Cirkusom protiv zloće

Gledajući kazališne predstave u kojima se, uz standardne postupke pojavljuju cirkuske, mahom akrobatske vještine , često istovremeno osjećam strepnju i divljenje, jer iako sam svjesna opasnosti pojedinih postupaka, moje povjerenje u izvođačevu vještinu nadmašuje prvotni strah.

Među onima koji u predstavama vrlo uspjelo povezuju kazališnu umjetnost i cirkuske vještine je Triko Cirkus Teatar pa je tako i u njihovoj novoj predstavi „Snjeguljica“ (KUC Travno, 22.10.2021.) u režiji Ive Peter Dragan i uz sudjelovanje polaznica Acro Act Laba (radi se o naprednoj radionici zračnih akrobacija unutar Triko Cirkus Studija pri TCT čiji je cilj spojiti akrobatske vještine s dramaturgijom).

predstava-cirkus-1

U ovoj verziji priče o zloj maćehi, čarobnom ogledalu, dobrodušnoj Snjeguljici, patuljcima i lijepom princu sačuvani su svi elementi poznate bajke uz iznimku pojave čak osam Snjeguljica (od kojih se njih sedam prigodno preobrate u patuljke), ali pri pomisli kroz što sve originalna Snjeguljica prolazi, djeluje kao da ima nekoliko života.

Nakon što opaka kraljica, koju vrlo uvjerljivo dočarava Iva Peter Dragan, od čarobnog zrcala saznaje da je Snjeguljica a ne ona najljepša žena na svijetu, odlučuje uništiti/ubiti Snjeguljicu/e.

No, poput one opisane u bajci i ove Snjeguljice nastoje „eskivirati“ opasnosti pa to čine u parovima (Ivana Bešker, Maja Krčelić) ili samostalno(Dunja Čučman, Ana Milić Štrkalj, Valentina Plemenčić, Josipa Kvaternik) vješto se krećući uzduž svile , užeta ili koluta, ali i sjajnim klaunskim nastupom (Ivana Grubišić).

predstava-cirkus-2

Lik Snjeguljice u konačnici preuzima Josipa Kvaternik i s Princem, izuzetnim akrobatom (koji je ujedno zapanjujući čovjek-guma u prikazu zrcalnog odraza) Dariom Zvornikom pleše ljubavni ples na spravi nazvanoj „stripes“.

Uz gore navedene sudionike, pojavljuje se i Ana Bakšić koja nije samo predstavnica (prave) HGSS, nego je izuzetno važna za opću sigurnost budući da je postavila sprave. U šali bih rekla da je prilično očekivano da je redateljica Iva Peter Dragan upravo sebi dodijelila ulogu Zle maćehe, jer ne samo da je jedina u predstavi koja govori (dramaturgija i autorica stihova Marija Antić) nego očito uživa u „ubijanju“ Snjeguljica.

Dok je njezin kostim kraljevski zlatan, ostale su izvođačice odjevene u šarene, naoko baletne haljinice s licima klaunskog izgleda, dok je Zvornik kao zrcalni odraz u srebrnom trikou, a kao Princ u „svečanoj“ odori (Tajana Štasni). Iako je predstava najavljena kao skupno djelo polaznika, izdvaja se Maja Krčelić kao koreografkinja, a izvedbu prate skladbe mahom klasičnih skladatelja u obradi Luke Kostelca.

Razlika koja odlikuje izvedbu ove „Snjeguljice“ prema uprizorenjima s kojima se inače susrećemo, nije samo povezanost priče s akrobatskim i klaunskim umijećem, već dosljedna pojava duhovitih i neobičnih situacija. Na primjer, prijelaz iz „nespretnosti“ u vješto izveden zahvat, nije neka novost, ali kontekst ukazuje na redateljsku i izvedbenu promišljenost što tjera publiku da neprestance „vreba“ svaku, pa i najmanju promjenu.

Entuzijazam i predanost izvođača u „Snjeguljici“ nedvojbeno uspijeva „preći rampu“ što u publici budi istinski polet, toliko važan u ovom trenutku.

Fotografije: Triko Cirkus Teatar

olga-vujovic-200Piše: Olga Vujović
Povjesničarka umjetnosti i komparatistica književnosti

Facebook Like Button