Upoznajte dva lica hvarske bogdanuše vinarije Carić

Starogradsko polje na otoku Hvaru dom je autohtone bijele vinske sorte bogdanuše.
Citrusne arome, svježina i izrazita mineralnost čine je pravim ljetnim vinom pa se rado pije u hvarskim restoranima i barovima tijekom ljetnih mjeseci.

Bogdanuša je zanimljiva sorta i daje puno više od ljetnog aperitiva

Bogdanjuša vinarije Carić afirmirala se i izvan Hvara i Hrvatske, kao “super cheese wine” u Nizozemskoj kroz suradnju distributera Croatiangrapes i gastro stručnjakinje Betty Koster, vlasnice Formagerie L’Amuse, koja na predstavljanju svoje 3. knjige o sirevima rado nosi i Bogdanjušu Carić.

Diederik Swart, suvlasnik Croatiangrapesa, bivši je chef i vlasnik restorana, a svoju strast za kuhanjem sad usmjerava na osmišljavanje recepata koji se ljube s hrvatskim vinima.

Uz Bogdanjušu Carić preporučen mu je sir Chiriboga Blue, a Diederiku je bio izazov osmisliti jelo na osnovi toga sira.
“Ovaj sir dolazi iz Njemačke, proizvodi ga Ekvadorijanac. Sličan je Roquefortu, ali je Chiriboga kremastiji i maslačniji.” – rekao je Diederik Swart.

vina-caric-01

Uz bogdanušu sam izmislio jelo od piletine u umaku od suhih šljiva i crnim grahom. Poseban okus daju mu začini poput zelenog papra i komorača kao i rastopljeni Chiriboga sir.
Kombinacija okusa savršeno čuva svojstva vina pa je meni ovo “perfect match”!”

Suradnja vinarije Carić s Croatiangrapes započela je 2014. godine, u tijeku osnivanja ove distributerske tvrtke i od tada, vlasnici Mario Pranić i Diedrik Swart, nisu samo distributeri nego i veliki promotori hrvatskih vina Nizozemskoj i šire.

U vrlo kratkom vremenu uspjeli su pozicionirati hrvatska vina na vinske liste najboljih restorana, tako se Plovac Ploški Carić 2009 našao na vinskoj listi De Librije (restoran s 3 Michelin zvijedzice*), u Zwolleu i De Prins u Rotterdamu (najbolji vinski restoran 2018. prema Perswijn magazinu).

ivana-krstulovic-caric

“Veseli nas surađivati s ljudima koji imaju strast prema vinu i gastronomiji pa rado sudjelujemo na zanimljivim događanjima. Nedavno smo imali suradnju s našim splitskim distributerima Vino.like – u restoranu Zora Bila predstavili smo nove berbe koje su na tržištu, a Sandra i Dane pripremili su uz njih savršene sljedove.

Najviše me impresionirao desert na bazi čokoladnog moussa s preljevom od malina i jagodama, koji je naglasio arome crvenog voća u vinu Jubo’v 2017.

vina-caric-02

Prošle godine počeli smo s prodajom pjenušavog vina Danica, predstavivši je uz priču o vinu, našim bakama i životu na otoku, jer otok nas obilježava i kao ljude i kao proizvođače vina.

Tako se Danica sljubila s posebno izrađenom bijelom čokoladom “Bose” Fedre Gamulin (Gamulin Chocolates Jelsa) i poezijom Katarine Makjanić, a na zagrebačkoj prezentaciji Danice i čokolade – poseban je gost bio i pjesnik Enes Kišević” – ispričala je Ivana Krstulović Carić, direktorica marketinga i prodaje vinarije.

Danica je drugo lice bogdanuše – njezina pjenušava verzija

Ona je kratkom sekundarnom fermentacijom, održala sortnost i mineralnost, a lagani mjehurići potenciraju njezinu svježinu. Nedavno je na posebnom događaju u Jelsi sljubljena s kamenicama – na “Danima Danice & kamenica” u Wine bar i restaurant Artichoku u Jelsi.

vina-caric-03

Prema reakcijama posjetitelja vlasnik Artichoka Dino Pavičić zaključio je da se dani Danice i kamenica trebaju ponoviti uskoro, na radost domaćih ljubitelja finih zalogaja ali i turista kojih je sve više na otoku.

Za hvarski ( i hrvatski) turizam važno je brendiranje upravo kroz domaće i izvorne prozvode, na manjim ciljanim prezentacijama, jer tako gostu uvijek ostaje jedinstven doživljaj – a doživljaj ga vraća na istu destinaciju. Kad destinacija priča svoju izvornu priču, uspjeh je zajamčen.

Uz dopuštenje: Zlatne riječi (sve fotografije)

Facebook Like Button