Slikara Matka Vekića (1970.) još uvijek nazivamo mladim umjetnikom, mada godina rođenja kao i posljednja izložba pod nazivom „Dvojbe i komplementarnosti“ postavljena u zagrebačkom izložbenom prostoru Laubi – kući za ljude i umjetnost od 8.-22.3.2019. pokazuje da se radi o zrelom umjetniku iza kojeg je gotovo četvrt stoljeća stvaralaštva (najstarija izložena slika je iz 1996., najnovija iz 2018.).
Više od pedeset radova izvedenih uljem i lakom na platnu te nekoliko radova postavljenih na rotirajuće aluminijske pločice pokazuju kontinuitet likovnog rukopisa, figuraciju koja izmiče ilustrativnosti.
Njegova paleta naginje suzdržanim bojama s naglašenim (često crvenim, ljubičastim ili ružičastim) iskoracima, mada mu povremeno nisu strane niti žarke boje (ciklus „Maske“ ili „Žuti auto“).
Vekićeva sklonost finoj ironiji ne može izmaknuti čak niti nepažljivom gledatelju jer radi serije radova, pa su tako u ciklusu „Džihad“ (2015.) prikazani ženski aktovi zakrivenih lica, ciklus „Obični ljudi“ (2011) suptilnom paletom prati obična zbivanja, radovima predmeta stalno se vraća („Semafor“, 1996., „Crni automobil“ 1999., „Žuti auto“ , 2018. Itd),a voli se baviti istim motivom (kao na primjeru dviju različitih slika istog kaveza,2005. koji naknadno izvodi kao objekt u željezu ,2009., a nešto slično nalazimo i pri motivu ovaca na ražnju).
Odabir radova za izložbu u Laubi predstavlja naznaku retrospektive, a odličan postav samog autora i kustosice Jelene Pavlinušić, omogućava svakom radu autonomiju, no istovremeno podcrtava njihov zajednički nazivnik koji ukazuje na izuzetni mentalni i likovni svijet slikara Matka Vekića.
Piše: Olga Vujović
Povjesničarka umjetnosti i komparatistica književnosti