Davor Zdjelarević s Burzom vina opet najinovativniji na tržištu

Davor Zdjelarević zasigurno je vinar uvijek pun vrlo konkretnih i odličnih ideja, a najnovija realizacija po pitanju osnivanja digitalne platforme Burze vina ili ili Wine Stock Marketa dokazuje upravo njegov snažan radni motiv.

Ovog puta Davor Zdjelarević u suradnji s etabliranim regionalnim vinarom Edvin Jurinom, inače stručnjakom za brendiranje i komunikacije, realizirao je važan projekt koji zaslužuje priznanje na poslovnom planu u Hrvatskoj općenito, a naročito će to biti dodatna odskočna daska za sve koji se bave vinom i vinskim poslovima.

zdjelarevic

Što je točno Burza vina ili ili Wine Stock Market

Burza vina ili WSM je izvanredna digitalna komunikacijska i prodajna platforma koja omogućava, podjednako vinogradarima i vinarima, transparentnu tržišnu komunikaciju i prodaju u kontekstu uravnoteženja i poravnanja viškova i manjkova grožđa, grožđanog soka i na kraju vina te dodatno neprodatih (overstock) vina i malih serija vrhunskih i arhivskih odnosno premium vina.

“Postali smo preveliki sami sebi, a u svjetskim razmjerima predstavljamo tako malo da ne možemo utjecati gotovo na ništa. Ostaje nam još jedino naša vlastita evolucija da trenutno shvatimo te realnosti. Hrvatska danas može njegovati butik proizvodnju vina s isticanjem vlastitih različitosti i autohtonog sortimenta. Vina moramo nastojati dobro prodati na vlastitom pragu i užoj regiji koja nas dobro poznaje.

Ali, platforma Burza vina omogućit će vinarima inovativan i suvremen način trgovanja prilagodljiv digitalnoj eri poslovanja na svim razinama, usmjeren kako domaćem i regionalnom tako i širem svjetskom tržištu” – izjavili su Davor Zdjelarević i Edvin Jurin.

Koliko stručnjaka, truda i vremena stoji iza projekta Burze vina?

Na ovom zahtjevnom projektu, odnosno samoj ideji i realizaciji ove digitalne platforme, uz osnivače u proteklih par godina, naporno je radio multidisciplinarni tim od desetak stručnjaka i specijalista.

WSM je namijenjen proizvođačima grožđa i vina u regiji i svijetu, domaćim i međunarodnim veletrgovcima i potencijalnim kupcima grožđa i vina, tvrtkama iz industrije dobave opreme i repromaterijala iz sektora vinogradarstva i vinarstva, ali i međunarodnim portalima specijaliziranim za trgovinu grožđa, mošta i vina u rinfuzi, medijima, novinarima i blogerima specijaliziranim za vinsku tematiku, kao i nezavisnim ljubiteljima vinske kulture.

Još preciznije može se odgovoriti na ovo pitanje kada se kaže da precizne procesne faze WSM-a obuhvaćaju unos i obradu podataka i informacija za vinare po regijama, sortama, godištu, kvalitativnom i cjenovnom razredu uz poštovanje instituta anonimnosti za sudionike prodajnog procesa do same prodaje. WSM platforma također obuhvaća kontrolu ponuđenog vina provjerom dokumentacije i degustativno, od nezavisnog tima, klasifikaciju cjenovnih razina te u konačnici realizaciju kupoprodaje i plaćanja između kupaca i prodavatelja uz kontrolnu ulogu sustava WSM-a.

Davor Zdjelarević

Ovaj projekt obuhvaća još jednu vrlo bitnu stavku za vinare, a to je trgovanje s rinfuznim vinima

Da, činjenice govore da 40 posto ukupne trgovine vinom, koja se godišnje kreće na razini od oko 230 milijuna hektolitara vina, čini upravo prodaja u rinfuzi, odnosno bulku.

Ovaj projekt se razvija postupno i u fazama sukladno s interesima i potrebama njegovih korisnika. Sličan razvojni put prošle su ili prolazile relevantne platforme toga tipa, u čije su osnivanje i financiranje ulazili, uz sudionike iz vinske industrije, i ulagači iz drugih industrija. Jedna od najrazvijenijih engleskih online platformi nastala je 2016., i to postupno nakon dvije godine uz sudjelovanje gotovo tridesetak ulagača”, istaknuo je Edvin Jurin.

Kako se vinari i svi drugi zainteresirani po pitanju ove vrste trgovanja, mogu uključiti u komunikaciju na Burzu vina?

Poslovni model je temeljen, kao i kod drugih platformi toga tipa, na godišnjoj članarini ovisno o tipu i razinama transakcija te proviziji po ostvarenoj prodaji.
Na nama je da, doslovce rečeno, prihvatimo vrijeme u kojem živimo i okrenemo se digitalnim tehnologijama ili bolje rečeno prodaji na digitalnom kućnom pragu uz znatno višu razinu informiranosti, interaktivnosti i profitabilnosti”, zaključio je Davor Zdjelarević.

Intervju: Diana Mikloš, uz odobrenje Davor Zdjelarević

Facebook Like Button