Zdravlje i disanje 3 dio

Tehnike disanja miču blokade, aktiviraju sva osjetila u tijelu, revitaliziraju i pomlađuju duh i tijelo.

Sreća, zadovoljstvo, entuzijazam i energija su ključne riječi koje su potrebne da se oslobodite stresova i negativnosti. Kada naučite ispravno disati i prakticirati tehnike disanja, stvarate pozitivan um i zdravo tijelo bez bolesti. Pranajamama možemo kontrolirati i svoju tjelesnu težinu. Za sve postoji lijek, a ključna stvar za postizanje savršenog zdravlja te dugog i sretnog života je disanje.

Kapalabati

“Kaphala” znači čelo, “Bhati” znači svjetlo. Znači kapalabati je vježba koja čini čelo sjajnijim. Zbog svoje iznimne snage ova pranajama se smatra najvažnijom od svih pranajama. Ovom vježbom se ojačava solarni pleksus koji je stup cijelog tijelo i budi se uspavana Kundalini energija.

Dobrobiti

Prijašnjim pranajamama, prana se dovodi u primarni spremnik kisika. S kapalabati pranajamama se potiskuje dovedena prana iz abdomena u sekundarni spremnik kisika (krv i krvne stanice)i masiraju se unutarnji organi. Dovedena prana putuje kroz cijelo tijelo putem crvenih i bijelih krvnih stanica. Kisik putuje kroz krv poput kapsule, šireći se kroz cijelo tijelo u noge, ruke i mozak. Iznimna važnost ove pranajame je u tome što jača spolne organe, abdomen i sve organe koji se nalaze na području stomaka kao što su jetra, gušterača, bubrezi, želudac, crijeva, itd. kada ti organi počnu slabiti, tijelo počinje starjeti. kapalabati oblikuje tijelo proporcionalno s obzirom na građu. Ako je tijelo predebelo, ovom vježbom skinuti će se suvišni kilogrami i obrnuto, ako je tijelo premršavo udebljati će se. Redovitim vježbanjem lice postaje blistavo i sjajno, a koža meka. kapalabati budi Kundalini i povećava se mentalni potencijal te aktivira pinealnu i pituitarnu žlijezdu. Daje miran i stabilan um, bez depresije i napetosti.

Izvođenje

Sjednemo u padmasanu. Provjerimo da su nam kralježnica, vrat i glava ravni. Ruke su opuštene, na koljenima, dlanovi su ravni i okrenuti prema gore. Udah je prirodan (trbuh vratimo u prirodan položaj, ne izbacujemo ga van kod udaha) dok je izdah forsiran, s abdomenom. Kada izdišemo stišćemo sve mišiće stomaka donjeg dijela trbuha. Možemo staviti ruke na donji dio trbuha da si pomognemo uvući ga (trbuh mora što više ući unutra prema kralježnici). Ne žurimo i ne napinjemo se. Ostali dio tijela je opušten i miran (lice, vrat, ruke) samo prsa lagano “poskakuju” na gore.
Ako prsa idu prema dolje to znači da krivo dišemo – ne dišemo abdomenom nego gornjim dijelom pluća. Treba disati samo tako da trbuh ulazi unutra. Jedan izdah je 1 sekunda.
Ukoliko ne možete izvoditi u komadu možete izvoditi i po 5 minuta u komadu po tri serije, a kasnije se može raditi i duže. U početku je moguća bol u leđima i abdomenu koja nakon nekog vremena nestaje. Izvodi se 15 minuta.

Mini rječnik

> Pranajama – svjesno i samovoljno upravljanje dahom
> Kundalini – univerzalna, kozmička iznimno snažna energija
> Padmasana na sanskrtu znači lotos. Lotos predstavlja spiritualnu evoluciju čovjeka. – Poza lotosa (pod-MAHS-anna) padma = lotos
> Prana – univerzalna životna energija, bioenergija

Divine Energy Park, Zagreb
01/29 81 421 ili mobitel: 091/16 17 540; (od 11 do 14 sati)
e-mail: info@divineenergypark.org;
www.facebook.com/DivineEnergyPark, @DivinEnergyPark
www.divineenergypark.org