Miris doma ili radnog prostora – kako će mirisati vaši najdraži trenuci

Svaki miris koji nam stvara ugodu, omogućit će i da se bolje osjećamo, a zbog te je individualnosti upravo ovaj osjet najposebniji.

Radojka Macan, vlasnica i osnivačica Bioeterice koja proizvodi organska eterična ulja ukazala na važnost mirisa kod osoba koje često borave u hotelskim ili apartmanskim smještajima.
Naime, jedno od pet ljudskih osjeta bez kojeg bi naš život bio nezamisliv je miris – osjet koji razvijemo čak i prije nego što se rodimo. Pozitivni mirisi, baš kao i oni negativni, isprepleteni su emocijama, a upravo su emocije povezane s našom percepcijom mirisa.

brendiranje-mirisom-1

Poboljšana kvaliteta života

Važnost stvaranja pozitivnih emocija prepoznali su i brojni marketinški stručnjaci koji su, kreirajući ugodnu atmosferu uz brendiranje mirisom, pronašli način da steknu lojalne potrošače koji će im se iznova vraćati. Neki od najpoznatijih brendova u svijetu koriste upravo ovu tehniku da iskustvo usluge podignu na višu razinu.

Kako vama tako i vašim gostima vrlo je važna poruka koje odabranim mirisom želite poslati, a ne treba smetnuti s uma da je jednako bitno kako će se vaši klijenti osjećati u vašem radnom prostoru gdje im i mirisom poručujete i želite da se što bolje osjećaju prilikom poslovnih razgovra.

Kako su mirisi za prostor postali neodvojivi dio naših života

Krajem 1990-ih avionska kompanija Singapore Airlines kreirala je vlastiti miris koji koriste stjuardese, a stavlja se i na tople ručnike. Jedinstven i ugodan, miris je postao nešto što su korisnici prepoznali kao posebnost ovog brenda. Neki hotelski lanci kao što je Hyatt Place također su prepoznali moć mirisa i preko desetljeća ga koriste kako bi utjecali na sveukupni doživljaj njihove usluge.

brendiranje-mirisom-2

Danas su postigli da u više od 300 hotela pružaju jedinstveno iskustvo koje je lako namirisati već prvim ulaskom u prostorije hotela. Ono će se dugo zadržati u njihovom sjećanju, a mnogi se oduševe toliko da ga žele i ponijeti sa sobom. Butik hoteli, kao što je Fendi u Rimu, čak su omogućili gostima da s mirisnog jelovnika odaberu miris koji žele za svoju sobu.

Istraživanja su pokazala da 95 posto svog života provedemo u zatvorenim prostorima, što je dobar razlog za odabir organskih eteričnih ulja i posebnog načina aromaterapije jer osim ugodnog mirisa, ono utječe i na kvalitetu života.

Važnost mirisnog identiteta

Holistički pristup postaje važan dio pri ostvarenju emocionalne povezanosti brenda i klijenata. Jedno od brojnih istraživanja otkrilo je i da će potrošači u prosjeku potrošiti 31 posto više na smještaj za koji znaju da posluje odgovorno. Odlazak na ljetovanje za neke je još uvijek u znaku opreza stoga je potrebno kreirati ugodno i sigurno ozračje.

Bilo da se radi o apartmanu ili hotelima, kreiranje jedinstvenog mirisa povećava šansu za učvršćivanje postojećeg odnosa s gostima. Tome u prilog ide i podatak da će se u 65 posto slučajeva nakon godinu dana osoba sjećati mirisa, što je dovoljno da se stvori emocionalna povezanost.

brendiranje-mirisom-3

Mirisni identitet važan je koliko i vizualni, a novi trendovi pokazuju da je ljudima miris u više od 90 posto slučajeva značio pozitivan osjećaj, a većina nas se slaže da je percepciju prostora poboljšava ugodan miris.

S obzirom na veliku bioraznolikost hrvatske obale i bogatstvo mirisnim ljekovitim biljem, za hrvatski turizam i hotelijerstvo postoji veliki potencijal za uvođenje mirisnog brendinga kao dodane vrijednosti za gosta“, komentirala je Macan.

Zadovoljstvo gostiju najvažnija je stavka u svakoj uslužnoj djelatnosti, osobito u turizmu. Jedinstveni miris može postati dio tog zadovoljstva i kreirati nezaboravna sjećanja te dugotrajnu povezanost s brendom.

Facebook Like Button