Gordana Čačinović

Nakon izložbe o alkarima, krećemo na američku turneju s hrvatskim božićnim pjesmama.

Intervju s zaposlenom Gordanom Čačinović obavili smo nakon što se smirila gužva oko svečanog otvaranja izložbe Alka 1715-2015., u zgradi UN u New Yorku, dok Gordana Čačinović nastavlja razrađivati nove projekte. Alkari već imaju dogovorenu turneju, jer nakon New Yorka, izložba će biti postavljena u Pittsburghu i Washingtonu. Gordana i Dragan Čačinović u SAD-u su dvadesetak godina, a do sada su Amerikancima predstavili brojna kulturna događanja vezana uz Hrvatsku i organizirali uspješna gostovanja naših umjetnika.

cacinovic-1

W: Kako je došlo do organizacije izložbe Alka – 1715-2015. u zgradi UN-a u New Yorku? Koliko je eksponata na izložbi? Je li to stalni postav o alki iz Sinja?
Nakon što sam istražila i saznala da nigdje, baš nigdje na američkom kontinentu nema ni spomena o jednoj takvoj obljetnici u svijetu jedinstvene, manifestacije, kontaktirala sam svog bivšeg urednika u Vjesniku, sada Veleposlanika u Stalnoj Misiji RH pri UN-u, Vladimira Drobnjaka, koji se istoga trena angažirao oko iznalaženja sredstava kojima bi se financiralo predstavljanje alke u SAD-u. U Viteškom Alkaškom Društvu s veseljem su prihvatili ovu ideju te su, osim što su zdušno prionuli odabiru eksponata, izradi najatraktivnijih fotografija, preuzeli i dio troškova izrade fotografija i plakata, te poslali o svom trošku alkara i alkarskog momka koji će nazočiti svečanom otvorenju pred stotinjak veleposlanika zemalja članica UN-a. Ovo je jedinstveni postav izložbe koju sam posložila upravo tako da svaki turist razumije priču o domoljublju, ponosu i časti, uočiti ljepotu odora, oružja, kao i poruku koju alka pronosi kroz stoljeća.

Izložba je postavljena na dijelu koji spaja znamenitu zgradu UN-a sa dijelom kojim dnevno prolazi više tisuća turista koji posjećuju za javnost dostupne prostore. Znamo li da u UN-u radi više od 5000 ljudi, nepobitno je da će u deset dana izložbu vidjeti brojna publika, te potencijalni turisti koje će izložba i popratne informacije ponukati da Hrvatsku posjete te alku vide uživo.

W: Tko snosi troškove izložbe Alka? Koje posjetitelje očekujete? Jesu li u New Yorku brojni hrvatski iseljenici i koliko su zainteresirani za kulturna događanja iz Hrvatske?
Izložbu su financirali VAD, HTZ i zaklada Hrvatska kuća, koja djeluje pri Ministarstvu vanjskih poslova s ciljem promicanja hrvatskog kulturnog naslijeđa, te nas nekolicina entuzijasta kojima je prirodno u svijetu predstaviti svu ljepotu kuturne i povijesne baštine naše domovine. U New Yorku, uostalom kao i diljem SAD-a, žive brojni Hrvati, a osim prve generacije sjajan je odaziv svih onih koji su došli davno prije nas. Evidentno je da je upravo druga, treća, četvrta, sve do osme generacije Hrvata na ovom kontinentu i najbolje lobističko tijelo svoje pradomovine.

cacinovic-2 cacinovic-3

W: Organizirali ste američke turneje Olivera Dragojevića, Gibonnija i brojnih drugih glazbenika iz Hrvatske . Jesu li hrvatski umjetnici zadovoljni svojim američkim nastupima? Koliko ih poznaje publika koja dolazi na koncerte?
Koliko su naši glazbenici zadovoljni nastupima po SAD-u i Kanadi morat ćete njih pitati. No, kada znamo da smo Oliveru organizirali već 12 koncerata u 12 gradova diljem ovog kontinenta, onda je jasno da smo ostvarili dobru „kemiju“ poslovnu i privatnu. Kao kruna suradnje ostvarili smo još jedan Oliverov san – njemu najmiliji koncert do sada je onaj u Las Vegasu u rujnu prošle godine. Tom koncertu u Peral Theater u Palms Resosrt and Casino prisutvovalo je 2000 posjetitelja. Gotovo trećina ih je došla na koncert iz kurioziteta jer je Oliver prvi, za sada Hrvat koji je nastupio u gradu zabave i kocke na velikoj pozornici uz simfonijski orkestar države Nevada, legendarnog trubača Artura Sanovala, te brojnih glazbenih gostiju iz Zagreba.

Promocija za taj koncert je bila na razini svakog drugog spektakla koji se dnevno predstavljaju u Las Vegasu. Tako se šarmantni Splićanin tjednima smješkao s osvjetljenih jumbotrona, njegova se pjesma razlijegala hodnicima nakrcanih hotela, a tjednici i dnevni portali predstavili „Croatian Crooner“. To je bila i vrlo jaka promocija Hrvatske i velika je šteta što je turistički predstavnici nisu bolje iskoristili.

cacinovic-4W: Kako Amerikanci reagiraju na hrvatske umjetnike? Kakav je odaziv hrvatskih iseljenika? Posjećuje li gostovanja hrvatskih umjetnika druga generacija hrvatskih iseljenika, ona koja je rođena u SAD-u? Je li točno da su i Amerikanci kupovali CD-e s Oliverovim pjesmama?
Osim Olivera, među Amerikancima su sjajno prošli dečki iz klape „Cambi“ iz Kaštela. Tu smo turneju promovirali među pretplatnicima i patronima koncertnih dvorana od tisuću i više mjesta. Znatiželjna publika, poglavito u New Yorku i Chicagu, ispunila je dvorane do posljednjeg mjesta, a nakon koncerta htjeli su se slikati i popričati s izvođačima. Amerikancima je nevjerojatno da je pjevanje momcima iz klape samo hobi i da svaki od njih ima stalni posao, a k tome svaki je odmah po zavrsetku koncerta – zapalio cigaretu!

W: Planirate li nova kulturna događanja vezana uz Hrvatsku? Imate li ideje i dogovore za gostovanja u ovoj godini?
Planova je puno, ideja još više. Od ovogodišnjih zbivanja u organizaciji „Crown Entertainmenta“, osim manjih turneja naših glazbenika, zbog velikog interesa ponovit ćemo proslogodišnju Božićnu turneju „Mir na zemlji“ u kojoj je uz Tamburaški Orkestar HRT-a, klapu Sv. Juraj, nastupila Sandra Bagarić, Đani Stipaničev, Kićo Slabinac i Tatiana Cameron-Tajči. Programom i izborom pjesama proveli smo publiku kroz sve krajeve naše domovine u božićnom duhu. Naša se djelatnost ne svodi samo na glazbu, umjetnost i kulturu. Već godinama radimo na projektu CROEXPO i čini se da ćemo, konačno posložiti sve čimbenike u realizaciji do sada najvećeg takvog događaja za Hrvatsku u svijetu. To neće biti još jedan trade show, nego jedinstvena prilika da Hrvatska predstavi sve svoje atribute – od energetike, trgovine zdravom hranom, vinima, maslinovim uljem, do turizma i inovacija, tek da nabrojimo neke. O svemu će podrobno tek biti riječi u nadolazećim mjesecima, jer se popis sudionika dopunjuje dnevno. Naša producentska kuća „Peer97“ već godinama organizira korporativne evente za Google, JP Morgan i slične, pa je došlo vrijeme da stečeno iskustvo i znanje iskoristimo u predstavljanju svega onoga što Hrvatska može ponuditi svijetu, i obrnuto.

Autor: Sandra Pocrnić Mlakar

Facebook Like Button