Andrea Maceljski

“Danas je brand Ulola ne samo poznat nego i vrlo prihvaćen među poklonicima prirodne kozmetike i pod brendom Ulola na tržištu nalazi se oko šezdesetak proizvoda” kaže nam u najnovijem intervjuu Andreja Maceljski, dipl. ing. biol., direktorica razvoja i ponosna suvlasnica tvrtke Ulola.

Počeci ove tvrtke zasnovani su na proizvodnji prirodnih sapuna koji su postali potpuni hit na tržištu i između cjelokupnog širokog asortimana baziranog na prirodnim osnovama, i dan danas su izuzetno tražen proizvod. Osim po savršeno kvalitetnoj najnovijoj liniji namijenjenoj dijabetičarima, što ovu tvrtku ističe od ostalih na tržištu, dobili smo odgovore koje zanimaju mnoge, a to je koja kozmetika smije nositi naziv prirodna, na koji način se ti proizvodi testiraju, što podrazumijevaju certifikati na tržištu i još mnogo toga.

W: Kada je osnovana tvrtka Ulola i recite nam nešto o tvrtkinom poslovnom putu od osnivanja do danas?
Tvrtka Ulola d.o.o.kao proizvođač prirodne kozmetike postoji od 2002 godine kada je počela proizvodnja prirodnih sapuna koji su uskoro postali hit, a i dan danas su jedan od naših najtraženijih proizvoda na tržištu i jedini su sapuni koji se ne proizvode od gotovih sapunskih baza nego od samog početka tj. miješanjem baznih ulja sa NaOH te obogaćivanjem ostalim sastojcima (eterična ulja, med, propolis, kozje mlijeko …) .

Neki trgovački lanci su upravo s nama otvorili priču o prirodnoj kozmetici, te smo bili prvi hrvatski proizvođači na njihovim policama.

Već u samom početku bili smo prepoznati od strane kupaca po kvaliteti i inovativnosti.
Danas je brand Ulola ne samo poznat nego i vrlo prihvaćen među poklonicima prirodne kozmetike i pod brendom Ulola na tržištu se nalazi oko šezdesetak proizvoda.

Andreja Maceljski

W: Što podrazumijeva i na koji način kozmetika može nositi naziv prirodna kozmetika?
Prirodna kozmetika treba zadovoljiti mnogo strožih standarde od onih koji se odnose na tradicionalne kozmetičke proizvode. Ti standardi garantiraju brigu za okoliš kroz proizvodni lanac i stavljaju naglasak na prirodne sastojke vrhunske kvalitete. Činjenica jest da još uvijek ne postoji jednoznačna definicija prirodne kozmetike, niti postoji u potpunosti razrađena zakonska regulativa koja bi definirala što je prirodna kozmetika. Tako da ako želite kupiti prirodan kozmetički proizvod možete imati osjećaj da vam je potreban dekoder kako biste shvatili listu sastojaka koji se nalaze u proizvodu.

Najjednostavnije rečeno, prirodna kozmetika ne koristi parabene, mineralna ulja, naftne derivate, umjetne konzervanse, umjetne mirise i bojila, ne testira se na životinjama i svi sastojci trebaju biti prirodnog porijekla što dokazuju deklaracijom koja se stavlja na uvid kod proizvodnje svake šarže proizvoda. Nešto što se deklarira kao ” prirodno„, može ustvari sadržavati samo jedan prirodni sastojak. Svi Ulolini proizvodi proizvode se isključivo iz komponenata koje imaju certifikat prirodnog porijekla .

W: Pridonose li certifikacije i kontrole proizvoda sigurnosti krajnjeg kupca?
Najjednostavniji način za raspoznavanje proizvoda je – certifikat. U svijetu postoje sljedeći certifikati: BDIH (Njemačka), Cosmebio – Ecocertov certifikat (Francuska), Soil Association (Velika Britanija), AIAB (Italija), Eco-Garantie (Belgija) ili NASAA (Australia). Problem je što svaki od tih certifikata ima i svoje prednosti i mane i ne pokriva dobro cijelu problematiku (što jedan dio proizvođača iskorištava) a sami kriteriji nisu dovoljno transparentni ni jasni za krajnjeg korisnika.
Zbog svega navedenog osmišljen je i ovaj čas najpopularniji certifikat NaTrue za kojeg se za sada može reći da najbolje pokriva navedenu tematiku.

Andreja Maceljski

NaTrue dokazuje da kriteriji proizvodnje prirodne i organske kozmetike moraju biti takvi da ispune visoka očekivanja samih kupaca.S obzirom da ga izdaje neprofitabilna udruga transparentan je i javno dostupan da bi ojačao povjerenje potrošača . Usprkos navedenog, procesi dobivanje NaTrue certifikata su izuzetno skupi i za sada ga u Hrvatskoj radi samo jedna tvrtka. Važno je napomenuti da NaTrue certifikat ne obuhvaća samo proizvod nego i pakiranje koje također mora biti certificirano !

NaTrue raspon kvalitete prikazuje zvjezdicama koje omogućuju kupcima da razlikuju prirodan od ekološkog proizvoda.

* NaTrue certifikat s 1 zvjezdicom
PRIRODNA KOZMETIKA – NaTrue prirodna kozmetika s jednom zvjezdicom podudara se s BDIH standardima

** NaTrue certifikat s 2 zvjezdice
EKO KOZMETIKA KOJA SADRŽI NAJMANJE 70% SASTOJAKA IZ EKOLOŠKOG UZGOJA

*** NaTrue certifikat s 3 zvjezdice
ORGANSKA KOZMETIKA KOJA SADRŽI NAJMANJE 95% SASTOJAKA IZ EKOLOŠKOG UZGOJA

W: Od kuda crpite znanje i inovacije u kreiranju novih proizvoda i koliko taj proces traje?
Kreiranje novih proizvoda počinje, nećete vjerovati, od kupaca. Naime u konstantnoj interakciji s našim kupcima saznajemo kakav proizvod žele, što im nedostaje na tržištu. Nakon te konstatacije naši kemičari i aromaterapeuti, čija znanja su produkt cjeloživotnog obrazovanja u tom smjeru pokušaju kreirati proizvod koji bi odgovarao navedenim zahtjevima. Jako pojednostavljeno: prvo se određuju komponente u odnosu
na zahtjeve, zatim miris, mazivost i ostale fizičke karakteristike. Nakon što je dobivena zadovoljavajuća struktura, proizvode se manje šarže koje se, samo pod kodnim brojem testiraju na određenoj populaciji od koje se traži povratna informacija prema kojoj se definira krajnja formulacija proizvoda koji tek nakon toga ide na ostala laboratorijska testiranja potrebna za stavljanje proizvoda na tržište.

Cijeli navedeni proces traje nekoliko godina i vrlo je zahtjevan iako je ovdje pokušaj da ga se sažme u nekoliko rečenica.

ulola-diabetica-sapun

W: Na koji način se testiraju prirodni kozmetički proizvodi?
Prirodni kozmetički proizvodi testiraju se uglavnom isto kao i konvencionalna kozmetika.
Najvažnija je zdravstvena ispravnost proizvoda, odnosno da je proizvod proizveden u skladu sa „ dobrom proizvođačkom praksom (GMP)“ što je pod kontrolom ovlaštenog laboratorija i Ministarstva zdravstva, te se na kraju radi izvješće o sigurnosti kozmetičkog proizvoda od strane neovisnih stručnjaka (toksikologa ) .To izvješće/elaborat kazuje da je interakcija svih sastojaka optimalna i ne izaziva neželjene reakcije na koži.

W: Koliko je tržište zahtjevno tj. koliko se određeni proizvod može zadržati na tržištu?
Danas je tržište sve zahtjevnije, kako u pogledu djelovanja samog proizvoda , tako i u pogledu sadržaja / komponenti, pa sve do same estetike, kako proizvoda tako i pakiranja. Kupci su sve educiraniji, čitaju uputstva i poznaju sastojke, što je, smatram, jako dobro.

Kupci znaju da tradicionalna ili konvencionalna kozmetika je snažna industrija u rukama multinacionalnih kompanija, dok je prirodna kozmetika uglavnom u rukama malih i neovisnih proizvođača. „Iza” tradicionalne kozmetike stoje znanstvenici, marketinški stručnjaci, financijaši. Tvorci organske kozmetike su fitoterapeuti, zaljubljenici u prirodu i okoliš. I pristup proizvodnji je različit :za tradicionalnu kozmetiku važno je napraviti učinkovit proizvod bez obzira na posljedice za okoliš, a prirodna kozmetika smatra da sve što je dobro i kvalitetno za kožu već postoji u prirodi , samo je potrebno učiniti to dostupnim za upotrebu uz dužnu pažnju za održivi razvoj okoliša.

Zato je Ulolin moto : NEMA TAJNI . SAMO PRIRODA.

Dokazano je da naše tijelo (masna tkiva, krv, urin…) akumulira (skladišti) kemijske tvari koje se nalaze i u kozmetičkim preparatima i još nije ustanovljeno kakve će biti dugoročne posljedice .. Može se samo logično zaključiti da je najbolje koristiti biorazgradive proizvode, jer ćemo tako možda biti i dugoročno sigurni.

S obzirom na veliku ponudu na tržištu i prirodnu ljudsku znatiželju , kupci i kada su zadovoljni sa jednim proizvodom, vole isprobati i neki novi proizvod , uvijek je dobro imati nove proizvode u pripremi.

Autor: Diana Mikloš
Fotografije: Andrea Maceljski

Facebook Like Button