Svježina slikarskog rukopisa

Slikara Matka Vekića (1970.) još uvijek nazivamo mladim umjetnikom, mada godina rođenja kao i posljednja izložba pod nazivom „Dvojbe i komplementarnosti“ postavljena u zagrebačkom izložbenom prostoru Laubi – kući za ljude i umjetnost od 8.-22.3.2019. pokazuje da se radi o zrelom umjetniku iza kojeg je gotovo četvrt stoljeća stvaralaštva (najstarija izložena slika je iz 1996., najnovija iz 2018.).

Više od pedeset radova izvedenih uljem i lakom na platnu te nekoliko radova postavljenih na rotirajuće aluminijske pločice pokazuju kontinuitet likovnog rukopisa, figuraciju koja izmiče ilustrativnosti.

Njegova paleta naginje suzdržanim bojama s naglašenim (često crvenim, ljubičastim ili ružičastim) iskoracima, mada mu povremeno nisu strane niti žarke boje (ciklus „Maske“ ili „Žuti auto“).

vekić žuti auto-1

Vekićeva sklonost finoj ironiji ne može izmaknuti čak niti nepažljivom gledatelju jer radi serije radova, pa su tako u ciklusu „Džihad“ (2015.) prikazani ženski aktovi zakrivenih lica, ciklus „Obični ljudi“ (2011) suptilnom paletom prati obična zbivanja, radovima predmeta stalno se vraća („Semafor“, 1996., „Crni automobil“ 1999., „Žuti auto“ , 2018. Itd),a voli se baviti istim motivom (kao na primjeru dviju različitih slika istog kaveza,2005. koji naknadno izvodi kao objekt u željezu ,2009., a nešto slično nalazimo i pri motivu ovaca na ražnju).

vekićdžihad-1

Odabir radova za izložbu u Laubi predstavlja naznaku retrospektive, a odličan postav samog autora i kustosice Jelene Pavlinušić, omogućava svakom radu autonomiju, no istovremeno podcrtava njihov zajednički nazivnik koji ukazuje na izuzetni mentalni i likovni svijet slikara Matka Vekića.

olga-vujovic-200Piše: Olga Vujović
Povjesničarka umjetnosti i komparatistica književnosti

Facebook Like Button