Dijamanti kao investicija

Dijamanti kao investicija nov su način ulaganja kapitala. Investicije nepodložne fluktuacijama na tržištu i dugoročno isplative. Poznati od davnina kao izuzetno rijedak i atraktivan nakit, dijamanti su tijekom vremena dosegli nevjerojatnu vrijednost, savršeno spojenu na razini ljudskih emocija i ekonomske to jest monetarne vrijednosti.

Iako su u današnje vrijeme najpopularniji zbog slavnih ličnosti koje se njima nesebično kite, samo 20% dijamanata se koristi kao nakit dok ostalih 80% služi za tehnološke svrhe (laserska oprema, kirurški alat itd.). U svijetu varijabilne ekonomije, valuta i tržišta uopće, dijamanti predstavljaju važnu kariku jer njihova vrijednost kontinuirano raste bez obzira na tržišne faktore. Logično pitanje zašto se onda ne baviti dijamantima kao sigurnom investicijom?

Da bi pojednostavili stvar navodimo 5 razloga ZA i 5 razloga PROTIV investicija u dijamante.

ZA
Banke nisu dugoročno pouzdane izvori novca. Ukoliko u budućnosti dođe do inflacije uslijed, svjetskog rata na primjer, banke lako bankrotiraju. Uz zlato čijih 100kg vrijedi kao nekoliko grama dijamanata, javlja se primamljiva ideja o opipljivosti i mobilnosti visoko vrijednih kamenčića. U prilog tome ide činjenica da se cijena dijamanata povećava godišnje po stopi od 3-7%.
Malo ljudi u svijetu investira u dijamante. Lakše se baviti trgovinom nekretninama, autima i sl. jer su u domeni vrlo stabilng tržišta. Svaki dijamant ima specifičnu cijenu, temeljenu na više faktora koje samo profesionalci mogu odgonetnuti. To čini dijamante ekskluzivnom robom i dobrom poslovnom prilikom. Određene valute u svijetu mogu biti nepovoljne za poslovanje. Dijamanti ih ne poznaju i zato su konvertibilni u cijelom svijetu kao alternativa valutama. Nema troškova održavanja. Možete biti anonimni u poslovanju.

PROTIV

Moda utječe na trgovanje dijamantima. Ukoliko bogati prestanu nositi dijamante, postoji velika mogućnost da i njihova prodaja opadne. Porez na dodanu vrijednost čini dijamante manje isplativim dobrom za trgovinu. Ne postoji centralno ili uređeno tržište dijamanata, zbog čega se javlja problem nelikvidnosti. Potreban velik kapital za početnu investiciju i mnogo vremena za isplativost i rast vrijednosti kamena. 4% dijamanata na tržištu je produkt ratnih prilika zemalja trećeg svijeta.

Više o dijamantima možete pronaći na stranicama : Dijamanti

Fotografija: Sxc

Facebook Like Button