Ugljenom do ljepote

Program Galerije „Vladimir Filakovac“ (Narodno sveučilište Dubrava, Zagreb) „pokriva“ izuzetno široko likovno područje, pa se smjenjuju različiti naraštaji (antologijski autori i „oni koji dolaze“), predstavnici različitih likovnih izričaja i tematskih opredjeljenja, ali nikada nisam požalila što sam prešla „pola grada“ da bih pogledala neku izložbu.

Tako je bilo i u slučaju izložbe „Overcast“ Nenada Jalšovca (8.4.-2.5.2024.) koji je na velikim papirima (70 x 100 cm) ugljenom dočarao vedute, paušalno rečeno, gradske četvrti Trešnjevka – jug (Knežija, Srednjaci, Jarun, potok Vrapčak).

izlozba slikar Nenad Jalšovc Overcast“

Mada je to i moj kvart, na ovim je crtežima prikazan puno poetičniji i uzbudljiviji nego u zbilji, jer Jalšovec balansira između čvrsto definiranih oblika i rastočenog sfumato pristupa pa arhitektura, urbani „rekviziti“ i krajolici izgledaju istodobno dobro poznati i potpuno strani.

Tehnika ugljena na papiru često se smatra skicom, uvodom u konačnu, „pravu“ sliku, no u svojoj domišljenosti, preciznosti i akromatskom nijansiranja radovi ovog autora nedvojbeno pokazuju da se radi o promišljenom pristupu.

Overcast izlozba

Bijele plohe, sivi prijelazi i jaka zatamnjenja daju privid svjetlosti i sjene što plohama daje treću dimenziju („U kreativnom procesu autor ništa ne prepušta slučaju, pa je od zapaljenog vrbovog pruća izradio vlastiti ugljen za crtanje koji troši u velikim količinama, čime je ostvario i znatnu uštedu“ piše u lijepo oblikovanom i informativnom katalogu voditelj Galerije Svebor Vidmar).

Među zagrebačke motive na izložbi se „ušuljao“ i međimurski krajolik, što možemo pripisati autorovim korijenima (1972., Čakovec) , a budući da je na Studiju dizajna na zagrebačkom Arhitektonskom fakultet diplomirao vizualne komunikacije, on nikada ne hoda uokolo „besposleno“ (vidljivo iz naslova prethodnih izložbi: „Nacrtano na lokaciji“ i „Iz šetnji“).

olga-vujovic-200Piše: Olga Vujović
Povjesničarka umjetnosti i komparatistica književnosti

Facebook Like Button