Pin-up – zlatno doba jednodijelnih kupaćih kostima

Što je izazvalo povratak jednodijelnih kupaćih kostima još od 2015. godine kada je njihova brojka u prodaji dosegla brojku od skoro 5 milijuna prodanih komada.

Izložba Pin-up zlatnog doba kupanja na moru prikazuje malo poznatu stranu kupaćih kostima iz doba poslije drugog svjetskog rata.

Pedesetih i šezdesetih godina uz novi optimizam poslijeratne generacije, kada je stvarana glazba, surfanje i novi životni stil života koji su prkosili ustaljenom stilu, u punom jeku odvijalo se i zlatno doba morskih odmarališta u Americi. Upravo u to vrijeme moda kupanja toliko je postala popularna da su mnoge modne kuće počele kreirati kupaće kostime za poznate popularne osobe tog doba.

pin-up-01 pin-up-02

Tijekom pedesetih godina Hollywoodske zvijezde nisu smjele biti fotografirane u izazovnom donjem rublju ili neodjevene. Kako bi zaobišli pravila filmski šefovi su se dosjetili da svoje dive obuku u atraktivne kupaće kostime u kojima su pozirali pred kamerama i foto objektivima te tako isticali savršenu tjelesnu građu.

Najatraktivniji modeli izložbe

Izložba je usredotočena na Marylin Monroe i njezin prvi posjet Europi kada je snimala u baršunastom čipkastom kupaćem kostimu marke “Catalina”. Osim fotografija izložen je i ovaj mitski kupaći kostim.

pin-up-04 pin-up-03

Na izložbi se mogu vidjeti kupaći kostimi visoke mode koji su stvarani za pin-up, a bili su izrazito popularni na zabavama uz bazen u Hollywoodu, kao što je primjerice kupaći kostimi slavne sirene Esther Williams, čiji su filmovi pridonijeli popularizaciji istih.

Osim američkih trendova prikazani su i europski modni trendovi pedesetih godina kada je slavna Brigitte Bardot u suradnji s mnogim vrhunskim francuskim modnim dizajnerima, poput Diora, Jacques Fathea, Schiaparellija iznjedrila mnogobrojne bezvremenske fotografije visoke mode.

pin-up-05 pin-up-06

Izdvojeno:

> Pin-up je crtež ili fotografija žene u izazovnom seksi položaju. Pin-up bi se u grubo mogao označiti kao slika mlade žene u izazovnoj pozi prilijepljena uza zid. Tijekom drugog svjetskog rata pin-up teme su bile osobito popularne među vojnicima te su slike često bile na zidovima baraka ali čak i bombardera.

> Pedesete godine dvadesetog stoljeća bile su zlatno doba pin-upa kada su se fotografije pojavljivale u magazinima, novinama, kalendarima, posterima te je čak Marilyn Monroe snimala za takvu kampanju za mega popularno piće Coca Colu. Trend je iščeznuo pojavom erotskih magazina a u današnje se vrijeme vraća dašak nostalgije za pedesetima, ponovno ponajviše u modu za potrebe oglašavanja medijima.

Izložba se može pogledati u galeriji Joseph, od 5. srpnja do 4. rujna 2017. godine na adresi u Parizu – 7 rue Froissart, svakodnevno od 11 do 20 sati.

Facebook Like Button