Što se isplati kupiti u Rusiji?

Za strance je shopping u Rusiji postao isplativiji zbog pada rublja. U Rusiji je jeftinije kupiti iPhone, proizvode luksuznih brendova, pa čak i automobil.

U veljači je CNN Money objavio rejting cijena mobilnog telefona iPhone 6s u različitim zemljama i ispostavilo se da je sada Rusija jedno od najisplativijih mjesta za kupnju Apple proizvoda. Ovaj gadget se po povoljnijoj cijeni može kupiti samo u Kanadi, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Hong Kongu i SAD-u. Telefoni su samo dio ovog trenda.

Povoljan život na visokoj nozi

Prema istraživanju Mercer grupe, prije dvije je godine ruski glavni grad bio među deset najskupljih gradova za strance, a prošle je godine pao na 50. mjesto. Danas gotovo svi strani turisti mogu odsjesti u hotelu s pogledom na Kremlj. Premium hoteli postali su dva puta jeftiniji u dolarima. Ovdje možete dobiti i sezonski popust i do 40%. Kao rezultat toga, u ožujku ste u Moskvi mogli odsjesti u hotelu s 5 zvjezdica za 120 dolara po noći. U onom s 4 zvjezdice – za 70-80 dolara.

Sada oko 30% gostiju odsjeda u luksuznim hotelima – stranci, uglavnom turisti iz Kine i jugoistočne Azije, SAD-a i Europe, – kaže Marina Smirnova, voditeljica odjela za ugostiteljstvo i turizam tvrtke Cushman & Wakefield.

rusija

Raj za šopingholičare

2015. je oko 13% prodaje luksuznih marki u Rusiji otpalo na kupnju stranaca – kaže Darja Jadernaja, generalna direktorica tvrtke Y-consulting i stručnjakinja za maloprodaju modnih proizvoda. Najpopularniji su torbe, cipele i odjeća.

Među kupcima dominiraju turisti iz Kine, Tajvana i Koreje – kupci iz Azije čine oko 80-85% inozemnih kupaca, a turisti iz EU oko 5-7%. Preostalih 7-8% otpada na turiste iz drugih zemalja, uključujući i Zajednicu neovisnih država (osobito Kazahstan). Turisti iz Azije u takvom broju dolaze zbog cijena: razlika u cijenama između NRK i Rusije iznosi 70%. U usporedbi s Europskom unijom, u Rusiji su luksuzni brendovi jeftiniji samo za 10%. Brendovi koji najviše zanimaju strane turiste su Chanel, Hermes, Dior, Valentino, Louis Vuitton i mladi konceptualni brendovi N 21 i vetements.

Aktivnost predstavnika azijskih zemalja potvrdio je i izvor RBTH-a u Louis Vuittonu. Među Europljanima je potražnja manja i oni kupuju samo kad euro dosegne maksimum i kada im je kupovina najisplativija, rekao je izvor. Na primjer, kada je tečaj eura viši od 80 rubalja, potražnja stranaca poraste na 25-30%. Ako pak europska valuta pada, potražnja nije veća od 10%.

Novi trend – kozmetički turizam

Drugi trend koji se pojavio u 2015. je kozmetički turizam. “Najveća narudžba smo dobili je od stanovnika Vijetnama. Kupili su šminke za 1,5 milijuna rubalja,” rekao je Mihail Pesterev, generalni direktor online distributera kozmetičkih proizvoda CityNature.ru. Prema riječima stručnjaka, mnogi kupuju rusku kozmetiku ne samo za osobnu upotrebu, već i za daljnju prodaju. “Prije je kvalitetna ruska kozmetika strance koštala otprilike 8 dolara po proizvodu, a nakon pada tečaja rublja cijena je pala do 4,5 dolara. U domovini stranci proizvod prodaju za 10 dolara, a marža je postala dostatna i za dostavu i za ostale troškove”, – kaže Pesterev.

Povećan je i broj stranaca u tvorničkim trgovinama – Nature Siberica, Love 2 Mix, Teana. Proizvode tih tvrtki najviše kupuju turisti iz jugoistočne i središnje Azije. “Kozmetički turisti uglavnom kupuju kreme za izbjeljivanje kože”, dodaje stručnjak.

Otkuda dolaze

Glavni protok turista čine putnici iz jugoistočne Azije – posebice iz Kine (+ 60% u 2015.), s kojom Rusija ima bezvizni režim za turiste koji putuju u grupama preko Vladivostoka. Također, sve veći broj putnika dolazi iz Indije, Južne Koreje, Irana (on bilježi najveći rast: + 111%) i Izraela. Početkom ove godine (u veljači 2016.) servis Momondo zabilježio je rast u broju rezervacija iz Njemačke, SAD-a, Danske, Norveške, Izraela i Velike Britanije.

Među najpopularnijim su odredištima, osim Moskve i Sankt Peterburga, Kazanj i Nižnji Novgorod. Vladivostok je posebno popularan među kineskim turistima.

Izvor: Russia beyond the headlines

Facebook Like Button