Kakvi su Hrvati

Nova knjiga Bože Skoke „Kakvi su Hrvati“ predstavljena u Kerempuhu na spektakularnoj promociji koja je okupila pet stotina uzvanika.

Prepuno zagrebačko satiričko kazalište Kerempuh ugostilo je u ponedjeljak navečer renomirane stručnjake i poznavatelje hrvatskog identiteta i imidža, ali i popularne zabavljače, kako su na ležeran, slikovit i duhovit način ponudili odgovor na provokativno pitanje – kakvi su Hrvati, odnosno kakav je naš identitet i imidž u svijetu. Povod susretu bila je promocija nove knjige dr. Bože Skoke „Kakvi su Hrvati“, našeg priznatog komunikacijskog stručnjaka i autora više djela koja obrađuju identitetska pitanja.

mila-elegovic

Promociju koja je na momente ličila na dobro režirane televizijske talk show programe, vodila je Sanja Doležal, a uz autora sudjelovali su: dr. Robin Harris, povjesničar s Oxforda i bivši savjetnik britanske premijerke Margaret Thatcher, koji je objavio jednu od najboljih svjetskih knjiga o povijesti Dubrovnika, američka književnica Julienne Eden Bušić, koja je iz ljubavi postala Hrvatica i aktivistica za „hrvatsko pitanje“, a danas se bori za razbijanje mitova i nagomilanih stereotipa o Hrvatskoj, profesor Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu dr. Ivo Žanić, poznati hrvatski sociolingvist i vrstan poznavatelj hrvatskog mentaliteta, Predrag D. Grubić, publicist i komunikacijski stručnjak, direktor korporativnih komunikacija Adris grupe, koja je kroz Zakladu Adris u proteklih deset godina donirala gotovo četrdeset milijuna kuna za hrvatsku znanosti i umjetnost te dr. Boris Beck, poznati publicist i profesor, urednik Skokine knjige. U programu su sudjelovali i posebni gosti: Mila Elegović, Matej Meštrović, Vedran Mlikota, Đani Stipaničev i Miroslav Škoro koji su humorom, satirom i glazbom ilustrirali hrvatski identitet.

predstavljanje

Dr. Harris istaknuo je kako Britanci prepoznaju Hrvatsku jedino kao turističku destinaciju te kako ju smatra malom, ali junačkom zemljom. Julienne Eden Bušić je rekla kako u SAD nije prepoznatljiv ni jedan hrvatski književnik, jer se premalo djela prevodi na engleski i premalo radi na promociji vlastitih velikana, dodajući kako je na tom području zakazala diplomacija. Profesor Žanic je ukazao na kompleksnost hrvatskog identiteta, buduci da je Hrvatska sastavljena od povijesnih regija koji nose svoje specifične identitete i mentalitete, ali je to ujedno i nacionalno bogatstvo – zaključio je! „Vlastiti identitet moram isprazniti od stereotipa i mitova kako bi napredovali“ – rekao je Predrag D. Grubić te dodao: „Mi jesmo malen narod i to se mora shvatiti, ali kad god smo napravili nešto značajno bili smo zapamćeni“. To sto smo mali narod ne znači da ne mozemo stvarati velika djela i biti prepoznatljivi u Europi i svijetu – dodao je Skoko, napominjući kako se više ne mozemo izvlačiti da smo mlada država: “Krajnje je vrijeme da nas svijet upozna ne samo kao lijepu turističku zemlju vec kao i kreativnu i poduzetnu državu bogate kulture…”. Skoko je govorio i o imidžu Hrvatske među susjedima, naglasivši kako je najpozitivniji stereotip o Hrvatima među Srbima – da smo kulturni, Slovenci kažu da smo ljubomorni, a Crnogorci da smo radišni.

Urednik knjige dr. Beck je naglasio kako je knjiga kritična i argumentirana dijagnoza hrvatskoga društva, ali dobronamjerna i poticajna, dodajući kako se autor bori za istinu o Hrvatima koliko god ona bila privlačna ili manje privlačna jer se dobar imidž može temeljiti samo na istini, a ne fikciji.

miroslav-skoro

Knjigu i autora su predstavili i Dražen Klarić, glavni urednik Večernjaka, budući da je većina kolumni i analiza prethodno objavljena u Obzoru, Mario Petrović, direktor vodeće hrvatske komunikacijske agencije Millenium promocije i organizator promocije u Kerempuhu te Romeo Vrečko, direktor Fokusa, nakladnika knjige. Direktor nakladnika Romeo Vrečko je rekao kako je Skokina knjiga prvo publicističko djelo domaćeg autora objavljeno u Fokusu te kako su iznenađeni prihvaćenošću knjige u javnosti. Dražen Klarić, glavni urednik Večernjeg lista govorio je o suradnji sa Skokom kroz njegove briljantne kolumne i analize koje je pisao za Obzor posljednjih godina, a koje su u cjelovitoj verziji objavljene u knjizi. Mario Petrović, direktor Millenium promocije, organizatora ove jedinstvene promocija, govorio je o Skoki osobno kao znanstveniku, kreativcu, poduzetniku i publicistu.

Predgovor za knjigu „Kakvi su Hrvati“, koja je na netom završenom Interliberu bila hit, napisao je predsjednik Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti akademik Zvonko Kusić, koji smatra kako Skokina knjiga dolazi u pravom trenutku jer autor o Hrvatima progovara samokritički, argumentirano i znalački upozoravajući na greške i propuste koje svjesno ili nesvjesno činimo u osvješćivanju svog identiteta i promociji.

Uz dopuštenje: Millenium promocija (sve fotografije)

Facebook Like Button