Prvi hrvatski vinski hotel – Vinotel Gospoja

Čak i oni koji smatraju (pogrešno) da je otok Krk „preblizu“ Zagreba i „zapravo nije otok jer je mostom povezan s kopnom“; čak i oni koji (pogrešno) drže da Krk nema „pravo“ more ili misle da sjeverni Jadran nije ni izbliza tako romantičan kao srednji i južni – čuli su za krčki Vrbnik i štuju ga kao biser Jadrana.

vinotel-gospoja-1

Ovaj je čarobni gradić na istočnoj strani Krka iz kojeg puca veličanstven pogled na more, kopno i Velebit poznat po glagoljaškoj baštini i čuvenoj narodnoj pjesmi “Vrbniče nad morem” jer se nalazi na litici koja se uzdiže 50-ak metara strmo iznad mora.

U novije vrijeme pitoreskni Vrbnik osim po ljepotama sve je slavniji i po – vinu. Logično je, stoga, da je upravo ovdje otvoren prvi vinski hotel – Vinotel Gospoja – sagrađen na mjestu konobe Gospoja koja je znalcima poznata još od 1987. kad je obitelj Toljanić ovdje ugošćavala goste divnim jelima i pojila ih finim vinima kuće, ponajprije autohtonom krčkom sortom, žlahtinom.

Iza vinskog hotela, naravno, stoji ista, danas mnogočlana obitelj Toljanić-Brusić, na čelu s tatom, vinarom, ocem i glavnim pokretačem ove prekrasne priče, Franjom Toljanićem.

Oduvijek smo tendirali ugostiteljstvu pa smo svojedobno imali tzv. „pansion u domaćinstvu“ s deset soba i nudili ručkove i večere svojim gostima – priča Franjo.

I nastavlja: – Sve je stalo 1991. kad je počeo rat, a taman smo dobili zamah i kovali ambiciozne planove za dalje.

vinotel-gospoja-2

Po završetku rata, 1995., otvorili smo restoran i ispod njega malu vinariju u kojoj smo tada etiketirali i prve boce žlahtine Toljanić, a 1999. smo otvorili novu vinariju i proširili se i u centar Vrbnika gdje smo kafić nastavili kušaonom, konobom „Žlahtina“, u kojoj od 2010. nudimo ne samo svoje vino nego žlahtine svih vrbničkih vinara, uz domaći krčki, odnedavno zemljopisno zaštićeni pršut i krčki sir, a nedaleko je i naša pizzerija.

Kad nas pitaju kako to da prodajemo vino svoje konkurencije, odgovaramo da ostale vinare ne smatramo konkurencijom, nego mislimo da njihovim proizvodom oplemenjujemo svoju ponudu. Znate – kaže Toljanić – ljudi u Vrbnik i na Krk ne dolaze zbog Toljanića, Dobrinčića, Katunara ili Juranića – nego zbog naših ljepota i – žlahtine.

Trebamo se ugledati u Istru i pametne Istrijane koji su se odavno udružili, jer zajedno smo jači i zanimljiviji, bolje nastupamo prema van – a i u samom Vrbniku, u našoj prelijepoj staroj gradskoj jezgri – svima je bolje što je ponuda veća – završava Toljanić koji je od jednog zaposlenika 1995. godine dogurao do današnjih pedeset stalno zaposlenih djelatnika.

vinotel-gospoja-3

Žlahtina je danas stekla izrazito pozitivan image, svakim je danom na sve boljem glasu, a ona Toljanićeva upravo je izvrsna, dok je tek lansiran pjenušac Gospoja napravljen upravo od 100 posto žlahtine i to tradicionalnom šampanjskom metodom, prava poslastica.

Hotel, tj. vinotel zbog kojeg pričamo cijelu priču, tj. koji nam je ovog puta pozornost usmjerio prema Vrbniku uistinu je pravo malo remek djelo s potpisom slavnog arhitekta Idisa Turata, a spaja naizgled nespojivo: tradiciju utkanu u generacije i modernu građevinu koja kao da dolazi iz budućnosti.

Premda „svemirski“, nov i moderan, vinotel Gospoja kao da tamo pripada oduvijek. Ideja da upravo izrazito suvremeno arhitektonski orijentirani Turato idejno riješi hotel o kojem Toljanić sanja od davnih dana Franji se nametnula kao prirodna i logična.

Trebalo je, naime, spojiti nekoliko starih kuća koja je Toljanić ovdje kupio u susjedstvu i čak, vrlo neobično, uz poticaj susjeda Franje Žica koji mu je prodao kuću i nagovarao ga da ostvari svoju zamisao.

Hotel se uzdiže iznad gradske plaže u bojama koje podsjećaju na grožđe a uistinu je izuzetnog dizajna komponiran od pet zgrada koje „oponašaju“ staru vrbničku gradsku jezgru i predstavljaju pet hrvatskih vinskih regija.

22 sobe od kojih se iz svake pruža pogled za pamćenje, uređene su izrazito moderno, luksuzno i udobno, s ukupno 58 ležaja, a nazvane su po našim autohtonim vinskim sortama.

vinotel-gospoja-4

Prva je etaža posvećena crnim vinima i tu su sobe plavac mali, babić, sansigot/sušćan, brajdica…

Iznad su sobe bijelih vina: malvazija, graševina, kraljevina, pošip…a na vrhu je pet ekskluzivnih soba (i predsjednički apartman) nazvanih po domorodnoj žlahtini, zaštitnom znaku i Vrbnika i ove vinarije.

Da bi se gost snašao, svaka ima dodatno ime po nekom dijelu Vrbničkog polja, npr. Sv. Duh, Sv. Mikul, Sv. Nedija…

Gradnja je započela u prosincu prošle godine a hotel je prve goste primio već ove sezone. Na pitanje o tome zašto je svečano otvorenje upriličeno tek potkraj sezone, Toljanić i njegov tim – chef Dalibor Perinčić koji je ovamo „prešao“ iz slavne opatijske Bevande i šefica wellnessa i SPA Mojca Gradišek, unisono odgovaraju da je upravo to pravo vrijeme za otvorenje i da sad pred sobom imaju cijelu zimu da se uigraju, „ispeglaju“ sve eventualne nedorađenosti, dodatno iskušaju jelovnike i sparivanje s vinima, isprobaju svu kozmetiku i istreniraju tretmane.

Kako im je ambiciozno postavljeni cilj posve individualni i individualizirani pristup gostu, organizacija vinskih radionica i tailor-made ponuda organiziranja izleta po Krku, ali i brodskih izleta na obližnje kopno, čak i do Plitvičkih jezera, vrijeme pripreme je neophodno, a termin otvorenja samo dokaz više da projektu pristupaju više nego ozbiljno.

U prizemlju hotela velika je i pomalo rustikalna kušaonica/konoba na stropu koje su drvene letvice, tj. obruči starih bačvi a na zidovima fotografije vinograda i posložena loza, dok je na drugoj strani moderni restoran, koji zajedno mogu primiti 220 gostiju.

vinotel-gospoja-5

Ovdje kreira i komandira mladi ali iskusan Dalibor Perinčić čiji je menu pravo ogledalo njegovog talenta. Prekrasna tradicijska jela s otklonom, u modernoj izvedbi; visoka kuhinja koja daleko nadmašuje uobičajenu hotelsku gastronomsku ponudu, a opet – osjećaj topline i tradicije, doma i familijarnosti koji se proteže u cijelom hotelu – prisutan i na karti.

Riječima chefa Perinčića: „Spajamo ono što je bilo s onim što će tek biti“. Zahvaljujući domaćim dobavljačima s kojima surađuju ovdje je šafran iz Bjelovara inteligentno uklopljen u gastro-priču npr. grdobine u pjenušcu Gospoja i rižom sa šafranom.

Divan je i pikantni gazpacho (hladna juha) od rajčice i lubenice a za oko je zapela i raža pečena na ulju od limuna i timijana, te janjeća rebarca na umaku od sira i tartufa sous vide (kuhana u vakuumu). Svidjelo se i fini aromatični domaći kruh, a rafiol punjen orasima, sirom i medom na podlozi od kulija od marelice je desert za pamćenje.

vinotel-gospoja-6

Da bi doživljaj Vrbnika i Mediterana bio potpun, osim čarolije okusa, mirisa i dizajna, za ovakav je boutique hotel neophodan vrhunski wellness i spa prostor.

Osmislila su ga Martina Banović iz Spa2O iz Zagreba i Mojca Gradišek iz Mai Spa iza koje su brojni wellness projekti, pa je u Gospojinom Wellnessu uistinu na djelu vrhunski dizajn, ali i tehnologija Starpool: finska sauna, zatim mediteranska sauna s aromatičnim mediteranskim biljem, parna kupelj, ledomat, tuševi doživljaja obogaćeni mirisima i kromoterapijom, divan mali unutarnji bazen i spa- bar u kojem se osim svježih sokova nude i – vina.

U izvrsno uređenom i funkcionalnom prostoru koji bojama i materijalima, teksturama i ugođajem asocira na zemlju (kamen), prirodu (drvo) i zrak (bijele plohe) – nekoliko je stolova za masaže i tretmane, pedikura, manikura.

Vrhunska spa kozmetika Thalion na bazi morskih algi prirodan je izbor, a tu je i linija „45 Degrees“ – izuzetan domaći proizvod iz rovinjskih Bala. U ponudi su tretmani na bazi vina i grožđa kao i prava vinoterapija. Osobiti je doživljaj devedesetominutni Spa Terra Viva Wine Touch tretman.

Grožđe i vino sadrže tajanstvene sastojke za očuvanje vječne mladosti. Već su Grci i Rimljani izdašno mazili tijelo i duh s plodovima grožđa.
Danas je poznato da su u kožici bobice grožđa skriveni jaki antioksidansi koji potiču prirodnu zaštitu kože, a tretmani s vinom ili preparatima bogatim reservatrolom je revitaliziraju i energiziraju. Koža postaje mekana, elastična a cirkulacija je znatno poboljšana.

vinotel-gospoja-7

Terra Viva koncept specijalno kreiran za Gospoju a riječ je o specijalnom pristupu njezi tijela, koji mora klijentu pružiti užitak. To se postiže sinergijom visokokoncentriranih prirodnih preparata u rukama iskusnih stručnjaka-terapeuta – kaže Gradišek.

Za Spa Gospoja je kreirana i istoimena kozmetička linija i to u tri verzije – hotelska: za goste u sobama, profesionalna – za ritualnu njegu u wellnessu i retail linija za kućnu njegu – idealan poklon i suvenir iz Vrbnika.

Od sapuna i gela za tuširanje preko losiona za tijelo do šampona i regeneratora – odreda vrhunske kvalitete s mirisom cvijeta vinove loze i lotosa. Izradu je preuzela Biobaza, a sve pod strogim pogledom i kontrolom Mojce Gradišek.

vinotel-gospoja-8

Ipak, ono što u svemu možda najviše oduševljava (osim vina, naravno), obiteljski je feeling i atmosfera u ovom hotelu.

Nije ni čudo, s obzirom na to da Katarina i Franjo Toljanić imaju 11-ero djece: 6 djevojčica i 5 dječaka u rasponu godina od 2,5 do 19 pa i to, osim dimenzija hotela – doprinosi tome da je ugođaj ipak familijaran, prisan i ugodan – suvremenoj i donekle strogoj arhitekturi usprkos.

Tu si djeca Franjinih sestara – Marija ih ima šestoro a sestra Ankica četvero – što sve zajedno čini čak 21 člana dječjeg podmlatka u obitelji. Svaka čast! Valja reći i da je ova investicija „teška“ 35 milijuna a dijelom su utrošena upravo obiteljska sredstva kao i krediti HBOR-a i banke.

Kažu da tko jednom upozna Vrbnik, uvijek se u njega iznova vraća, a tko upozna Gospoju, definitivno će se zaljubiti.

vinotel-gospoja-9

Tekst napisala: Sanja Muzaferija

Facebook Like Button