Čine li nas putovanja zadovoljnijima i učinkovitijima

Znamo da putovanja pomažu dobrim vibrama i da se putnik osjeća bolje, da fizički jača i dolazi u bolju kondiciju (tu se ne misli na ležače po plažama:) te da je u psihički puno boljem stanju jer umjesto da misli na dnevne probleme i gleda vječito neke sumorne vijesti mora rješavati probleme i zadatke na putu.

Milenijalci, kao najpotentnija skupina koja najviše troši, prema američkim studijama, ne kupuje automobile, elektroniku i satove.
Oni rentaju motore i putuju Kalifornijom, penju se na Ande i odlaze na koncerte. Čak 72% radije troši na iskustva nego na stvari. Nije to samo tako kod te dobne skupine nego i kod drugih. U manjem postotku, ali uvijek u većini.

hotel balkon pustinja marakeš putovanje

Milenijalci razmišljaju ovako

Bolje trošiti na iskustva koja ostaju s nama čitav život nego na materijalne drangulije i prolazne vrijednosti. Ljudi se vole hvaliti stvarima koje su kupili, no ubrzo ostaje praznina jer stvari jednostavno stare iako traju duže od doživljaja.

Doživljaji su sasvim nešto drugo. Ostaju zauvijek u nama i uvijek su vrijedni sjećanja i prepričavanja. Tako se i mi osjećamo zahvalnije prema doživljajima nego prema stvarima.

To su dokazala i istraživanja. Plaćanje i kupnja putovanja tj. doživljaja nas čini sretnijima nego plaćanje i kupnja stvari.

Ljudi koji troše na iskustva su sretniji od onih koji troše na materijalne stvari. Što god kupili, novi auto ili novu kuću, nakon nekog vremena postaju stari.

koferi ideja ljubav interijer ormar

S iskustvima je drugačije jer su jedinstvena i s vremenom postaju sve bolja. Ako smo vidjeli divlje životinje na safariju, spuštali se niz snježne padine ili ležali na idealnoj plaži to ćemo pamtiti čitav život. Kako prolazi vrijeme imat ćemo sve bolji osjećaj kad se sjetimo tih divnih iskustava.

Naravno, svatko zna za sebe najbolje koliko i kada može trošiti. Ponekad je najbolja odluka ne trošiti ništa. Često ponavljanje istih iskustava također može dovesti do smanjene atraktivnosti i osjećaja veselja kod ponavljanja istih.

Skup iskustava nas čini takvima kakvim jesmo. Neki kažu da je iskustvo skup pogrešaka, no također je i skup lijepih doživljaja kojih se rado sjećamo.

Na pogreškama učimo i da bi znali da su pogreške moramo ih doživjeti. I preživjeti. Tako i putovanja. Čine nas sretnijim i boljim kao osobama, no i njih treba preživjeti i vratiti se u uobičajeno stanje kako bi znali cijeniti ono drugo.

putovanje koliba putovanja

“Na putu sam veći dio godine i nije da se uvijek veselim ranom buđenju i odlasku na aerodrom, no jednom kad krenem sve se mijenja i uzbuđenje i veselje brzo dominira mojim osjećajima” – izjavljuje Vlado Šestan, vlasnik stranice Travel Advisor, putoholičar koji nema granica kada je svijet u pitanju.

Iskustva putovanja vrlo snažno utječu na društvene odnose. Kad doživimo nešto s drugima, oni uvijek ostaju dio tog iskustva. To nas na neki način veže za razliku od posjedovanja materijalnih stvari koje nas uglavnom udaljuju od drugih.

Na kraju se slobodno može utvrditi da nas više veseli trošiti na putovanja i iskustva nego na kupovinu materijalnih stvari. Iskustva nas čine takvima kakvi jesmo, posjedovanje stvari možda također, ali ne tako direktno. Siguran sam da bi psiholozi mogli dodati dosta o ovoj temi.

Tekst: Travel Advisor