Suvremena ozbiljna glazba odavno više nije bauk

53. Glazbena tribina Opatija (3. do 6. studenog 2016.) u organizaciji Hrvatskog društva skladatelja i uz umjetničke voditelje Silvia Foretića i Vanju Lisjaka definitivno pokazuje i dokazuje da suvremena ozbiljna glazba ima svoje poklonike među mladim i onim drugim slušateljima.

Okupivši hrvatske i inozemne skladatelje i izvođače, Tribina je pomogla da se uoči smjena naraštaja. Iako su izvođene skladbe veterana poput Bogdana Gagića (1931.), Rubena Radice (1931.), Anđelka Klobučara (1931.-2016.), Stanka Horvata (1930.-2006.) ili Miroslava Miletića (1925.) , daleko češće su godine rođenja autora i posebice interpreta bile između sedamdesetih i devedesetih prošlog stoljeća. Uz središnje koncerte poput nastupa udaraljkašice Ivane Bilić, Ansambla mdi iz Italije (koji su pokazali kako melodiozno zvuči izvedba na dječjim balonima ili okretanje listova partiture) ili Projekta Stanko Horvat, bilo je i niz prekrasnih „malih“ koncerata poput nastupa sjajnih mladih gtarista (Srđan Bulat, Tomislav Vasilj, Tomislav Vukšić), makedonskog Gudačkog kvartet ansambla Con tempora ili nastupa violinista Ivana Novinca i pijanistice Mie Elezović.

U kasnim noćnim satima moglo se uživati u odličnim jazz koncertima u kojima je nastupao Sekstet Zvjezdana Ružića i Jazz orkestar HRT-a. Mladoj je publici posebna glazbena poslastica bio koncert na kojem su se propitivale nove tehnologije u elektroničkoj glazbi, kao i video slušaonice (uz slušanje glazbe prati se notni zapis).

Tribina o glazbenoj kritici u virtualnom dobu iznjedrila je zaključak, vjerojatno suprotno očekivanju defetista, da kritika i dalje postoji, ali manje u klasičnim medijima (novine i elektronički mediji), budući da su se i kritičari i publika preusmjerili na portale, blogove i društvene mreže. Umjetnički voditelj sljedeće tribine bit će skladatelj Tibor Szirovicza (1981.)

olga-vujovic-200Piše: Olga Vujović
Povjesničarka umjetnosti i komparatistica književnosti

Facebook Like Button