Katarina Larisa Ham

Lara Ham predsjednica je Uprave Quintessentially kluba za jugoistočnu Europu, najluksuznijeg lifestyle kluba na svijetu. Quintessentially Lifestyle pokrenut je u Londonu u prosincu 2000. godine od strane suosnivača Aaron Simpsona, Ben Elliota i Paul Drummonda i danas je jedini globalni concierge klub bez konkurencije.

W: Tko ste Vi u svojim očima i kako bi se predstavili javnosti s obzirom na posao koji obavljate?
Rješavamo probleme i ispunjavamo želje naših članova, u stvari olakšavamo život našim članovima. Bilo da požele nogometnu loptu potpisanu od Messija, za sebe ili svoju djecu, ili rezervaciju u Chiltern Firehouse, trenutno najpopularnijem restoranu u Londonu, u kojem je jako teško dobiti rezervaciju, ili organizirati romantičnu večeru na glečeru, uz pogled na polarna svjetla, mi smo tu, da pretvorimo u stvarnost sve što oni mogu zamisliti. Pomažemo bankama u servisiranju njihovih komitenata privatnog bankarstva, pomažemo marketing odjelima s dobavljanjem poklona kao što su dresovi nogometnih ili košarkaških svjetskih igrača, organiziramo meet&greet susrete za pobjednike njihovih nagradnih igara s Justin Biberom, One Directionom… Pomoć smo šefovima kabineta velikih korporacija u servisiranju njihovih vlasnika, još bolje za vlasnike organiziramo da mogu biti prisutni na jako zatvorenim događajima gdje se nalaze urednici i novinari Financial Timesa i 20 leadera najvećih privatnih korporacija ili za njih organiziramo ložu u Bečkoj operi, ulaznice za novogodišnji koncert u Beču, itd.

S druge strane mi smo medijator, među ljudima koji negdje zapnu u komunikaciji, ili poslovanju, da nađu rješenje. Pomažemo ljudima da dođu do potrebnih informacija, i osoba do kojih oni sami ne bi mogli doći. Tako i kroz Q Education pomažemo pri upisu na najbolje svjetske fakultete, a npr. Q Viavi ima mrežu najboljih svjetskih liječnika, i klinika, iz bilo kojeg područja medicine. Također, za poslovna i privatna umrežavanja tu je ELEQT naša interna društvena mreža, na kojoj su svi naši članovi, ili također, mi sami osobno povezujemo ljude. Mi smo i luxury delivery za naše članove, za koje po najpovoljnijim cijenama nabavljamo od iPhone 6, do muške aktovke LV, organiziramo dostavu Barbike za božićni poklon za kčerku prijateljice u Milanu, Loro Piano rukavice za oca a Frey Wille narukvicu za mamu….

W: Kako se moguće zaposliti u iznimno zanimljivoj tvrtki Quintessentially i koje su kvalifikacije potrebne za rad u toj tvrtki?
Prvenstveno osoba mora biti zrela, komunikativna, kozmopolitska, da je puno proputovala, da prati trendove, bilo da se radi o modi, kulturi, politici. Važno je, da je ‘operativna’ odnosno, da je brza i orijentirana na praktično rješenje problema. Posebno bih naglasila odgovornost i diskreciju, jer je najbitnije povjerenje naših članova, jer na neki način, postajemo dio njihove obitelji.

W: Što čini Quintessentially tako posebnim?
Quintessentially Lifestyle je jedini globalni concierge klub u svijetu i kao takav nema konkurencije. Jer ima urede u više od 60 država u svijetu, koji suportiraju svoje klijente
24 sata tjedno 365 dana u godini i u dnevnom smo kontaktu s cijelim svijetom. Ne odustajemo od savršenstva, ‘nemoguće’ za nas ne postoji. Od nedavno se i u Hrvatskoj pojavljuju male lokalne concierge tvrtke, no one nam nisu konkurencija, jer jedino mi pokrivamo cijeli svijet, i imamo lokalno znanje i provjerene dobavljače bilo gdje u svijetu.

W: Posebno vodite brigu o slavnim zvijezdama poput Vitalija Klička, Madonne, Gwyneth Paltrow, Mick Jaggera? Što točno uključuje njihovo članstvo i koji je dio posla koji za njih obavljate?
Svi naši celebrity članovi su Elitni članovi. To znači najmanje 5 osobnih asistenata tj. Lifestyle Managera u državama po njihovom izboru. S druge strane, mogu biti i Global Elite, što znači da imaju Lifestyle Managera u svakoj zemlji na svijetu u kojoj imamo ured. Posao koji za njih obavljamo ovisi od osobe do osobe. Ljudi takvog profila imaju svoj najuži tim suradnika, koji onda koriste naše usluge. Naš Brand Ambasadore za vrijeme Eurobasketa postao Dejan Bodiroga, pa se nadam, da ćemo i sljedeće godine, kada će biti Hrvatska jedan od domaćina Eurobasketa imati i kojeg novog hrvatskog ambasadora.

Pristupili smo i hrvatskim zvijezdama/ celebritijima, s ponudom da postanu naši članovi, jer želimo, da i Hrvatska dobije takvog ambasadora. Kao što sam već spomenula, mi zapravo surađujemo s managerima, i njima olakšavamo posao, i činimo njihovu uslugu, a ujedno i život tog celebritija, kvalitetnijim. Mi naravno ne ulazimo u ‘’managerski’’ dio posla, to je i dalje na njima, iako ih možemo preko Q Music, spojiti sa svjetskim producentima, i tako im otvoriti vrata za međunarodnu karijeru. Naravno, na njima je da tu priliku kvalitetno iskoriste.

lara-ham-1W: Da li imate članove u Hrvatskoj i kakvi su interesi tih članova?
Naši hrvatski članovi su potpuno u trendu s članovima u svijetu, imaju slične interese, izlaze u iste restorane, hotele, imaju isti lifestyle. Također puno putuju. Poznavati člana je dvosmjerna cesta, tako da kažem. I što više člana poznajemo, bolje mu možemo proaktivno pomoći, i predložiti neke stvari za koje smatramo da bi mu bile zanimljive ili korisne. Taj proces upoznavanja traje, i mi stalno od naših članova učimo, a nadam se i oni od nas, budući da mi svakodnevno pratimo trendove, i tako im predlažemo rješenja po mjeri, posebno za svakog od njih.

W: Kako komentirate ovu krizu na svjetskom tržištu te da li se ona odražava i na vašu tvrtku ili imate toliko bogate članove da vas kriza zaobilazi?
Mi smo na žalost isto dio stagnacije i krize u regiji i dijelimo bolove i pad gospodarstva u regiji. U svijetu Quintessentially bilježi iz godine u godinu porast Elitnih članova, jednostavno, kriza se uopće ne osjeća. Naš ured je dobio 2012. godine nagradu za najbolji ured u svijetu, jer smo imali najveći broj novih Elitnih članova u odnosu na broj stanovnika. Zapravo, potpuno u skladu s istraživanjima svjetskih luksuznih brendova, mogu reći da nam je broj Elitnih članova ostao isti, dok se smanjio broj srednje i osnovne razine članova.

U ovoj ekonomskoj krizi naš je ured nažalost u jednoj od najlošijih pozicija, jer otkad smo otvorili ured u regiji, kriza je sve veća i situacija se pogoršava. Ali ja vjerujem u to, da treba i tvrtka, kao što je naša zadržati svoje mjesto u regiji, jer mi ipak postavljamo regiju, a s tim i Hrvatsku, njene hotele 5*, restaurante i destinacije na kartu svijeta. U 2013. godini uspjeli smo izlobirati, da je u prilogu Conde Nest Traveller Hrvatska bila pozicionirana kao TOP prva destinacija u svijetu. Tada sam jedini put i imala sastanak s ministrom za turizam, gospodinom Ostojićem i voljela bih kada bi više surađivali i na tom području.

W: Vaše zanimanje uključuje brojna putovanja. Koja zemlja je na Vas ostavila poseban dojam kada je kultura i gastronomija u pitanju?
Što se tiče kulture i hrane, za mene su u vrhu Italija, Španjolska i Provansa, jer imaju takvu impresivnu kulturu i povijest, koja se odražava u svakom segmentu života, i načinu življenja. Što se tiče prirodnih ljepota, onda je to svakako Afrika. Možda je to za mene ostalo tako još od djetinjstva, kada sam odrastala u Centralnoafričkoj Republici. Kada odrastate u potpunom suživotu s prirodom, i imate ‘’svog’’/’’ljubimca’’ lava, slona, majmuna, to vas jednostavno promijeni i zauvijek cijenite i poštujete prirodu, i shvatite koliko je važno da čovjek bude u harmoniji sa svojom okolinom, općenito.

W: Gdje sve u svijetu imate licencije tvrtke Quintessentially?
Quintessentially ima urede u više od 60 gradova diljem svijeta, koje pokrivaju 4 glavna ureda, u Londonu, New Yorku, Dubaiju i Hong Kongu. Od Italije, Austrije, Njemačke do Nepala, Australije, Maroka, Argentine, gdje god se nalazite, mi vam možemo pomoći. Ako u nekoj zemlji nemamo ured, to pokriva susjedni ured, ili jedan od 4 gore spomenuta glavna ureda.

W: Već par godina surađujete s portalom Wish hr koji ima i posebno otvorenu rubriku u kojoj se mogu naći sve prekrasne destinacije, hoteli, restorani I aktualni eventi u svijetu. Što vas je kao tvrtku i Vas osobno privuklo tom portalu za kulturu življenja?
Wish portal je vodeći lifestyle portal u Hrvatskoj, i jako nam je drago da tako uspješno i dugo surađujemo, pogotovo stoga što dijelimo istu skupinu čitatelja. Wish hr ima tako zanimljive članke, ponekad nam je super za preporuke, kako za nas osobno tako i za naše članove. Posebno nam se sviđa pristup čitateljima i izbor tema.

W: A sada jedno pitanje za kraj. Uvijek ste izuzetno dotjerani i lijepo odjeveni? Koji su brandovi koje najviše volite i kako se njegujete? Pronalazite li uz ovaj dinamičan posao vremena za sebe i kako ga tada najradije provodite?

Moja sreća je da imam tako divan i dinamičan posao jer sam i sama dinamična osoba, stalno u pokretu, pa mi takav način rada odgovara. Ovo je posao koji se sastoji od putovanja i sastanka, bez radnog vremena. Nemamo ‘walk in’ ured i potrebno je biti jako discipliniran. Moja dva prva šefa, Bill Clinton i na žalost pokojni dr. Drnovšek su me naučili da se čvrsto držim rasporeda, dnevnog, tjednog, mjesečnog. Tako odgajam i svoju djecu, jako striktno, mislim da trebamo imati granice, i da znamo gdje je unutar tih granica naš prostor da se možemo slobodno izraziti. Sloboda uz poštivanje drugog i drugačijeg, i tuđih prava i sloboda.
Trudim se održati fizičku kondiciju, i držati se one poznate, da je zdrav duh u zdravom tijelu. Budući da puno vremena provodim na poslu, ponekad se to svodi na ono osnovno, ali i najvažnije: kvalitetna njega lica i tijela i boravak na svježem zraku, kad god imam slobodnog vremena.

Nemam neke brendove koje posebno volim, iako jako volim modu, cijenim osobni stil, s ponekim dodacima koji su u trendu, ali uvijek se moraju uklopiti u taj osobni stil, i ne ‘’pokriti’’ osobu, nego joj samo komplementirati.

Intervju: Diana Mikloš

Quintessentially
tel: +385 (0) 1 777 6164
e-mail: Zore.Domes@Quintessentially.com