Shawn Towne je globalni pedagog za Iredale mineralnu kozmetiku, čiji je sastav zapravo idealan za kožu. Radi kao vizažist više od 26 godina i kroz svoj posao šminkao je mnoge slavne osobe kao što su to Luke Wilson i Eartha Kitt.
Njegov uspjeh pratili su mnogi svjetski modni časopisi, poznate modele šminkao je za svjetske modne revije, televizijske reklame i različite kampanje u ostalim medijima.
U ovom intervju otkriti će nam sve o svojim izazovima u životu te najboljim i malo manje lijepom dijelovima svog posla.
W: Zašto ste izabrali baš ovaj profesiju? Koji je to bio trenutak u Vašem životu kada ste znali da je ova karijera stvorena baš za Vas?
Odrastao sam s vrlo lijepom bakom koja nije napuštala kuću bez šminke na licu i s majkom koja se voljela dramatično šminkati. Uvijek me fasciniralo kada bih ih gledao kako se šminkaju tako da sam većinu svojih tinejdžerskih godina šminkao sve svoje prijatelje. U trenutku kada sam završio srednju školu znao sam da je to ono što sam htio raditi. Nikada nisam niti pokušavao raditi ništa drugo.
W: Koji je bio vaš prvi posao i što je bio najveći izazov s kojima ste se suočili u svojoj karijeri?
Moj prvi posao vizažista bio je u modnoj agenciji u San Antoniju, u Teksasu. Šminkao sam modele za kompozitne ili zed kartice. Kao mlad i neiskusan, nisam zapravo razumio što to znači prirodan izgled, stoga sam na sve modele stavljao crveni ruž i crnu olovku za oči. Najveći izazov s kojim sam se ikada suočio bio je naučiti kako odustati od onoga što sam ja osobno htio napraviti te učiniti ono što je fotograf ili umjetnički redatelj htio. To je zapravo jedan od zajedničkih izazova svih mladih vizažista, jer smo svi vizionari. Želimo stvoriti svoj vlastiti stil, ali ponekad stil koji se zahtjeva ne izgleda uopće onako kako mi želimo. Tako naše vještine slušanja i sposobnost da se prilagodimo, vrijede jako puno.
W: Koji je bio najbolji savjet koji ste dobili od drugog profesionalnog vizažista?
Blagoslovljen sam jako jer sam učio od nevjerojatnih umjetnika te sam dobio toliko dragocjenih savjeta tijekom godina da sada ne mogu izabrati samo jedan, ali neki od ključnih dijelova bili su:
1. Nikad ne postavljajte tešku podlogu i uvijek sve dobro uklopite. Glatki prirodni izgled tena, temelj je svake ljepote.
2. Odaberite pažljivo alate koje koristite. Jedna kriva četkica može označiti razliku između dobro uklopljenog i neurednog izgleda .
3. Uvijek imajte dobro osvjetljenje. Osvijetljeno lice je vaša najbolja paleta na kojoj možete raditi.
W: Koliko je dugo potrebno osobi da postane profesionalni vizažist?
Ne postoji standard. Upoznao sam toliko talentiranih umjetnika koji nikada nisu dobili priliku da rade kao profesionalci a također sam upoznao i mnoge profesionalce koji se nikada ne bi trebali nazivati profesionalcima. Nažalost, još uvijek se radi o tome koga poznajete i da li ste na pravom mjestu u pravo vrijeme. Moj savjet svakome tko želi biti profesionalni vizažist je da što više slika, vizualizira svoj rad, što je to više moguće, te da uvijek ima portfelj koji može pokazati. Svatko tko se želi baviti tim poslom treba izraditi i otvoriti web stranicu ili Facebook stranicu. Uvijek dokumentirajte svoj rad tako da potencijalni klijenti i poslodavci mogu vidjeti što ste u stanju učiniti i do kuda seže vaš talent.
W: Koje tehnike i preparativne kozmetike koristite tijekom šminkanja?
Primeri su najvažniji elementi svake dobre šminke. Oni zaglađuju teksturu kože i stvaraju polimer koji šminku pridržava. Mnogi od primera imaju čak i velike benefite za kožu. Moj favorit je Smooth Affair Primer Jane Iredale.
W: Koje informacije stilisti trebaju podijeliti sa svojim klijentom? Koji savjete Vi često dajete klijentima kada dođu u salon ?
Moj stav je da trebate otkriti sve najbitnije i ništa manje od toga. Mi radimo cijeli program šminkanja s klijentom na način da je osoba koju šminkamo cijelo vrijeme okrenuta prema ogledalu, od početka do kraja. Pozivamo svakog klijenta da nas pita što više pitanja te na kraju sa svakim prođemo kroz proces koji smo odradili. Učim sve artiste s kojima sam radio do sada da napišu sve što su “odradili” prilikom šminkanja te da taj zapis daju svom klijentu koji ga može ponijeti sa sobom. Ne postoji ništa više frustrirajuće za klijenta nego da se vrati svojoj kući s torbom punom proizvoda za šminkanje, a da se s njom ne zna koristiti. Naša je odgovornost da ih naučimo kako stvoriti izgled koji smo im mi ostvarili.
W: Vi živite i radite u Sjedinjenim Američkim Državama. Što bi ste rekli, koji su kriteriji za žene u Americi, kada se radi o šminkanju, a koji za žene u Europi?
Pa, kriteriji se stalno mijenjaju. Prije nekoliko desetljeća, žene su se brinule samo oko sjaja svoje kože, teksturom i prekrivenošću. Danas je ta briga dublja te se razvilo bolje razumijevanje oko šminkanja i što sve šminka može učiniti. Za njegu kože i šminku sada postoje hibridni proizvodi, a njega za zaštitu od sunca sada postaje veći prioritet nego ikada. I dok su se potrošači iz 1990-tih zadovoljili dugotrajnom prekrivenošću i glatkom konzistencijom, najnovija generacija potrošača nije time toliko impresionirana. Sada ih zanima osim kako to postići bez dodavanja sintetskih konzervansa, mirisa, petroleja i boja. I ne zaboravite, žene danas, i Amerikanke i Europljanke, žele iskoristiti sve benefite kod njege kože, kao što su antioksidanti, vitamini i certificirana organska bilja.
W: Tko su Vaši najomiljeniji klijenti do sada?
Pa, iznimno sam zahvalan Mariel Hemmingway, koja mi je dopustila da ju našminkam za naslovnicu magazina, 1997. godine. Bila je vrlo ljubazna prema meni i njena slika u mom portfelju bila je moja prva slika slavne osobe koja mi je donijela puno posla u slijedećih nekoliko godina. No, moram reći da je na najveću životnu promjenu u mojoj karijeri utjecala sama Jane Iredale. Ona nije klijent, ona je vlasnik tvrtke u kojoj radim. Ja sam imao tu čast da ju upoznam osobno prije više od 6 godina. Upoznao sam se s njezinim proizvodima 2003. godine i od tada, nikada nisam htio koristiti ništa drugo. Ona mijenja svjetske standarde šminke. Njezina transparentnost, njezina vizija i njezina humanost, inspirirala me na mnogo više načina nego što to mogu navesti.
W: Koji je najbolji a koji najgori dio vašeg posla?
Najbolji dio mog posla je to što znam da imam važnu ulogu u takvoj divnoj organizaciji. Ja podučavam stručnjake kako da stvore ljepotu s proizvodima koji neće naštetiti ljudima, životinjama ili okolišu. Putujem svijetom i upoznajem druge ljude koji dijele iste vizije kao ja i Jane. Ne mogu se sjetiti ničega drugog u čemu bih mogao više uživati. Najgori dio mog posla je to što pokušavam jesti zdravo kada sam na putu. Ponekad jednostavno ne možete pronaći kelj salatu ili smoothie s bademovim mlijekom, baš kada ga baš poželite.
W: Bez koja tri proizvoda žena ne bi smjela izlaziti iz kuće?
1. Dobar mineralni puder kao PurePressed Base za retuširanje i zaštitu od sunca.
2. Proizvod za hidrataciju usana, kao što su to PureMoist Lip Color. Sjetite se da dobru boju možete koristiti i za usta, obraze, pa čak i oči.
3. Mekana i definirana olovka za oči, po mogućnosti ne previše tamna, tako da se može koristiti i na očima i obrvama te da ju možete i nježno razmazati u kutu oka ili može poslužiti kao pregib za sjenu.
Autorica: Azra Terzić Fotografije: uz dopuštenje Shawn Towna