Punoća praznog naslova

Sarajevski slikar Dženan Hadžihasanović (1987.) počeo je 2016. godine izlagati ciklus slika nazvan „The Blank Title“, a poticaj za nastanak slika bio je veliki protest sarajevskih građana i blokada Parlamenta BiH 2013. zbog administrativne odluke da se novorođenčadi ne dodijeli identifikacijski broj što je djeci onemogućilo bilo kakvu, pa i liječničku podršku, zbog čega je jedno dijete preminulo.

Zgrožen nerazumnom, gotovo suludom odlukom, Hadžihasanović se aktivirao (i sam izlazi na proteste, a bavi se i performansima) i počeo je slikati okupljanja ljudi u urbanom okruženju.

Njegove slike (akril) su monokromne i u koloru, pa iako ljudima ne slika lica (u skladu sa svojom vjeroispovijesti) niti ispisuje njihove transparente, u tim je „mrljevitim“ slikama jasno je da se radi o protestima ljutitih ljudi.

slika slikar Dzenan Hadzihasanović

U povodu izložbe „The Blank Title“ u Institutu za suvremenu umjetnost Zagreb (24. 4. – 13. 5. 2023.) Janka Vukmir je zapazila: „(…) ova serija slika ne služi određenom cilju iako je inicirana određenom temom, već općenitije govori o okupljanjima kao načinu slobode javnog izražavanja i zastupanja stavova“.

Aktivistička umjetnost se rado povezuje s agresivnim činom ili deformiranom formom, no ove slike djeluju gotovo „mekano“ i zato nas ne straše – upravo tom razlikom između „bezopasne“ forme i provokativnog sadržaja jače djeluju negoli da su grubih poteza.
Iako Hadžihasanović uvijek iznova slika isti osjećaj, svaku sliku odlikuje drugačija, samostalna emocija koja ni u jednom trenutku nije na tragu pomirenja ili oprosta.

Fotograf: Dženan Hadžihasanović

olga-vujovic-200Piše: Olga Vujović
Povjesničarka umjetnosti i komparatistica književnosti

Facebook Like Button