Jacques Peter

Jacques Peter vrhunski je manager jednog od najpoznatijeg svjetskog hotelskog lanca Savoy u prekrasnom Egiptu. U intervjuu smo saznali koji gosti najčešće dolaze u Egipat na ljetovanje, koji su njihove želje i očekivanja te kako je voditi hotel i sadržaj zabavnog kompleksa oko Savoya.

W: Možete li opisati svoj radni dan kao upravitelj hotela u egzotičnom Egiptu?
Moj dan počinje oko 7 sati ujutro kada dolazim u hotel, dobivam izvještaj i razgovaram s upraviteljem iz noćne smjene, proučavam financijske izvještaje i pratim prognozu za taj dan.
Tada odlazim u svoj prvi obilazak, provjeravam jesu li svi na poslu, kako teku pripreme za doručak. Obilazim kuhinju, vrtlare, čistače bazena, osobe zadužene za sigurnost, itd..
U 9 sati imam radni sastanak s rukovoditeljima hotela kao bi razgovarao o jučerašnjem i današnjem radnom danu i zadacima.
Zatim slijedi niz odvojenih manjih sastanaka, posjećujem goste na doručku i obilazim hotel. Glavna i važna zadaća u ovako velikom odmaralištu je prošetati po cijeloj površini kako bih bio viđen i popričao s gostima i držao korak s radnim zadacima.
U večernjim satima više sam orijentiran na druženje s gostima posebice na Soho trgu.
U svakom slučaju dani mi prolaze jako brzo tako da mi nikada nije dosadno.

W: Kako ste se odlučili za dolazak u Egipat u kojem imate zaista odgovoran posao?
Prije Egipta radio sam u Americi, a prije toga deset godina u Aziji, zatim na Filipinima, u Hong Kongu i Tajlandu.
U Egipat sam došao 2000. godine gotovo sasvim slučajno uz pomoć agenta za zapošljavanje, koji mi je pronašao ovo radno mjesto.
U početku Savoy je bio Meridien hotel koji se otvorio u prosincu 2000. godine. Otvorio sam hotel sa svojim timom, a kasnije u veljači 2002. Le Meridien je postao Savoy hotel. Napustio sam Egipat u 2005. godini i otišao u ludi, užurbani Tokyo kako bih promijenio zrak i krajolik. Tamo sam proveo prekrasnih 6 godina na izrazito zanimljivom poslu. Nakon strašnog potresa u ožujku 2011. a posebice nakon tsunamija i nuklearne eksplozije, japanska ekonomija je jako oslabila tako da sam napustio svoj tadašnji posao, jer je situacija bila loša.
U Savoy sam se ponovno vratio u 2011. godini. Moj bliski odnos s vlasnicima omogućio je lagan i brz prelazak.

W: Koje kvalifikacije trebaju krasiti izvršnog menadžera u hotelu poput Savoya?
Osnova je završena hotelska škola. Nakon toga puno radnog iskustva na svim poljima, a posebice u vođenju projekata i ljudi odnosno osoblja.

W: Da li je zahtjevno ispuniti sve želje, potrebe i zahtjeve gostiju?
Ponekad zna biti. Današnji putnik je zahtjevniji nego onaj od prije trideset godina. Trendovi se mijenjaju prema osobnijoj usluzi i ugađanju gostima. Gost traži akciju odmah i sada. Uz sve veću popularnost servisa kao što je TripAdvisor, gosti dobivaju više utjecaja a to može biti dobar ili loš marketinški alat.

Jacques Peter

W: Iz kojih zemalja dolazi najviše gostiju i tko su prema vama najbolji potrošači a koji gosti se najbolje zabavljaju?
Naši gosti uglavnom dolaze iz Ujedinjenog Kraljevstva, nordijskih zemalja, istočne Europe i Rusije.
Također veliki broj gostiju dolazi iz zemalja Bliskog istoka, Saudijske Arabije, Kuvajta, Jordana i arapskog zaljeva.
Naravno, iz svake zemlje dolaze gosti različitih mentaliteta, načina života, međutim ima jedna stvar koja ih sve ujedinjuje a to je lijepa plaža i bazen, sunčano i toplo vrijeme i dobra hrana.

W: Imate li različite pristupe gostima iz različitih zemalja ili kontinenata u odnosu na svrhu njihovog odmora?
Da, pristup mora biti drukčiji, mora biti u ovisnosti o zemlji iz koje gost dolazi jer ljudi imaju različite navike i potrebe.
Neke nacionalnosti više vole boravak na bazenu u odnosu na plažu, ali vrijedi i obratno. Neki od njih su ranoranioci, a neki nisu. Neki vole mir, a netko traži aktivnosti, animaciju i glasnu muziku.
To je stalna prilagodba potrebama gostiju i njihovom kulturnom porijeklu i željama. Moramo prilagoditi izbor jela u ponudi, animacijske programe, a posebnu pozornost obraćamo na djecu.
Uz naše dosadašnje iskustvo to više i ne predstavlja izazov a mi uspješno obavljamo taj dio posla.

W: Koje je najbolje vrijeme za posjet Sharm El Sheikhu i koje biste atrakcije mogli naglasiti za obvezan obilazak?
Najbolje vrijeme za posjet je od sredine rujna do sredine lipnja, tada su najugodnije temperature i vrijeme. U Sharm El Sheikhu obvezno morate posjetiti Soho, nacionalni park Ras Mohamed, samostan svete Katarine i naravno trebate isprobati ronjenje u Crvenom moru.

W: Što najviše impresionira vaše goste? Za što dobivate najviše komplimenata?
Naši tim, zaposlenici, su naša najveća vrijednost. Oni se nalaze na prvoj liniji i maze goste, oni prepoznaju goste, poznaju njihove potrebe i pamte sve što vole, a nerijetko pamte i njihova imena.
Imamo omjer od 45% onih gostiju koji nam se vraćaju, neki čak i više od deset puta. Neki gosti nam dolaze i do tri, četiri puta godišnje.

W: Od kuda je došla ideja o gradnji zabavnog kompleksa uz hotel i što on sve sadržava?
Ideja je došla od mog vlasnika 2004. godine. On je htio da uz hotel imamo dodatne sadržaje u obliku restorana i dućana ispred Savoya, a sve kako bi mjesto oživjelo. U to vrijeme smo bili na osami. Osobno sam sudjelovao u izradi idejnog rješenja projekata i iskreno nisam razumio kuda sve to vodi.

W: Možete li usporediti Egipat i Europu, u odnosu na stil i način pristupa turistima?
Turizam je velika i važna grana u Egiptu, veliki dio proračuna odlazi u izgradnju infrastrukture, nadogradnju objekata i svega ostalog. Hoteli ovdje su mnogo veći nego u Europi, možemo si priuštiti više osoblja koje može pružiti i bolju uslugu nego u Europi. Egipćani su ljubazni i prijateljski dobronamjerni ljudi. Oni znaju biti vrlo bliski i brižni.

Autor: Diana Mikloš
Fotografije: Jacques Peter

Boravak u Sharm El Sheikhu omogućio je: Turkish Airlines

Turkish Airlines Inc.

Trg Bana Josipa Jelačića 4/1 10000 ZAGREB
Tel: +385 1 4921 855
e-adresa: opostoglu@thy.com