Prognoze Turističke organizacije Njemačke

2030. očekuje se više do 121 milijun noćenja inozemnih posjetitelja.

Rapidni će se rast broja posjetitelja u Njemačkoj nastaviti i u sljedećim godinama. Do kraja dolazećeg desetljeća realistična su očekivanja porasta s današnjih 67,8 milijuna (stanje iz 2013.) na 121,5 milijuna noćenja gostiju iz inozemstva (ne računajući kampiranja) – ovo odgovara porastu od gotovo 80 %. Njemačka turistička zajednica (DZT) na posebnoj je sjednici Upravnog odbora predstavila odgovarajuću prognozu, uzimajući u obzir različite scenarije razvoja.

Njemačka turistička zajednica iznimno je uspješna u promociji Njemačke kao turističke destinacije. Do sad je razvila sigurnu osnovu za kontinuirani daljnji razvoj trenutačne strategije”, objašnjava Klaus Laepple, predsjednik Upravnog savjeta Njemačke turističke zajednice. „Rezultati istraživanja tržišta potvrđuju napredan smjer kojim se kreće Njemačka turistička zajednica i postavljaju okvir za nužne investicije u budućim marketinškim aktivnostima”, dodaje dalje Laepple.

Petra Hedorfer, predsjednica Upravnog odbora Njemačke turističke zajednice, objašnjava: „Naša se prethodna prognoza iz 2010. godine temeljila na kretanju broja noćenja od 1995. do 2009. i do 2020. te predviđa mogući broj od 80 milijuna noćenja inozemnih turista. Naši su analitičari u skladu sa modelima računanja UNWTO-a (Svjetska turistička organizacija Ujedinjenih naroda) za 2030. predvidjeli nastavak snažnog rasta: Bazirajući se na godišnjoj stopi rasta od 3,5 %, moguće je da incoming turizam u Njemačkoj ostvari potencijal od 121,5 milijuna noćenja.”

Analiza različitih izvora podataka
Predviđanje se oslanja na različite pokazatelje (Key Performance Indicators – KPI) iz brojnih neutralnih izvora. Trećina podataka preuzeta je od Saveznog statističkog zavoda za razvoj turizma i obuhvaća razdoblje od 1995. do 2012. Osim toga, primijenjene su statistike europskog praćenja broja noćenja od 2002. do 2012, zatim predviđanja razvoja svjetskog turizma UNWTO-a i WTTC-a (Svjetski savjet za putovanja i turizam), a vrednovane su i analize ekonomskog razvoja na izvornim tržištima, kao i razvoj komercijalnog avionskog prometa na inozemnim tržištima.

Tri modela predviđanja
Utvrđeni pokazatelji predviđanja izvornih tržišta osnova su za tri modela: najgori scenarij u 2030. vodi do broja od 104 milijuna, a najbolji do 134 milijuna noćenja gostiju iz inozemstva. Negdje u sredini ovog opsega nalazi se najrealniji scenarij sa 121,5 milijuna noćenja i upravo tom scenariju, koji odgovara modelu proračuna UNWTO-a, Njemačka turistička zajednica daje prednost. Petra Hedorfer dalje navodi: „Ovaj model podrazumijeva mješavinu godina visokog i niskog rasta te izbjegava očekivanja povezana s nekontroliranom dinamikom porasta.”

Svjetski razvoj turizma definira okvir razvoja incoming turizma u Njemačkoj
Tijekom sljedećih će godina Europa, s očekivanom stopom rasta od 3,3 % i tržišnim udjelom od oko 73 %, za njemački turizam i u 2030. ostati najvažnije izvorno tržište. Visoka stopa rasta i povećani tržišni udio očekuju se na važnim tržištima s velikim potencijalom, poput jugoistočne Azije, Južne Amerike, kao i Bliskog istoka. Europska izvorna tržišta mogu donijeti ukupno 37,3 milijuna dodatnih noćenja – potencijalni je rast moguć u svim regijama. Na izvornim tržištima izvan Europe Njemačka turistička zajednica smatra mogućim porast od 16,1 milijun noćenja, što odgovara tržišnom rastu od 23,1 do 26,2 %. Očekuje se da će najveći rast izvornih tržišta pokazati Kina (porast od 3,2 milijuna noćenja), zatim zemlje Perzijskog zalijeva – Kuvajt, Bahrein, Saudijska Arabija, Katar, Oman i Ujedinjeni Arapski Emirati (porast od 2 milijuna noćenja) i SAD (porast od 1,9 milijuna noćenja). Države BRIC-a (Brazil, Rusija, Indija i Kina) do 2030. mogu donijeti dodatnih 10,1 milijuna noćenja.

Uz dopuštenje: Njemačka turistička zajednica

Facebook Like Button