Luka Kuharić i Bojan Matoš

Zajednički poslovni put započeli su još na fakultetu kao studenti, a u međuvremenu su Luka Kuharić i Bojan Matoš postali dobri prijatelji i kumovi koji se poslovno sjajno nadopunjavaju.

To potvrđuju i brojne nagrade koje su osvojili za dizajn kao i lista zadovoljnih klijenata. Koja je tajna uspjeha agencije za dizajn i oglašavanje Kuharić Matoš, pokušali smo otkriti u intervjuu s ovim kreativnim dvojcem.

W: Za početak, možete li nas upoznati sa svojim ulogama i kako ste došli do toga da zajedno osnujete agenciju za dizajn i oglašavanje?
Počeli smo surađivati tijekom studiranja na studiju Dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu, gdje smo se i upoznali. Vrlo rano smo stekli bazu kvalitetnih klijenata i formirali bogat portfolio. Nakon završetka studija zaposlili smo se u marketinškoj agenciji Grey Worldwide te smo tamo ispekli zanat radeći kao art direktori s nekima od najvećih klijenata na tržištu poput VIP-a, BAT-a, P&G-a, Francka. Nakon gotovo šest godina i mnogo kampanja odlučili smo pokrenuti vlastitu agenciju s drugačijim pristupom. U međuvremenu smo postali prijatelji i kumovi, ali najvažnije je da već gotovo 10 godina funkcioniramo kao poslovni partneri koji se izvrsno nadopunjuju u svim mogućim i nemogućim situacijama.

uniline-billboard
W: Što je bio ključ vašeg uspjeha?
Mi bismo rekli da su to kreativnost, analiza i inovativnost. Jednako tako, nastojimo biti što profesionalniji i aktivno s klijentom sudjelujemo u marketinškim i prodajnim aktivnostima. Uspjeh je čarobna riječ, a za njega, nažalost, ne postoji čarobna formula. Svakom klijentu i projektu pristupamo s punom pažnjom te svako kreativno rješenje pažljivo provjeravamo prema brojnim kriterijima i odabiremo najrelevantnije ideje. Vjerujemo da je to za nas dobitna kombinacija jer s većinom klijenata surađujemo od početka, gotovo od prvog dana osnivanja naše agencije za dizajn i oglašavanje Kuharić Matoš.

W: Koji su najzahtjevniji aspekti vašeg posla?
S obzirom na posao kojim se bavimo, to su kreativnost, relevantnost i, naravno, originalnost koja je zbog interneta postala vrlo rijetka. Konstantno pratimo tržište, trendove u dizajnu i oglašavanju te nove medije kako bismo mogli kreirati inovativne ideje koje ciljna skupina razumije, prihvaća i, na kraju, konzumira. Iako je zahtjevno, to je ujedno pokretač svih naših ideja. Rekli bismo gorivo za nove i još bolje proizvode!

W: Osvojili ste brojne nagrade na međunarodnim svjetskim natječajima. Kako doživljavate sebe u dijelu ostvarivanja svojih želja i ciljeva?
Nagrada uvijek dođe kao šlag na tortu. Lijepo je dobiti nagrade, ali još ljepše je dobiti povratnu informaciju klijenta da je porasla prodaja ili da je neki projekt kvalitetno zaživio. Ono što nas najviše veseli je dugoročna suradnja s našim klijentima te usklađen rast i razvoj. Brend je poput djeteta – najprije ga postavljate na noge, a ako kvalitetno ulažete u njega, ubrzo se možete veseliti kako dobro trči u zahtjevnoj tržišnoj utakmici. To nas jako veseli!

bevanda-ilustracija
W: Prema vašemu mišljenju, koliko su se promijenili potrošački/poslovni zahtjevi te rade li agencije adekvatan posao pri ispunjavanju tih zahtjeva?
Tržište se definitivno promijenilo i oni stari recepti oglašavanje polako odumiru. Mislimo da je potreba svakog klijenta za kvalitetnom, stručnom agencijom veća nego ikada. Izazov je s malim budžetima napraviti kreativan, kvalitetan projekt.

W: S obzirom na ekonomsko stanje u svijetu, koji je vaš odgovor kada ljudi kažu da je oglašavanje zamrlo?
Oglašavanje je postao inovativno. Više nema potrebe za suludo zahtjevnim i skupim produkcijama kako bi se kvalitetno iskomunicirala neka ideja i pokrenula kampanja. Danas upravo kreativnost dolazi do izražaja kako u samoj ideji tako i u planiranju, odnosno zakupu, medijskog prostora. Klijenti su svjesni da se ne smiju u potpunosti pritajiti i čekati da loše vrijeme prođe jer će tek onda morati uložiti znatno veća sredstva da pozicioniraju ili osvježe svoj brend. Važna je on-going komunikacija, ona ne treba biti skupa, ali uvijek treba biti dosljedna, zabavna i inovativna.

W: Kada biste trebali izabrati projektni dizajn za bilo koju tvrtku, organizaciju ili pojedinca, koga biste izabrali?
Izazovno je surađivati s high-end brandovima jer su tu budžeti dovoljno komotni da ideju možete realizirati u, primjerice, raznim tiskarskim tehnikama ili inovativnim materijalima. S druge strane, jednako je izazovno surađivati i na manjim projektima gdje su ograničena sredstva. Primjerice, prije dvije godine smo pomogli dizajnom start-up kompaniji Zipato čiji se smart home uređaji danas uspješno prodaju na 23 tržišta diljem svijeta. Naravno tu su i klasici – pivska ambalaža, auto industrija, filmski plakati…

ne-daj-se-nina
W: Je li vas ulovila groznica društvenih medija? Koje mreže najviše volite koristiti te koju ulogu društveni mediji igraju u vašoj cjelokupnoj strategiji?
Koristimo društvene mreže u kampanjama, no ne koristimo ih u samopromociji. I dalje novi klijenti dolaze k nama temeljem preporuka zadovoljnih klijenata. U našem slučaju se pokazalo da se dobar glas daleko čuje te da za to nije potrebna objava na društvenim mrežama.

W: Koje biste praktične korake mogli predložiti mladim dizajnerima koji tek započinju karijeru u industriji?
To bi svakako bila izrada dobrog portfolia koji je najbolji alat za prezentaciju svoje kreativnosti, inovativnosti i stručnosti. U svijetu mladi dizajneri svakodnevno rade na svojim “ghost” projektima kako bi im portfelj bio što impresivniji. Nedavno je održano predavanje jednog našeg vrlo uspješnog dizajnera sa zavidnom svjetskom karijerom, no nakon predavanja nitko od mlađe generacije dizajnera mu nije pristupio s portfeljom! I naravno, neophodna je originalnost, originalnost i opet originalnost.

W: Koji je vaš omiljeni projekt do danas?
Na to pitanje nam je uvijek teško odgovoriti. Svi projekti su nam bitni. Ako nešto moramo istaknuti, onda bi to bili potpuni rebranding četiriju hotela u Lošinju – jednoj od najljepših destinacija u Hrvatskoj, zatim projekt vizualnog identiteta za Design boutique hotel Bevanda u Opatiji koji je nedavno uvršten u prestižan lanac ekskluzivnih hotela Relais & Chateaux. Posebno je interesantna i dugogodišnja suradnja s Hrvatskom osiguravajućom kućom (HOK) koja je svojim kvalitetnim poslovanjem i prepoznatljivim marketinškim potpisom u vrlo kratkom roku postala jedan od jakih brendova na tržištu. Uživali smo raditi i vizualni identitet za Opium, vodeći frizerski studio u Zagrebu, zatim lanac supermarketa s ekološkim proizvodima Garden, užitak je bio raditi i na razvoju brenda ekoloških sokova Lovella, itd. Naravno, da nekoga ne izostavimo, projekti na kojima smo radili mogu se vidjeti na našoj internetskoj stranici www.kuharicmatos.hr.

W: Postoji li osoba iz kreativne industrije koja vas je inspirirala i utjecala na vas i vaš rad?
Bio bi to Neville Brody, svestrani grafički dizajner i tipograf iz Londona koji je pomaknuo granice vizualnih komunikacija. Poznat je po ranom radu na magazinu The Face i brojnim suradnjama s glazbenicima. Kasnije je radio na projektima poput redizajna vizualnog identiteta za BBC, The Times, itd.

W: Koja knjiga je utjecala na vaš rad najviše?
“Družba Pere Kvržice”, Mate Lovraka.

W: Koji su vam planovi i na čemu ćete raditi u ovoj godini?
Ove godine radimo na nizu zanimljivih projekata od koji je možda najveći vizualni identitet i implementacija istog u prostoru novog, luksuznog hotela s pet zvjezdica na otoku Lošinju – hotela Bellevue. Čast nam je da na ovom projektu možemo surađivati s našim priznatim arhitektom Andrijom Rusanom.

Fotografije: Luka Kuharić i Bojan Matoš

Facebook Like Button