Frank Schwanke

Intervju s dr. Frankom Schwankeom, Istraživanje&Razvoj NIVEA Sun.

Kakve su bile reakcije na prvi video Thomasa Leveritta?
Nedugo nakon objave na YouTubeu, video je privukao i našu pažnju. Bili smo oduševljeni vizualnim efektima i emotivnim pristupom. Ovakav način izrade videa omogućuje nam vizualizaciju nevidljivih UV zraka sunca. Također pokazuje interakciju UV zraka i kože. Obično je taj dio svjetlosnog spektra blokiran u običnim kamerama. Stoga smo morali koristiti modificiranu kameru i filter kako bismo dobili isključivo UV svjetlost. Ovu kameru možete koristiti vani za normalnog sunčanog dana ili u zatvorenom prostoru s posebnim UV osvjetljenjem.

Što pokazuju UV fotografije?
Snimanje UV filterom ukazuje na pigmentaciju kože. Svjetlija koža doima se tamnijom, a tamnija koža još tamnijom u usporedbi s normalnom svjetlošću. Nepravilna, točkasta pigmentacija znak je oštećenja UV zrakama i većinom se pojavljuje na područjima kože izloženim UV zrakama kao što su lice i ruke.

frank-schwanke

Zašto krema za sunčanje izgleda crno na UV fotografijama?
Većina proizvoda za sunčanje apsorbira UV svjetlost s kemijskim UV filterima, odnosno, apsorbiraju pristigle UV zrake. To je razlog zbog kojih ti UV filteri izgledaju tamno ili crno na UV video snimkama. Što je viši zaštitni faktor kreme za sunčanje, više UV svjetlosti se apsorbira, a time koža izgleda tamnije na UV snimkama. Fizički UV filteri (TiO2, ZnO) djeluju drugačije. Takvi filteri reflektiraju UV zrake kao zrcalo. Koža tretirana fizičkim UV filterom (koji se nalazi u kremi) na UV fotografijama djeluje svjetlije od kože na kojoj krema nije nanesena.

Što je, do sada, bio najveći izazov u razvijanju proizvoda za zaštitu od sunca?
Prvi proizvodi za zaštitu od sunca imali su zaštitni faktor 2 ili maksimalno 6. Danas, većina potrošača koristi zaštitni faktor 30, a marketinški segment proizvoda sa zaštitnim faktorom 50 i 50+ je trenutno najbrže rastući segment. Prvi proizvodi za zaštitu od sunca u svom su sastavu imali samo UVB filtere, a nisu sadržavali UVA filtere. Danas, udio UVA zaštitnog faktora čini barem jednu trećinu ukupnog zaštitnog faktora proizvoda. Tekstura proizvoda također se značajno promijenila. Prvi proizvodi za zaštitu od sunca imali su vrlo bogatu, masnu i mliječnu strukturu što ih je činilo teškima za nanošenje. Također su se vrlo sporo upijali u kožu. Novi proizvodi, kao što su oni iz linije NIVEA Sun Protect & Moisture, imaju laganu teksturu, a osjećaj na koži nakon nanošenja je vrlo ugodan, bez osjećaja ljepljivosti.

Koji je po Vašem mišljenju najinovativniji proizvod za zaštitu od sunca?
NIVEA je vrlo rano razvila metodu ravnoteže UVA i UVB zaštitnih filtera. Ravnoteža ovih filtera otvorila je put za današnju, službeno preporučenu COLIPA metodu, koja se ubrzano razvija kao međunarodni standard. Druga važna prekretnica bila je razvoj naših sprejeva i ultralaganih losiona koji zaštitu od sunca čine jednostavnijom, ugodnijom i zabavnijom za potrošače. Jedna od najvećih inovacija tvrtke Beiersdorf je losion za zaštitu od sunca (NIVEA Protect & Bronze) koji pruža efektivnu zaštitu, a istovremeno stimulira sintezu melanina u koži kako bi potaknuo intenzivno i dugotrajno tamnjenje.

Što mislite kakvi će biti daljnji trendovi u razvoju proizvoda za zaštitu od sunca?
Trend razvoja proizvoda s visokim zaštitnim faktorom je očit i može se uočiti u marketingu. Trend je potaknut promjenom svijesti potrošača o oštećenjima kože. Inovacije u proizvodima za zaštitu od sunca uglavnom se događaju u teksturi, nanošenju i osjećaju na koži. Proizvodi za zaštitu od sunca su ugodniji ako imaju laganu teksturu poput NIVEA Sun Protect & Refresh proizvoda koji na koži ostavlja osjećaj hlađenja. S druge strane, stalno radimo na poboljšanju vodootpornosti naših već ionako vodootpornih proizvoda za djecu. Želimo pružiti sigurnost roditeljima koji borave s djecom na plaži kako ne bi morali brinuti oko zaštite od sunca čak i ako djeca često ulaze ili izlaze iz vode. Drugo područje inovacije je, primjerice, upotreba sastojaka koji podupiru prirodno tamnjenje kože. Potrošači su suočeni s dilemom. S jedne strane, žele se zaštititi od UV zračenja, ali s druge strane žele potamniti na prirodan način. NIVEA Sun stoga je razvila Protect&Bronze liniju koja sadrži aktivne sastojke koji stimuliraju stvaranje melanina – pigmenta u koži koji potiče tamnjenje.

Uz dopuštenje: NIVEA
Sponzorirani tekst: Beiersdorf

Facebook Like Button