Produžite si život uz nordijsko hodanje!

Zbog modernog načina života često se nalazimo u situacijama u kojima se minimalno ili uopće ne krećemo.

Satima sjedimo pred ekranima, vozimo se autom ili javnim prijevozom, a dan najradije završavamo doma na kauču, ponovo pred ekranom. Naši organizmi nisu stvoreni za sjedilački način života i on može uzrokovati velike probleme ako sami ne poduzmemo nešto u vezi toga, tj. počnemo se rekreirati.

Ljudi su često u zabludi da tjelesna aktivnost mora podrazumijevati neki teški rad i iskušavanje vlasitih granica, no tako ne mora biti. Svaki oblik rekreacije pogoduje našem tijelu, i ako nemamo namjeru potrošiti veću količinu kilograma, umjerena aktivnost bit će sve što nam treba kako bi održali metabolizam zdravim i aktivnim te prevenirali bolesti koje mu prijete zbog nekretanja.

Jedna od savršenih rekreacija za one koji ne trebaju pojačani trening, ne žele se previše znojiti i umarati ili su pak u trećoj životnoj dobi, je nordijsko hodanje.

hodanje

Ako niste bili upoznati s ovom disciplinom do sada, nordijsko hodanje je metoda hodanja koja koristi cijelo tijelo i štapove, slične onim skijaškim, za podupiranje tijela.

Podsjeća na hodanje na skijama, samo bez skija. Jednim se „treningom“ nordijskog hodanja sagori se oko 50% više kalorija nego običnim hodanjem, a za čuva zglobove za razliku od jogginga i brzog hodanja. Pod najvećim „udarom“ za vrijeme treninga su ruke, prsa, ramena i leđa, kao i trbušni mišići, noge i stražnjica, najproblematičniji dijelovi tijela.

Njime se može baviti svatko, od osoba koje žele riješiti problem s mobilnosti do profesionalnih sportaša koji održavaju kondiciju ovim“naprednim“ hodanjem. Najviše je popularno kod odraslih osoba koje su tek sad odlučile baviti se nekom rekreacijom. Nije ga teško usvojiti jednom kada naučite koristiti njegove štapove.

Možete si otežati ili olakšati tempo skraćivanjem ili produživanjem štapova, ovisno o vašim sposobnostima i afinitetima prilikom rekreacije. Najveća prednost ove aktivnosti je ta što ju provodite u društvu; povedite svoje prijatelje, supruga ili suprugu, djecu, kolege, susjede ili psa na predivan izlet pod suncem i laganu šetnju dok nadoknađujete sve propuštene situacije od prošloga tjedna.

Nordijsko hodanje je jednako mentalni trening koliko i fizički jer vam dopušta da se opustite, lagano se rekreirate, sve to u dobrom društvu. Teren sami birate, a preporučuje se što mekši, znači neki put zemlji, pijesku, travi i slično kako bi to više očuvali zglobove od utjecaja betona.

IZDVOJENO:
Redovitim nordijskim hodanjem možete prevenirati ili si pomoći kod bolesti poput dijabetesa, kroničnih oboljenja, pretilosti, hipertenzije i bolesti krvnog sustava.

Istraživanja su pokazala kako iznimno povoljno djeluje na rad srca, krvni tlak, povećanje kondicije, konsumpciju kisika u ograne i povećava kvalitetu života kod osoba koje su već oboljele od neke bolesti.

Probajte svaki dan ovako hodati po pola sata pa nakon tri dana povećajte na 45 minuta i tako izgrađujte vrijeme do nekih sat vremena ili čak više. Važno je odmarati se jedan dan, a ako osjetite da ne možete odraditi veću minutažu dva ili tri dana za redom, vratite se na prethodnu ili početnu od pola sata, bitno je samo da se krećete.