Lana Krstanović

Kako se stječe profesionalno vizažističko znanje, kako se lica klijenta prilagođavaju šminkom željama klijentica koje vole donijeti fotografije iz magazina te kako se rodila ljubav prema ovom zahtjevnom poslu odgovorila nam je mlada vizažistica Lana Krstanović, koja je o ovom poslu sanjala još od svog djetinjstva.

W: Kako ste se počeli i kada ste odlučili postati vizažistica?
Od djetinjstva sam sklona likovnom izražavanju i uvijek sam se tražila u umjetničkim vodama.
Make-up me, kao i većinu djevojaka, zainteresirao kada sam se počela šminkati. No, pravi poriv za profesionalnim šminkanjem dogodio se kada sam shvatila koje efekte možete postići sa šminkom. Edukacije koje sam prošla dodatno su učvrstile moju odluku da je to poziv kojim se želim baviti.

W: Koje glavne karakteristike tražite na licu klijentica prije nego pristupite šminkanju?
Svakoj osobi pristupam individualno te make-up prilagođavam licu osobe koju šminkam. Cilj make-upa je istaknuti prirodnu ljepotu koja krasi svako lice, a prikriti eventualne nedostatke.

lana-1

W: Koji su vam najomiljeniji alati za šminkanje bez kojih ne biste mogli funkcionirati?
Bez kistova nema postojane i besprijekorno nanesene šminke, a onda nema ni mojih malih umjetničkih djela. Tako da je to definitivno alat bez kojeg ne bih mogla funkcionirati.

W: Koliko se razlikuje šminkanje za večernji izlazak, radni dan ili specijalne prigode poput vjenčanja ili modne revije?
Kao i kod odjeće, šminka mora biti u skladu s osobom koja ju nosi i s prigodom za koju se šminka. Za svako šminkanje postoje temeljna pravila o čistoći i pripremi kože za nanošenje šminke. Nakon toga govorimo o različitim vrstama make-upa, načinu nanošenja, posebnim tehnikama i sl. Za mene je baza svakog dobrog make-upa podloga i konturiranje i na ta dva detalja uvijek izuzetno pazim. Kod svakodnevne šminke najvažnije je da ne bude upadljiva, da se lako “popravlja” i da se osoba dobro osjeća tijekom, uglavnom, dugog radnog dana. Kod večernje šminke možemo koristiti jače tonove i nanijeti nešto više šminke.
Posebne prigode poput vjenčanja izazov su za svakog vizažista. S jedne strane imate mladenku koja je i uzbuđena i nervozna, velikih očekivanja koja su često i njoj samoj nedefinirana, a s druge strane u ograničenom vremenu morate postići najbolji mogući efekt i pri tome ne smetnuti s uma da šminka mora trajati cijelu noć, a da pri tom make-up ne izgleda kao maska. Osobno volim taj izazov, a najveća mi je nagrada zadovoljstvo na licu mladenke.

Modne revije su najveći artistički izazov jer šminkom morate slijediti zamisao modnog kreatora i stiliste u jednoj potpuno hektičnoj atmosferi gdje se sve događa u vrlo kratkim vremenskim intervalima, s gomilom ljudi i ogromnim očekivanjima. Svaka modna revija na kojoj sam radila je bila drugačija i često su pred nas vizažiste postavljani zadaci za koje mislite da su neizvedivi, a onda se i sami iznenadite koliko vaša kreativnost, vještina i iskustvo mogu iznjedriti fantastične i neočekivane efekte.

W: Dolaze li vam klijentice s fotografijama iz časopisa i traže li takav stil?
Klijentice mi najčešće daju otvorene ruke u odabiru šminke, ali se događa da dolaze sa slikama iz modnih žurnala. Ako vidim da ono što žele nije u skladu s prigodom, dobi ili crtama lica, otvoreno razgovaram s klijenticama i gotovo uvijek pronađemo zajednički jezik.

Autor: Diana Mikloš
Fotografije: Mihoci studios

Facebook Like Button