Zdravlje i disanje – 2 dio

Kao djeca prirodno dišemo tako da trbuh izbacujemo van, a unutra izdahom.

No kako odrastamo gubimo naviku ovakvog disanja. Dah nam postaje sve plići i kraći, a kapacitet pluća koji koristimo sve manji. Kod ovako plitkog disanja tijelo ulaže više energije za širenje grudnog koša nego kod abdominalnog disanja i puni se samo gornja trećina pluća.

Pri abdominalnom disanju udahom se dijafragma povlači prema dolje i abdomen se širi na sve strane. Ovim načinom disanja ne samo da unosimo više kisika, nego koristimo manje napora pri disanju i masiramo unutarnje organe. U abdomenu se nalazi 2/3 ukupne količine krvi. Ritmičnim pokretanjem dijafragme i trbušnih mišića organi se pritišću (masiraju) i na taj način abdomen pumpa slično srcu, pokrećući fluide (krv i limfu) po tijelu.

Tako se rasterećuje srce koje radi mirnije i s manje napora, a cirkulacija se poboljšava. Rješenje za mnoge probleme je jednostavan program disanja namijenjen svakome, bez obzira na dob, spol, vjeru ili naciju, koji će omogućiti da se na lak i nenaporan način oslobodite stresa i napetosti te pročistite um i tijelo. Kada počnete prakticirati tehnike disanja, nije potrebno da se nečega odričete, vaš život i navike mogu ostati i dalje iste. Sve što vam treba je kontinuirani rad i rezultati će se osjetiti vrlo brzo. Samo redovita vježba čini čuda.

Anuloma – viloma
Prateći veoma suptilne promjene toka zraka kroz nosnice u stanju smo znati što će se desiti u budućnosti. Tok zraka kroz svaku nosnicu određuje raspoloženje osobe. Kada se zrak više kreće kroz lijevu nosnicu, osoba je više naklonjena razmišljanju, a kada je tok veći kroz desnu nosnicu, osoba je više naklonjena fizičkim aktivnostima. Tok zraka kroz nosnice mijenja se svakih sat vremena. Cilj vježbe je da se tok prane kroz obje nosnice izjednači.

Izvođenje tehnike Anuloma – Viloma

disanje-anulomaDobrobiti Ova vježba disanja budi uspavane dijelove mozga i uravnotežuje lijevu i desnu polutku. Stvara balans u tijelu. Potiče entuzijazam i podiže duh. Ovom vježbom disanja liječe se bolesti poput reume, guše, te bolesti reproduktivnog i urinarnog sustava. Liječi prehladu, sinuse, blokade na srcu. Čisti arterije i vene u tijelu, poboljšava cirkulaciju, kontrolira kolesterol i masnoće u krvi. Sprječava srčani udar.

Izvođenje Sjednemo u podmasanu. Provjerimo da su nam kralježnica, vrat i glava ravni. Ruke izravnamo i polegnemo na koljena u dhyana mudri ( kažiprst i palac su spojeni, ostali prsti su ravni i ispruženi). Podignemo desnu ruku do razine nosa, lakat je podignut i paralelan s glavom (ne ispod glave). Počnemo. Palac desne ruke stavimo na desnu nosnicu i udahnemo na lijevu, začepimo srednjim prstom i i prstenjakom lijevu nosnicu i zadržimo dah; maknemo palac s desne nosnice i izdahnemo;udahnemo na desnu nosnicu, zadržimo dah i izdahnemo na lijevu. Ponovimo cijeli postupak. Dišemo kao u dubokom disanju polako i sa što većim kapacitetom pluća. Vježba disanja ovom tehnikom izvodi se 5 minuta.

Mini riječnik

> Padmasana na sanskrtu znači lotos. Lotos predstavlja spiritualnu evoluciju čovjeka. – Poza lotosa (pod-MAHS-anna) padma = lotos
> Dhyana mudra znači mudrost, znanje. Ova mudra je povezana s procesima u mozgu. Ona vam omogućava da se koncentrirate i poboljšate memoriju.
> Anuloma – vilama – nosno disanje
> Prana – univerzalna životna energija, bioenergija

Divine Energy Park, Zagreb
01/29 81 421 ili mobitel: 091/16 17 540; (od 11 do 14 sati)
e-mail: info@divineenergypark.org;
www.facebook.com/DivineEnergyPark, @DivinEnergyPark
www.divineenergypark.org