Smireni grad

„Zapis videokamerom rekreira se pokretom i zvukom na projekciji koja traje u nekom realnom vremenu, pa bih rekla da uključuje i tjelesni doživljaj (kretanjem, slušanjem, sudjelovanjem)“ napominje multimedijalna umjetnica Ksenija Turčić u razgovoru s Petrom Šabić o „prostorno specifičnoj“ video instalaciji „Kaleidoskop“ postavljenoj u lipnju 2017. u Umjetničkom paviljonu, a koji je objavljen u katalogu povodom izložbe grafičkih listova iz mape „Kaleidoskop“ postavljenoj u Galeriji Josip Račić – Nacionalni muzej moderne umjetnosti /ex Moderna galerija (7.-26.9. 2021.).

ksenija turcic foto

Kaleidoskop svojim značenjem „pokriva“ zabavnu napravu, ali i vizualni pristup temi u spomenutom videu, odnosno odabranim motivima zadržanim na grafikama (offset/ sitotisak).

Šetnja rodnim Zagrebom u snimkama i grafikama zadržala se na području oko „Paviljona“, na vertikalama zgrada i horizontalama parkova, u različita doba dana i sva četiri godišnja doba.

Turčić (1963.) je na oba načina ujedinila vlastiti „intimni zapis“ i stvarni izgled, ali kao što je „ljepota u očima promatrača“, tako nije željela dozvoliti da joj iskliznu emotivni elementi vlastitog doživljaja.

Krošnje njezinih stabala jesu zelene, ali ne na uobičajeni „biljni“ način već interpretativno.

kesnija turcic foto

Kao i ponosni kralj na konju ili moćna krilata žena na krovu – autorica ih je prikazala na način da ne možemo mimo njih proći nehajno.

Iako motivi u grafičkoj mapi posvećenoj Zagrebu i (nekadašnjem) vlastitom radu Ksenije Turčić predstavlja njezino viđenje, oni su izvedeni na takav način, da su bliski svima koji promišljaju prostor kroz koji prolaze.

kesnija turcic foto

olga-vujovic-200Piše: Olga Vujović
Povjesničarka umjetnosti i komparatistica književnosti

Facebook Like Button

Saznajte još: