Dijeta uz koju se gubi oko 10 kilograma: kako to rade Francuskinje

Kako djeluje dijeta Francuskinja? Opisana kao “sveobuhvatan pristup življenju”, dijeta Francuskinja namijenjena je ženama koje žele izgubiti između 10 i 15 kilograma.

Strategija dijete sastoji se od 4 faze “kratkoročnog preslagivanja” životnih i prehrambenih navika koje bi nas trebale dovesti u neku vrstu francuskog mentalnog zena. Kratkoročno – čitaj 3 mjeseca

PRVA FAZA – osvještavanje

Radi se o trotjednoj inventuri obroka u kojoj vrednujemo vlastite hranidbene navike i detektiramo namirnice koje pretjerano konzumiramo, a nisu dobre za naš organizam ili negativno utječu na naše zdravlje na bilo koji način.

U ovoj fazi potrebno je definirati razloge zbog kojih smo odlučili izgubiti višak kilograma. Također priznajemo sami sebi koje od namirnica nam neće pomoći u ostvarenju cilja.

DRUGA FAZA – preslagivanje

Ova faza može trajati od jednog do tri mjeseca, a naglasak je na postepenom prelasku s količine na kvalitetu onoga što jedemo. Fazu preslagivanja ne treba požurivati jer je ključna za postavljanje zdravih temelja i načina promišljanja o ishrani općenito.

trznica trznice

U prehranu počinjemo uvoditi širok spektar namirnica

> razvijamo rituale kupovanja namirnica
> njegujemo pozitivan pristup pripremi hrane
> učimo servirati porcije u odgovarajućim količinama
> uzimamo dovoljno vremena za uživanje u jelu
> stvaramo sklonost redovitom ispijanju vode
> izbjegavamo stvaranje zaliha jeftinih ili loših namirnica
> pronalazimo odgovarajuće zamjene za visokokalorične namirnice

Korisni savjeti za krizne situacije:

> promijenite rute kojima obično prolazite ako prolaze pored trgovine s prehrambenim namirnicama
> izbjegavajte gladovanje, uključite male ali slatke užine i u plan dijete svakako uvrstite razdoblje kad se možete “počastiti”
> kad jedete izvan kuće naručujte male porcije ali pripremljene od kvalitetnih namirnica
> ponekad uz obrok dozvolite si čašu vina

parizanka

TREĆA FAZA – stabilizacija

U ovoj fazi ponovno se uvode u prehranu sve vrste namirnica ali u ograničenim količinama, jer pretpostavljamo da ste do sada već masterirali vještinu odabira namirnica i razlučili što jest, a što nije dobro za vaš organizam. Također pod pretpostavkom da ste sve bliže željenoj tjelesnoj težini i vrhunska ste majstorica samokontrole koja i kad je gladna i dalje ja svoja!

ČETVRTA FAZA – potpuni uspjeh

Do sada ste već na veliko u fazi francuskog mentalnog zena, željena težina je tu i prehrambene navike prilagođene su vašem ukusu i metabolizmu.

Kako bi zadržali ostvarene rezultate potrebno je pridržavati se sljedećih pravila:

> Izbjegavajte ekstreme gladovanja i prejedanja, jedite bez osjećaja krivnje
> Ne preskačite obroke i ne uskraćujte si hranu – planirajte obroke unaprijed
> Umjesto zamjenske hrane radije jedite ono što želite ali u umjerenim količinama, usredotočite se na male porcije hrane visoke kvalitete
> Kroz dan pojedite 3 obroka koji sadrže ugljikohidrate, bjelančevine i masti
> Jedite orahe kao užinu ili ih dodajte u hranu (primjerice salatama)
> Redovite obroke NE zamjenjujte pićima poput frapea ili smoothia
> Jedite jogurte s aktivnim kulturama – probiotike
> Uživajte u kruhu ali visoke kvalitete, a s čokoladom pažljivo i umjereno!
> Iskoristite sezonsko voće i povrće u svježem obliku kad god je to moguće
> Ne zaboravite začine i začinsko bilje – u svježem i sušenom obliku
> Ako prekršite dijetu jednostavno se vratite režimu prehrane

smrsaviti mrsavljenje dijeta

Da rezimiramo, poanta nije da se opterećujete jelom ili dijetom već da se opustite, nađete vremena za obroke i uživajte u njima.

Jedite s guštom, fokusirajte se na „dobre“ umjesto „loših“ namirnica i budite umjereni po pitanju količine. Servirajte si obroke na mali (desertni) tanjur ako je potrebno.

Prednost ove dijete (ili možda će netko pomisliti mana) je to što nema popisa namirnica „da i ne“ ili zadanih obrazaca i jelovnika.

Do sada ste već shvatili da se radio o inteligentnom pristupu prehrani koju u principu krojite sami prema svojim željama i afinitetima, a prema svom metabolizmu na duge staze.
Jednom kad uhvatite korak i posložite cijelu priču sve ide lako i postaje dio vašeg životnog stila.

Što je s tjelovježbom?

Fizičku aktivnost uvrstite kao sastavni dio života, neovisno o dijeti. Redovito šećite, kad god je to moguće popnite se i spustite stepenicama umjesto da koristite dizalo, ili pak krenite na pilates – jer sve je to u duhu filozofije francuskog načina života.

I još samo jedan savjet za kraj, mjerilo uspješnosti neka vam ne bude opterećenje težinom i brojka koju pokazuje vaga, već koristite mehanizam „sindrom zatvarača“.

Neka vam smjernica budu konfekcijska veličina odjeće, odaberite veličinu koju želite nositi da vam bude udobno, pa kad osjetite da je odjeća malkice tijesna tada poduzimate korektivne mjere i vratite se pojačanom režimu prehrane.

Sretno!