Od čak sto najposjećenijih gradova iz cijelog svijeta Bangkok je najposjećenija destinacija, a način na koji ljudi putuju te troše na putovanjima diljem svijeta pokazuje da su sami gradovi postali najbrža rastuća grana turizma.
Najposjećenije su azijske i europske metropole
Pet najposjećenijih destinacija u 2016. su azijski i europski gradovi. Nakon Bangkoka s 19,41 milijuna posjetitelja slijedi London s 19,06 milijuna posjetitelja.
Na trećem mjestu je Pariz s 15,45 milijuna posjetitelja, a potom slijede Dubai s 14,87 i Singapur s 13,11 milijuna posjetitelja. Očekuje se da će svi ovi gradovi u 2017. ostvariti rast broja posjetitelja.
U prvih 20 odredišta nalaze se i Hong Kong, Barcelona, Amsterdam, Milano, Taipei, Rim, Osaka, Beč, Šangaj i Prag.
Kad je riječ o Europi, najposjećeniji su redom London, Pariz, Istanbul, Barcelona, Amsterdam, Milano, Rim, Beč, Prag i Dublin.
Gradovi pokreću gospodarski rast
Index pokazuje da je rast međunarodnih putovanja i potrošnje na putovanjima u najposjećenijim destinacijama veći od rasta svjetskog BDP-a te su za najveći dio ovih gradova upravo putovanja i turizam postali ključna komponenta gospodarskog rasta.
Predvodnik je Dubai u kojem potrošnja posjetitelja čini 30,3 posto BDP-a. Dubai predvodi i ljestvicu destinacija prema iznosu potrošnje – čak 28,50 milijardi američkih dolara, a nakon njega slijede New York s 17,02 milijardi te London s 16,09 milijardi.
U prvih 20 odredišta po potrošnji nalaze se i Miami, Madrid, Los Angeles, Kuala Lumpur, Sydney, San Francisco, Hong Kong, Istanbul, Šangaj i München.
Azija i Bliski istok postaju sve važniji elementi globalne ekonomije
Razlike među prvih 10 najposjećenijih i prvih 10 najbrže rastućih destinacija ukazuju na to da se destinacije u azijsko-pacifičkoj regiji te na Bliskom istoku profiliraju kao odredišta budućnosti i sve važniji elementi globalne ekonomije. Najveći rast bilježe Osaka, Chengdu i Colombo.
Turisti većinom putuju radi razonode, a potrošnja značajno varira s obzirom na destinaciju
U 20 najposjećenijih gradova više posjetitelja putuje zbog razonode, osim kad je riječ o Šangaju u koji gotovo polovica posjetitelja dolazi poslovno.
S druge strane, u Kuala Lumpur čak 92,2% turista dolazi radi odmora. Posjetitelji u restoranima najviše troše u Seulu, Istanbulu te u Pragu, a na kupnju više troše kad su u Londonu, Osaki ili Tokiju.
Smještaj može biti najveći trošak pri posjeti Parizu, Milano i Rimu.
Tekst omogućio: Mastercard