Đurđica Vorkapić

Omiljena hrvatska dizajnerica Đurđica Vorkapić, ekskluzivno za Wish.hr otkriva o svojoj najvećoj ljubavi – modi.

Đurđica Vorkapić, dizajnerica i kretivna direktorica brenda Hippy garden od 2000. godine, još uvijek ponosno gradi svoju karijeru. Hippy Garden danas je jedan od najpriznatijih hrvatskih modnih brendova s inovatinim, senzualnim i zanimljivim kolekcijama, koje oduševljavaju sve zaljubljenike mode, iz sezone u sezonu. U svojoj višegodišnjoj karijeri odjenula je mnoge javne osobe, a neke od njih su i Maja Šuput, Barbara Vicković, Renata Sopek, Indira Vladić Mujkić te mnoge druge.

W: Da li ste oduvijek sanjali o tome da postanete kreatorica/dizajnerica? Kako bi ste opisali svoje početke i da li ste zadovoljni trenutačnom pozicijom?

Na ovo pitanje mogu lako odgovoriti s obzirom na to da doista precipiram na drugačiji način svoj rad i općenito svoje djelovanje. Nekako mi se čini da sam uspjela samo u jednom a to je da sam otkrila „dar“ koji sam dobila i da ga znam nositi, tj. zahvalna sam cijelim svojim bićem na tome da mogu izraziti kroz kreaciju svoju nutrinu te to pretvoriti u posao i od toga živjeti. To je po meni najveći luksuz i najveća umjetnost. Nikada nisam sanjarila o nečem, a sve što sam poželjela to sam i probala. Naravno da nisam u puno isprobanih stvari i vješta. Međutim, stvarati rukama je ono što me raduje i što mi ide, zato i na početku odgovora i spominjem DAR, jer doista mislim da je to upravo to.

Nekakvo pozicioniranje je meni nepojmljivo iz tog razloga što samim time stvorite granicu djelovanja, a to nikako ne ide s mojim duhom.

W: Zašto ste se baš odlučili za naziv “Hippy Garden”?

Saša i ja smo nekako jednostavno došli do dogovora i imena. Sve više i više samo ime Hippy Garden i opisuje upravo i nas same i naš stav prema životu i svemu što nas okružuje. Kada smo ga izabrali, vjerojatno ni sami u tom trenutku nismo shvatili što samo ime simbolizira, međutim postalo je kristalno jasno, Hippy Garden je kratki opis duha, njegovog i mog, koji djeluju kroz sam brend.

W: Što bi ste rekli, što je nužno za uspjeh modnog proizvoda?

Prvo i osnovno, naravno govorim iz svog iskustva, hrabrost je prihvatiti izazov, pritom osloboditi se svih očekivanja koji dobivate od drugih koji vas okružuju, biti dosljedni i poslušati svoj unutarnji glas. Ne mislim da je to samo povezano sa stvaranjem mode nego općenito s bilo kojim stvaranjem i djelovanjem – jednostavno biti slobodan, hrabar i dosljedan-potpun. Tada možete izvući iz sebe originalnost, a originalnost i jest moda.

W: Koji je Vaš najdraži odjevni predmet i zašto? Da li podržavate tradicionalne vrijednosti u odijevanju kada je u pitanju pojedini događaj poput uobičajenog dress coda ili smatrate da je taj dio pažnje u odijevanju potpuno nebitan?

Jednostavnost je najveća profinjenost! To je poznata izreka koja je meni i najdraža.

djurdica_1
 

W: Koje je Vaše mišljenje o hrvatskoj modi/dizajnu? Koji Vam je najdraži modni događaj kod nas odnosno u svijetu te koje su razlike?

Hrvatska moda je toliko različita a upravo u toj njenoj različitosti je i njena najveća vrijednost. Stvarati i postojati tj. proizvoditi u Hrvatskoj, konkretno tekstil, je izuzetno teško i izazovno. Pritom i opstati na tržištu, u zemlji koja stoljećima cijeni tuđe više nego svoje, po meni je više vrijedno nego da ste najpriznatiji svjetski umjetnik. To je vrlo jednostavno, svjetsko tržište je višemilijunsko i osim velike konkurencije su vam i velike mogućnosti ako radite onako kako ja mislim da je jedino i ispravno-originalno, uvijek će na višemilijunskom tržištu bar par stotina tisuća ljudi moći doći do vas i vidjeti što radite. Lako je moguće da se vaša originalnost nekome od toliko ljudi i sviđa i eto tržište je vaše. Što se tiče Hrvatske, sve moje kolege koji postoje na hrvatskom tržištu, unazad deset i više godina i koji su uspjeli od onog što su započeli raditi stvoriti brend i opstati, su pravi čarobnjaci umjetnici. Kada bi sebi dozvolili pogledati malo šire van ovih okvira koje smo sami sebi nametnuli, shvatili bi da pojedinci koji stvaraju hrvatsku modu itekako mogu parirati svjetskim imenima. To ne kažem samo kao neku floskulu već to i doista mislim. Međutim, toliko prepreka po putu nam je stvorila naša birokracija da nas nazaduje u svakom pokušaju i nastojanju biti drugačiji.

W: Kada bi ste usporedili europski i američki dizajn, što bi ste rekli, po čemu se jedan od drugog najviše ističu?

Istraživački i stereotipni, to je prvo što mi pada na pamet kao najbolji opis.

W: Vaši dućani prekrasno su uređeni. Od kuda ideja za njihov izgled i koja je filozofija bila zvijezda vodilja? Što je za Vas ugodan prostor u kojem se kupuje i koji su bitni elementi koje mora imati svaki dućan?

Hvala na tome što ste primijetili, trgovina je sama po sebi, barem kako ja gledam na to, pomalo dosadna ako ne unesete u svoj prostor i svoj duh, vrlo brzo dobijete ispraznost koja je vjerojatno dosadna i vama samima ali i drugima. Često kada uđete u neki prostor možete prepoznati i duh samog brenda. Hippy garden to doista ima snažno, izražajno i na tome sam zahvalna. To u zraku je nešto drugačije što vas opušta a pritom čini zadovoljnim i sretnim – tako kažu oni koji vole doći kod nas. To je to! Neprocjenjivo i teško je naći definiciju za „to„. Mislim da upravo“ to“ Hippy Garden čini različitim.

W: Koji su Vam najdraži gradovi za shopping? Da li kupujete impulzivno ili planirano?

Pariz –kupujem impulzivno, baš ne planiram ništa a najmanje kupovinu.

W: Da Vam neka velika dizajnerska kuća predloži da radite za njih da li biste prihvatili prepustiti im kreacije pod njihovim imenom?

Hippy Garden je brend koji se snažno razvija i koji puno traži koncentracije i djelovanja. Moj fokus je u potpunost na Hippy Gardenu, djelujem na području produkt dizajna i inovacija Hippy Shape, upravo jednu veliku inovaciju stavljamo na tržište tj. s jednim velikim projektom izlazimo uskoro van, tako da moja posvećenost u danu ide na različite grane.

Kada bi se posvetila nekoj drugoj kući tj. kada bi svu svoju koncentraciju posvetila nekome drugome, to bi stvarno morala poželjeti raditi. Mi smo svojim brendom tako visoko stavili ljestvicu na ovom tržištu da ne vidim kome bi se na ovom tržištu mogla posvetiti više neko sama sebi.

W: Koju biste knjigu/knjige predložili ženama kao štivo koje prati abecedu dobrog i ukusnog odijevanja?

Takva štiva ne čitam, takva „štiva„ stvaram. Evo, vrlo jednostavno, posjetite našu stranicu www.hippygarden.net .

Autor: Diana Mikloš
Fotografije: Uz dopuštenje Đurđice Vorkapić

hippy

Facebook Like Button