnu brigu za partnera, bilo je i ponešto nježnih i lirskih, no ne i manje zahtjevnih situacija. Dakako, svaka pojedina epizoda imala je glazbenu podlogu i svjetlosnu podršku čineći plesno – gimnastički izričaj potpunim.

Očekujući plesačku predstavu ostala sam zatečena gimnastičkim „štihom“ izvedbe, no nakon spoznaje o čemu se radi, „odgurnula“ sam svoju zabludu i uživala u onome što oni znaju i mogu… Ako se dogovore, mogli bi i poletjeti!

Fotografije KATAKLO

olga-vujovic-200Piše: Olga Vujović
Povjesničarka umjetnosti i komparatistica književnosti

Facebook Like Button